Communicator Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Ik ga aanstaande maandag een vouwwagen ophalen die ik van binnen grotendeels wil strippen, om hier een Bug Out Trailer van te maken. We hebben nog geen idee of er een afdekzeil of een harde bovenkant op zit. Het is een krijgertje van een bekende. Ik heb vernomen dat er ergens een winkelhaak in het zeil zit wat wel gerepareerd zou kunnen worden. Ik wil kijken of het mogelijk is om 1 helft van de tent te bewaren als eventuele slaap plek. Maar zoals ik al zij, ik heb nog geen idee wat voor vouwwagen het is. Ik heb al wel de volgende punten: mijn BOV is een Twingo met 1200cc motortje. Dat betekent dat ik maximaal 375Kg ongeremd en 450Kg geremd mag trekken. Dat is niet veel dus. tijdens SHTF rekenen we hier gewoon 1000Kg bij Ik ben wel van plan om het keukengedeelte te laten zitten. (mits deze nog in redelijke conditie is) Wat wil ik er allemaal in/op hebben tent + slaapgerei kookspullen communicatie (mast + basis antenne) gasfles(sen) stoelen+tafel(s) energie (generator en/of zonnepaneel+accu's) verlichting camouflage net (5x5m) Optioneel rubberboot + fluistermotor of pedels... Uiterlijk Hier heb ik twee gedachtes over. 1. Zo standaard mogelijk houden want dat valt niet op! 2. camoufleren zodat hij niet opvalt bij de BOL of bos... ik denk dat nummer twee qua overweging zwaarder weegt dan één. camouflage kan ook in een flowerpowerstyle bijvoorbeeld. Leuk project voor de kids Graag zou ik van jullie tips ontvangen! en wie weet heb ik hem op de SC in Brabant al bij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Zoiets als dit dus: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Goed idee, Is een goede ongeremde aanhanger geen beter idee? Niet duur betere qualiteit? Gewoon gewoon laten en een camouflage net erover indien nodig voor in het bos? Verder inderdaad igv shtf vol laden.... En rijden... (nadat je bugin optie allemaal op zijn :0) Die tweede post, dat ziet er wel top uit maar dan zal er toch ook geld moeten rollen.... Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 super idee echt heel leuk:) en misschien is dit een beetje amerikaans haha maar ik geef gewoon een paar ideetjes: wat dacht je van mylar gordijnen zodat eventuele pijlen of luchtbuks kogels tijdens SHTF niet binnen kunnen dringen (of kippengaas voor ramen) een geheim vak voor de echte essentials en als laatste het meest amerikaanse van alles, misschien toch een soort schietluik zodat je hier met bijv. met een boog of buks verdekt mee kan schieten. en natuurlijk is een rek zodat je je zonnepanelen ook rijdend kan laten werken een goed idee? als dit helemaal niks is dan snap ik dat helemaal haha maar graag zou ik wel je vooruitgang willen zien:) mvg, Mp (als er geen ramen zijn is dat mijn fout dan had ik toch wat anders in mijn hoofd haha) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Die tweede post, dat ziet er wel top uit maar dan zal er toch ook geld moeten rollen.... Ik denk dat dat wel mee valt. In principe zou ik die tent zelf moeten kunnen maken met de restanten van de tent die nog bij de vouw wagen zit. En de rest van de materialen heb ik grotendeels al in bezit. Als de vouwwagen wit blijkt, dan geef ik hem wel sowieso een donkere matte kleur. en uiteraard alle blinkende onderdelen zullen mat worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Haha, ik dacht dat die foto van die hippie kar echt was.. Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Die foto is ook echt @Kans, maar niet van moi Nog een aanvulling wat ik er nog in wil hebben: Water en extra brandstof @MyronPrps Ik snap jouw idee, maar dat ga ik niet toepassen. Je maakt me wel bewust van de kwetsbaarheid van deze vouwwagens. Dat is wel iets waar ik ga proberen om rekening mee te houden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Communicator on the road... krijg er steeds meer zin in hihihi Kan niet wachten tot ie hier voor de deur staat! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Ik weet uit ervaring dat je zoveel mogelijk wilt in laden en mee nemen . En maar laden . In die van mij zit ook nog voor een maand eten in en water maar ook gereedschap , zoals schop spade bijlen handzaag . Ook mijn BOB zit er in zelfs een trek karretje moest ik te voet verder moeten . Ook de mogelijkheid om te koken . Brandstof voor de auto maar ook voor de generator klimtouw en katrollen om eventueel een rivier overzet steken . En nog veel kleine dingen . Totaal 750 kg . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Zou het tentdoek niet in de wasmachine kunnen of grote ton met kleurmiddel als de kleur niet goed is?