f150 Geplaatst: 4 juli 2013 Delen Geplaatst: 4 juli 2013 Bitponics is je 'personal gardening assistant'. Het systeem zet je kasplantjes in de cloud en houdt je ecosysteem in de gaten. Bitponics kan geïntegreerd worden in bestaande hydroponic systemen. Nu niet direct roepen dat je aan een schoffel en een schep meer hebt tijdens een SHTF. Soms is het gewoon handig om je plantjes te (laten) onderhouden als je op vakantie gaat.. Bitponics start met een 'persoonlijk groeiplan', gebaseerd op je eigen plan of op ervaringen van anderen. De sensoren met ph, luchtvochtigheid, temperatuur, conductiviteit en licht. De sensor data wordt gebruikt om aanpassingen te maken in temperatuur en bewatering en stuurt alerts als je planten onderhoud nodig hebben. Een dure hobby, maar voor de tech-liefhebbers zonder groene vingers misschien toch handig. Meer info: http://www.bitponics.com/how-it-works [ATTACH=CONFIG]4256[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 4 juli 2013 Delen Geplaatst: 4 juli 2013 Vanuit deze zijde met interesse gelezen. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redhotchiliprepper Geplaatst: 4 juli 2013 Delen Geplaatst: 4 juli 2013 Grappig. Had ik nog nooit van gehoord. Leuk om te lezen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 4 juli 2013 Delen Geplaatst: 4 juli 2013 Zeer intersante info maar je bent wel weer afhankelijk van techniek ,moet toegeven gebruik zelf ook soort gelijke techniek voor mijn aquarium als ik voor langere tijd weg ben. Heel handig, maar heb je wel eens gedacht aan het al oude emmertje en kleine slang? link en zie watergeef systeem voor potplanten hierin staan 2 aparte links Hamster. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sofie Geplaatst: 4 juli 2013 Delen Geplaatst: 4 juli 2013 Ik heb de link niet ingezien, maar in essentie zal het er op neer komen dat je ongeveer 80watt nodig hebt om 1vierkante meter te belichten. Sensor monitoring is leuk qua gadget gehalte, maar het doet niets af aan het feit dat er (in ons klimaat) meer energie ingaat dan wat het oplevert. Een essentiële vraag waar ik nog steeds mee worstel (en die bepalend is of aquaponics in ons klimaat kan werken) is of planten kunnen gevoed worden met kouder water dan hun omgevingstemperatuur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
blaster Geplaatst: 6 juli 2013 Delen Geplaatst: 6 juli 2013 gewoon waterplanten kweken:D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.