Casper Geplaatst: 30 juni 2013 Delen Geplaatst: 30 juni 2013 Goedemiddag, Ik ben mij in mij huidige prepper fase aan het oriënteren op communicatie, en een two way radio lijkt me handig. Hieronder een plaatje: De hele beschrijving van de specs staan hier : http://www.amazon.com/Midland-GXT1000VP4-36-Mile-50-Channel-Two-Way/dp/B001WMFYH4/ref=pd_sim_sbs_e_8 (dit is geen reclame, maar een oprechte vraag). Mijn vraag aan jullie is nu: is dit een goede two-way radio, of zouden jullie iets anders aanraden? Gr, Casper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 30 juni 2013 Delen Geplaatst: 30 juni 2013 Leuk consumenten spul. Niet veel mee mis. Alleen de claim die op verpakking staat is in de meest optimale situatie (open vlak terrein) haalbaar. Persoonlijk vind ik ze niet echt heel stevig door het gebruikte plastic. En de ontvangst is niet altijd geweldig. Voordeel si wel dat ze goed werken op AA's. Ik zou zelf een Motorola,Kenwood of bamiporto kiezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Casper Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2013 Ok, thx. en BaoFeng, is dat wat? Gr, Casper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 30 juni 2013 Delen Geplaatst: 30 juni 2013 leuk voor op het erf maar meer ook niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luke Geplaatst: 30 juni 2013 Delen Geplaatst: 30 juni 2013 Ik zou echt gaan voor een van de volgende 3: Baofeng uv3r (ong. 35 dollar incl. Shipping) Baofeng uv5r (ongeveer zelfde prijs) Quansheng uv2 (iets van 70 dollar maar verruit de beste) Al deze radio's kunnen ook op marifoon en amateurbanden en de legale PMR en LPD kanalen. Amateur frequenties Niet gebruiken natuurlijk als je niet je licentie hebt, maar kan goed van pas komen mocht je het echt een nodig hebben. Mijn advies is: geen FRS EN GMRS radio's kopen. Je mag ze sowieso niet gebruiken en zijn in NL niet compatibel met wat dan ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 30 juni 2013 Delen Geplaatst: 30 juni 2013 Kijk ook eens in dit topic. http://preppers.nl/forum/threads/1428-Walkie-talkies @Kungfufox ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 30 juni 2013 Delen Geplaatst: 30 juni 2013 de NOAA en weather channel is enkel van toepassing in de VS. Als je in Nederland een heuse kans wilt maken om verbindingen te maken tijdens noodsituaties, zou ik alles gokken op de 27mc. Dit zal dan de meest drukbezochte band worden. Daarnaast is het nooit weg om op meerdere banden te gokken. Maar daar moet dan ook je dan ook zelf interesse in hebben. voor de 27Mc heb je ook leuke porto's. en hierover is al ruim aandacht besteed op het forum. lees het communicatie gedeelte maar eens op je gemak door, en vergeet niet om ook Preppers.nl WIKI te raadplegen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Casper Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2013 Okikeedokeeies. Thx alvast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Casper Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2013 Ik zou echt gaan voor een van de volgende 3: Baofeng uv3r (ong. 35 dollar incl. Shipping) Baofeng uv5r (ongeveer zelfde prijs) Quansheng uv2 (iets van 70 dollar maar verruit de beste) Al deze radio's kunnen ook op marifoon en amateurbanden en de legale PMR en LPD kanalen. Amateur frequenties Niet gebruiken natuurlijk als je niet je licentie hebt, maar kan goed van pas komen mocht je het echt een nodig hebben. Mijn advies is: geen FRS EN GMRS radio's kopen. Je mag ze sowieso niet gebruiken en zijn in NL niet compatibel met wat dan ook. Ik lees vaker over licenties. Daar heb ik de volgende vragen over: - wat houdt dat precies in? - hoe kan ik eraan komen, en wat kost het? - zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? Greetz, Casper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 30 juni 2013 Delen Geplaatst: 30 juni 2013 http://www.qsl.net/on7px/Licentie.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Casper Geplaatst: 1 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2013 Ik ga eens kijken. Thx http://www.qsl.net/on7px/Licentie.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.