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 misschien ook een soort zak aan de voorkant met 3D camouflage net erin zodat je die zonder enige problemen heel snel over de gehele auto kan uitrollen. dus rits openen en het net eruithalen (misschien net vast aan de zak zodat deze goed blijft zitten) mvg, Mp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bunkerprepper Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Ik ga aanstaande maandag een vouwwagen ophalen die ik van binnen grotendeels wil strippen, om hier een Bug Out Trailer van te maken. We hebben nog geen idee of er een afdekzeil of een harde bovenkant op zit. Het is een krijgertje van een bekende. Ik heb vernomen dat er ergens een winkelhaak in het zeil zit wat wel gerepareerd zou kunnen worden. Ik wil kijken of het mogelijk is om 1 helft van de tent te bewaren als eventuele slaap plek. Maar zoals ik al zij, ik heb nog geen idee wat voor vouwwagen het is. Ik heb al wel de volgende punten: mijn BOV is een Twingo met 1200cc motortje. Dat betekent dat ik maximaal 375Kg ongeremd en 450Kg geremd mag trekken. Dat is niet veel dus. tijdens SHTF rekenen we hier gewoon 1000Kg bij Ik ben wel van plan om het keukengedeelte te laten zitten. (mits deze nog in redelijke conditie is) Wat wil ik er allemaal in/op hebben tent + slaapgerei kookspullen communicatie (mast + basis antenne) gasfles(sen) stoelen+tafel(s) energie (generator en/of zonnepaneel+accu's) verlichting camouflage net (5x5m) Optioneel rubberboot + fluistermotor of pedels... Uiterlijk Hier heb ik twee gedachtes over. 1. Zo standaard mogelijk houden want dat valt niet op! 2. camoufleren zodat hij niet opvalt bij de BOL of bos... ik denk dat nummer twee qua overweging zwaarder weegt dan één. camouflage kan ook in een flowerpowerstyle bijvoorbeeld. Leuk project voor de kids Graag zou ik van jullie tips ontvangen! en wie weet heb ik hem op de SC in Brabant al bij Sorry. ik las alleen het woorden 'aanhanger, mast en antenne': Later snapte ik pas dat het om een COMPLETE aanhanger solution moest gaan. Nou.. Tata. Hier is tie dan: Nee, zonder gekheid. Mooi initiatief man! PS: Wel plaats houden voor de Wilson 1000 he? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 PS: Wel plaats houden voor de Wilson 1000 he? Die prijkt al fier op mijn twingootje .. het lijkt nu wel een radiografisch bestuurbare dinky toy Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Ik weet uit ervaring dat je zoveel mogelijk wilt in laden en mee nemen . En maar laden . In die van mij zit ook nog voor een maand eten in en water maar ook gereedschap , zoals schop spade bijlen handzaag . Ook mijn BOB zit er in zelfs een trek karretje moest ik te voet verder moeten . Ook de mogelijkheid om te koken . Brandstof voor de auto maar ook voor de generator klimtouw en katrollen om eventueel een rivier overzet steken . En nog veel kleine dingen . Totaal 750 kg . Geert Ik weet niet wat de vouwwagen zelf weegt als ie gestript is, maar ik gok zo'n 180 á 200 Kg.. en dan denk ik zelfs dat ik heel krap zit met m'n schatting. Dat betekend dat ik dan ongeveer nog maar 200 á 250 Kg kan laden. Ik moet dus erg efficiënt gaan denken. leuke uitdaging Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 9 augustus 2013 Delen Geplaatst: 9 augustus 2013 Ik weet niet wat de vouwwagen zelf weegt als ie gestript is, maar ik gok zo'n 180 á 200 Kg.. en dan denk ik zelfs dat ik heel krap zit met m'n schatting. Dat betekend dat ik dan ongeveer nog maar 200 á 250 Kg kan laden. Ik moet dus erg efficiënt gaan denken. leuke uitdaging Ik zou er zeker niet meer op laden en zware zaken als water en brandstof in de auto zetten. Het laatste wat je wilt is onderweg een gebroken torsie asje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vdwalle Geplaatst: 9 augustus 2013 Delen Geplaatst: 9 augustus 2013 neem een geremde aanhanger voor die kleine u auto. Zeker als je rekening houd met "overlanden" in geval van shit. Deze zijn maar een paar kilo zwaarder dan een ongeremde. normaal kan je een oude aplenkruezer of camplet op martkplaats scoren rond de 100 euro. Even langs het stort om em leeg te maken en je hebt een hele mooie aanhanger. Goede bak met waterdichte deksel. als de banden op zijn koop je bij wijze van spreken gewoon een nieuwe van de camplet vind ik de bak super, van de alpenkeuzer de schroef vering met schokbrekers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 9 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2013 @vdwalle, dat is ook precies mijn bedoeling. Ik krijg een vouwwagen waarvan ik nog niet weet hoe deze er uit ziet, welk merk het is en of hij geremd of niet geremd is. Na Maandag zal het allemaal duidelijk zijn hoop ik Ik heb zojuist ter voorbereiding een nieuwe witte kentekenplaat gehaald zodat dit in elk geval in orde is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 