Ga naar inhoud
GENEGEERD

EDC op kantoor bij brandalarm (ontruiming)


Davena

Aanbevolen berichten

Even een tip en een vraag voor mensen die een EDC meenemen naar het werk (dus niet alleen op een kantoor):

 

Mijn EDC, mijn goed gevulde grote handtas, staat op mijn kamer, maar bij een vergadering in een andere kamer of op een andere verdieping neem ik die tas niet mee. Maar..... In geval ve brandalarm moet je dan het gebouw verlaten en mag je niet terug naar je kamer om je tas te halen. Dan zit je dus zonder je spullen, maar vooral zonder je sleutels, pasjes, rijbewijs e.d.

 

De meeste mannen hebben vaak de sleutels en portefeuille in de broekzak, maar de meeste vrouwen die ik ken dus niet.... Ik ga voortaan toch maar een plat heuptasje dragen of zo'n vakantietasje die je bijna onzichtbaar om je hals kunt dragen onder je kleding.

 

Hoe doen jullie Prepperdames dat op het werk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn vrouw zegt altijd: je vergeet nog eerder je kinderen dan je tas. Nu is dat natuurlijk niet zo, maar okay: ik zeul 'm overal mee naar toe. Dus ook binnen kantooromgevingen van kamer naar kamer of van kantine naar receptie. Toiletbezoek is denk ik de enige uitzondering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is er echt niemand die de tas meesjouwt bij een intern overleg of vergadering.

 

@dR3 is wel een goede reden, maar is bij ons in de jaren dat ik er werk nog niet gebeurd....

 

@f150 stel dus dat dan net het alarm afgaat ;)

@12gauge ze zien me aankomen... kannie op mijn werk. Mijn omgeving vind het al vreemd dat ik de BOB steeds meeneem in de auto. Sleutels zou idd nog wel los in de zak kunnen maar mijn portomonnee is redelijk dik, niet van het geld maar van die bonuskaart en alle voordeelpasjes :rolleyes:

 

@Heksenboot had er nog niet aan gedacht dat dit dus de reden zou kunnen zijn om de tas wel mee naar binnen te nemen... Thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is er echt niemand die de tas meesjouwt bij een intern overleg of vergadering. @dR3 is wel een goede reden, maar is bij ons in de jaren dat ik er werk nog niet gebeurd....

 

Misschien een goede reden dat " jij" de eerste bent die dat daar wel doet.

Ik bijvoorbeeld loop altijd met een tas rond en dat valt juist niet meer op bij anderen. Mijn vrouw doet al haar "spullen" in een laptoptas.dR3 en Heksenboot hebben een goed punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai,

 

(ben geen vrouw maar wilde toch even mijn mening geven)

 

Thuis staat mn edc rugzak op mn kamer. Deze neem ik wel mee de tuin in. Ben ik echter op een plek anders dan thuis, dan is de tas nooit verder dan grijpafstand. Ben ik op visitie en ik ga naar de wc, tas mee. Ben ik in een restaurant en wil ik nog even wat van het buffet pakken, tas mee.

 

Nou is het ook wel zo dat ik medicatie soms op de seconde nodig heb. Dat is de hoofdreden. Daarbij vind ik het een prettig idee niet ergens eerst naartoe te hoeven lopen, dus naar de edc, om hierna jezelf pas te kunnen verplaatsen waar je heen wilt.

 

Kortom, edc op grijpafstand of bij mij. Schijt aan wat andere er van vinden :o.

 

Fijne dag,

 

Appelflapje

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vakantietasje op het lichaam voor het supernoodzakelijke, dus ook medicijnen indien nodig.

 

Zelf zou ik het zien als een goeie oefening. het redden zonder die edc-tas. Het ding kan ook gejat worden/ ontploffen/etc, kun je dan helemaal niks meer ?

Nee toch ? Belangrijkste overlevingstool die je hebt is je brein en in deze gevallen de bereidheid om je spullen achter te laten. Kun je iets echt niet missen ? Bind het aan je lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Davena Ik heb ook altijd standaard mijn edc bij me in geval van nood. (Een klapmesje zit dan weer wel altijd apart in BH)

De edc heeft ongeveer de grote van mijn hand dus past makkelijk in zo een broek met zijvakken.

Nu ben ik het voordeel dat ik op een fabrieksterrein werk, dus dan is die werkbroek makkelijker te verklaren dan dat je bijvoorbeeld op kantoor zit.

Het lijkt in het begin wat ongemakkelijk om iedere keer een tas mee te moeten nemen maar je zal merken dat collega's eraan beginnen te wennen en het niet meer gek of vreemd in hun ogen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...