nvd72 Geplaatst: 23 juni 2013 Delen Geplaatst: 23 juni 2013 ik zat net een beetje te kwijlen op de site van 2sharp waar ik deze beauty tegen kwam. de coldsteel marauder en nog betaalbaar ook met een prijskaartje van 100 euro. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De baron Geplaatst: 23 juni 2013 Delen Geplaatst: 23 juni 2013 Cool:cool: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 23 juni 2013 Delen Geplaatst: 23 juni 2013 Mijn vintage Puma 6376 Bowie uit 1978, en dit mes heeft model gestaan voor de bowie uit de Crocodile Dundee films uit de jaren '80. Mirror edge by yours truly, Specificaties: Staalsoort: Genuine Pumaster Steel (gesmeed hardverchroomd koolstofstaal) Lemmetlengte: 20,0 cm Lemmetdikte: 6,6 mm Hardheid volgens meegeleverd booklet: 57-61 HRC Greepmateriaal: Sambar Stag Greeplengte inclusief vingerbeschermer: 12,5 cm Totale lengte: 32,5 cm Gewicht: 413 gram Bouwjaar: Oktober 1978 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 23 juni 2013 Delen Geplaatst: 23 juni 2013 Mooie snijder @kwakster ! En @nvd72 wat is je plan met dit mes? Voor de verzameling oid of ook echt gaan gebruiken? Persoonlijk vind ik de vorm niet zo heel praktisch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 23 juni 2013 Delen Geplaatst: 23 juni 2013 Mooie messen hoor,maar inderdaad minder geschikt om een splinter uit een vinger te halen Naast een machete is mijn grootste vaste mes een Ka-Bar USMC Short, waar ik overigens maar beperkt blij mee ben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 23 juni 2013 Delen Geplaatst: 23 juni 2013 ik zat net een beetje te kwijlen op de site van 2sharp waar ik deze beauty tegen kwam. de coldsteel marauder en nog betaalbaar ook met een prijskaartje van 100 euro.] Lijkt prima dingetje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bener0 Geplaatst: 23 juni 2013 Delen Geplaatst: 23 juni 2013 De beste Bowie is nog altijd: http://youtu.be/tCeG9PhAkhI Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 24 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2013 Mooie snijder @kwakster ! En @nvd72 wat is je plan met dit mes? Voor de verzameling oid of ook echt gaan gebruiken? Persoonlijk vind ik de vorm niet zo heel praktisch. De bowie is nooit bedoeld om praktisch te zijn.. meer als last resort tegen 2 voeters. Maar bij mij komt ie lekker in de verzameling.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 25 juni 2013 Delen Geplaatst: 25 juni 2013 Bij elke groot mes met een hollow grind heb ik zo m'n bedenkingen. (mijn eigen ervaring de gerber gator en een 25 jaar oud bowie-achtig ding dat vorig jaar de vuilbak is ingegaan) Op een filmpje over verschillende grinds is me vooral dit bijgebleven: 'hollow grind is for shaving and slicing not for chopping' En shoppen is toch iets wat ik van een bowie verwacht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 25 juni 2013 Delen Geplaatst: 25 juni 2013 Mooi ding . Ben ook liefhebber van grot en degelijk messen . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Borgy Geplaatst: 1 augustus 2013 Delen Geplaatst: 1 augustus 2013 Fantastische messen, niet de goedkoopste maar je krijgt zeker waar voor je geld... http://www.pumaknives.de/index_en.php vg. jpb Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 1 augustus 2013 Delen Geplaatst: 1 augustus 2013 Fantastische messen, niet de goedkoopste maar je krijgt zeker waar voor je geld... http://www.pumaknives.de/index_en.php vg. jpb Vroeger wel, nu niet meer. De bouw- en staalkwaliteit waar Puma in vroeger jaren om bekend stond vind je niet meer terug in het hedendaagse assortiment. Als je nu een goede Puma wilt hebben moet je zoeken naar modellen van voor de jaren '90 en liefst nog veel ouder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Borgy Geplaatst: 1 augustus 2013 Delen Geplaatst: 1 augustus 2013 Heb ik ff mazzel , ik heb er 1 die ik zo'n 3 jaar geleden kreeg van mijn vader , die hem weer kreeg na de dood van zijn schoonvader (mijn opa) en op zijn minst 50 jaar oud. En daarnaast heb ik er zelf 1 gekocht op de site waar ik de link van gaf , en ik ben zeer tevreden over puma ...maar ieder zijn ding . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 2 augustus 2013 Delen Geplaatst: 2 augustus 2013 @Borgy: heb je foto's van dat oude Puma mes ? Ben benieuwd wat voor type het is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Borgy Geplaatst: 2 augustus 2013 Delen Geplaatst: 2 augustus 2013 Ik krijg om de 1 of andere reden de foto er niet op , dus heb ik hem ff in m'n profiel foto gezet . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 2 augustus 2013 Delen Geplaatst: 2 augustus 2013 Die profielfoto is helaas te klein om te zien om wat voor model het precies gaat, maar het is in elk geval een zgn Fahrtenmesser (vaststaand kampeermes annex padvindersmes). Ik schat ongeveer uit de jaren '40 -'50 van de vorige eeuw, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.