4 september 2013 Delen Geplaatst: 4 september 2013 @Communicator aangezien je toch met foto's bezig was, updateje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 4 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2013 Oeps, helemaal vergeten dit draadje, schandalig! Maar even een tussentijdse update: Ik heb de vouwwagen (hierna: vw) opgehaald en mocht hem gelijk een uur ervaren op de weg achter mijn twingootje. Hij ligt als een blok achter de auto en zelfs die twingo lijkt er weinig tot geen moeite mee te hebben.De vorige eigenaar was er zelf ook al mee bezig geweest en was bezig om de stroom aan te sluiten. Ik heb hem bij thuiskomst uiteraard gelijk opengeklapt voor een nadere inspectie. Hij is in een dusdanige goede staat dat wij besloten hebben om hem te blijven gebruiken als vw, en niet verder te slopen als aanhanger (dat kan in de toekomst altijd nog). Ik heb inmiddels de stroom verder aangesloten en uitgebreid. Er zitten nu 2 12v gel accu's in van 35 Ampère. deze voeden een 12v >220v 1500W omvormer met gemodificeerde sinus (prijsbewuste keuze; 98% v/h apparatuur werkt hiermee). Tevens zit hier een autoradio op aangesloten met CD speler en een zelf gefabriceerde antenne voor optimaal ontvangst. Ook heb ik een dubbel uitgevoerde sigarettenplug aansluiting met USB ingebouwd. om zo meerdere applicaties en de nanorouter van stroom te voorzien. Het slaapgedeelte is inmiddels waterdicht. Hier zat een klein poreus plekje in het dak wat we flink bewerkt hebben met impregneer spray. welke ik natuurlijk op voorraad meeneem Ik had eigenlijk van begin af aan al het idee om hem in camouflage kleuren te spuiten. En heb deze week woord bij daad gevoegd. tip: koop de camokleuren bij een legerdump of een soortgelijke winkel... dat scheelt euro's per bus! (ik kwam daar helaas te laat achter). Ik ben nu aan het bedenken/bekijken hoe ik mijn zonnepaneel een stabiele plek kan geven OP de vw om zo continue de accu's op peil te houden. Ter aanvulling: hij is inderdaad geremd 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 4 september 2013 Delen Geplaatst: 4 september 2013 @Communicator ziet er goed uit, klein beetje jaloers Als de onze af is kunnen we wel in kolonne gaan rijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 4 september 2013 Delen Geplaatst: 4 september 2013 zit er geen bak op de dissel? meestal zit die er (kan het niet op de foto's zien) dat zou wel een aardige plek zijn voor een paneeltje foto's vd electra is altijd leuk ojah ojah ojaaaaaaaaaaah haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vdwalle Geplaatst: 4 september 2013 Delen Geplaatst: 4 september 2013 Deze had ik, in cognito (buggy erop ter afleiding) Gekocht voor 50 euro zat al geen tent etc meer in. is een alpenkreuzer Daarvan werden de banden slecht, en de bak werdt snel slecht van het buiten staan Het was goedkoper een nieuwe op de kop te tikken. de alpenkreuzer is voor 80 eurie verkocht naar marokko toen deze voor 100 euro gekocht, tent was slecht die gelijk naar de sloop gebracht. dit is een camplet nu nog even de steunen voor de buggy's overzetten. handig als je een aanhanger gaat halen en je weet niet of de verlichting werkt een lichtbalk, met een paar ti raps maak je die vast te koop tussen de 20 en 30 euro. Voor dat geld koop je alles compleet en werkend . Zo een ding heb ik gesloopt om mijn aanhanger van nette lampen te voorzien. Los kopen was ook duurder ;-) voordelen gegalvaniceerd onderstel en polyester rot vrije bak die heel netjes sluit. nadeel, deze camplet heeft geen schokbrekers en rubber torsie veren, de kreuzer had schroef veren dat rijd echt beter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 4 september 2013 Delen Geplaatst: 4 september 2013 @Communicator ziet er goed uit, klein beetje jaloers Als de onze af is kunnen we wel in kolonne gaan rijden Straks rijd heel peppers nl in konvooi met de BOT . . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 4 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2013 Zo steekt mijn stroomschema in elkaar. Het enige wat niet klopt aan deze tekening is dat ik de aansluitingen naar de omvormer en van het zonnepaneel kruislings heb gedaan. zodat beide accu's gelijkwaardig worden geladen en ontladen. Althans, dat is wat ik mezelf heb laten wijsmaken door ons almachtige Google Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 4 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2013 zit er geen bak op de dissel? meestal zit die er (kan het niet op de foto's zien) dat zou wel een aardige plek zijn voor een paneeltje foto's vd electra is altijd leuk ojah ojah ojaaaaaaaaaaah haha Ik heb inderdaad een knoepert van een disselbak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.