Ga naar inhoud
GENEGEERD

TIP op marktplaats leuke BOV (DAF)


wiskers

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben bang dat er nog veel meer moois voorbij gaat komen. Door die nieuwe oldtimer regeling zijn dit soort voertuigen niet op de weg te houden.

 

Aanschaffen, schorsen en lekker in vier jaar tijd verbouwen tot BOV. Daarna is 'ie wel 40 jaar oud en houderschapsbelasting vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat er nog veel meer moois voorbij gaat komen. Door die nieuwe oldtimer regeling zijn dit soort voertuigen niet op de weg te houden.

 

Aanschaffen, schorsen en lekker in vier jaar tijd verbouwen tot BOV. Daarna is 'ie wel 40 jaar oud en houderschapsbelasting vrij.

 

Vraagje: als je BOV niet gebruikt voor overige vervoer, kun je dan niet beter sowieso schorsen? Het lijkt mij dat bij SHTF wegenbelastingcontroles laag op de prioriteitenlijst staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: als je BOV niet gebruikt voor overige vervoer, kun je dan niet beter sowieso schorsen? Het lijkt mij dat bij SHTF wegenbelastingcontroles laag op de prioriteitenlijst staat.

 

Lijkt me een juiste aanname. 't Nadeel is dan wel, dat je hem nooit kunt testen en ook geen ervaring mee kunt opdoen.

 

Overigens geldt voor een camper het kwarttarief (Als je er een vast bed en kooktoestandje in bouwt), maar deze DAF blijft dan nog een zware jonge voor de portemonnee. Brandstof verbruik is bij dit soort wagens ook niet mals.

 

Ongetwijfeld komen vandaag of morgen de kenners nog wel even langs in 't draadje, vast wel iemand die weet wat voor voertuig dit precies is of is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort trucks aleen kopen met APK tenzij je een werkplaats hebt en monteur bent.

APK klaarmaken kan wel in de duizenden euro's lopen.

 

Maar deze truck is al 10 jaar geschorst dus zal ook niet goed onderhouden zijn, denk aan de remmen.

 

Denk dat deze als mobiele werkplaats is gebruikt voor een race/cross gebeuren, gezien de 2 uitklapbare kleppen en de werkplaats look.

Ook vermoed ik dat deze truck steeds weer is doorgehandeld aan de ene club/eigenaar naar de volgende.

(6 particuliere eigenaren gehad, dus geen overheids auto)

dit is ook niet bevordelijk voor goed onderhoud, bij onderhoudskosten wordt deze truck weer doorverkocht.

 

Advies niet kopen, alleen met APK en liefst van overheid, dus dan zoiets van1 of 2 eigenaren gehad.

 

Vervaldata en historie

 

Vervaldatum APK 24-10-2003

 

Vervaldatum Tachograaf 16-06-1996

 

B Datum eerste toelating 29-09-1977

 

Datum aanvang laatste tenaamstelling 29-10-2012

 

Datum eerste afgifte Nederland 29-09-1977

 

Aantal eigenaren privé / zakelijk 6 / 0

 

https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=8886vb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...