Ga naar inhoud
GENEGEERD

Geluidsdichte en stralings vrije kamer


cotweetje

Aanbevolen berichten

Een soort kooi van Faraday.

 

Ik zoek en kijk of het haalbaar en betaalbaar is, om een kamer te maken tegen verschillende scenario's, bv: een nucleaire ramp, zonnevlam, Bilderberg, illuminatie achtige groepen die overheden beinvloedem of domineren soort "new world order"

 

Een kamer tegen warmtecamera's, die geluidsvrij is, en bij een kernexplosie of gebruik van een "Dirty bomb" de fall out, de radioactieve stof die na gebruik minuten tot dagen neerdaalt.

Dus kun je een kooi van Faraday slaapkamer maken, wat ik gelezen heb tot zover is:

 

Een kamer in een kamer maken is het beste, een meter van de buitenmuur, door de barriere van lucht en gebruik van glaswol of glas houdt dat straling van warmte camera's en geluiden tegen, maar hoe stralingsvrij is dat ? Volgens de kooi van Faraday principe heb je ijzer of koper nodig om straling te blokkering zoals, MRI-scanruimte, de bioscoop "CineMec" in Ede.

 

Noodzendertjes voor vliegers bij de Koninklijke Luchtmacht worden afgeregeld en gecontroleerd in een elektromagnetisch dode ruimte.

 

Ik zag een man gewikkeld in kippengaas elektriciteit opvangen, en in de film van "enemy of the state" zat die Bill, caracter, ook in een kamer van kippengaas (al is dat wel een film).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je bedoelt, je hebt toch zuurstof nodig, een soort airco unit, maar moet dan filter opzitten en je kooi heeft een opening hoe zit het dan weer met geluid en lichaamswarmte.

 

En bij een kernexplosie heb je toch een EMP effect waardoor stroom uitvalt, dan stik je als het snacht is in je eigen "safe room" een nood accu erbinnen in ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is mij iets niet duidelijk. Een kooi van Faraday (mits correct uitgevoerd) houdt elektromagnetische straling tegen, maar geen nucleaire straling igv een kernbom. Daar heb je toch echt massa voor nodig, dus een paar meter aarde of loden platen.

 

Wat is je doel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik ook over na zitten denken. om bijvoorbeeld van die noppenfolie van de radiator met dat zilverlaagje tegen een muur en plafond in een kamertje te maken en aan aarde te leggen, maar of et werkt? er is weinig over te vinden op internet. je zou bijvoorbeeld een soort van loodbehang moeten hebben, wel wat dunner als dat spul wat op je dak ligt, anders is het veel te duur en niet te tillen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik ook over na zitten denken. om bijvoorbeeld van die noppenfolie van de radiator met dat zilverlaagje tegen een muur en plafond in een kamertje te maken en aan aarde te leggen, maar of et werkt? er is weinig over te vinden op internet. je zou bijvoorbeeld een soort van loodbehang moeten hebben, wel wat dunner als dat spul wat op je dak ligt, anders is het veel te duur en niet te tillen...

 

Voor een kooi van Faraday is ieder geleidend materiaal geschikt. Lood gebruik je tegen nucleaire straling omdat het veel massa heeft bij klein volume. Dun lood heeft dus geen zin tegen nucleaire straling.

 

Ik heb het gevoel dat hier twee zaken door elkaar gehaald worden. Een kooi van Faraday tegen electromagnetische straling ter bescherming van electrische apparatuur en bescherming van mensen tegen nucleaire straling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lood van 1 cm dik halveert de straling (zie o.a tabel op http://en.wikipedia.org/wiki/Radiation_protection). 10 cm lood houdt ongeveer evenveel tegen als 1 meter aangestampte aarde. Praktisch gezien ben je dus goedkoper uit als je iets onder de grond maakt. Vergeet laagjes folie maar - gammastraling hou je niet zomaar tegen.

Beveiligen tegen EMP gaat makkelijker. 2-5 lagen alufolie hebben al een behoorlijk effect. Ik heb diverse elektronica (oa zendapparatuur) in metalen kisten staan, maar ook je metalen kickboy prullenbak werkt uitstekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een kooi van Faraday is ieder geleidend materiaal geschikt. Lood gebruik je tegen nucleaire straling omdat het veel massa heeft bij klein volume. Dun lood heeft dus geen zin tegen nucleaire straling.

 

Ik heb het gevoel dat hier twee zaken door elkaar gehaald worden. Een kooi van Faraday tegen electromagnetische straling ter bescherming van electrische apparatuur en bescherming van mensen tegen nucleaire straling.

 

 

weet u zeker dat lood niet tegen electro straling werkt? lood geleid toch ook als een jecco?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is mij iets niet duidelijk. Een kooi van Faraday (mits correct uitgevoerd) houdt elektromagnetische straling tegen, maar geen nucleaire straling igv een kernbom. Daar heb je toch echt massa voor nodig, dus een paar meter aarde of loden platen.

 

Wat is je doel?

 

Mijn eerste doel is: bescherming van electromagnetische straling van electrische apparatuur.

 

Een tweede wou ik eraan toevoegen: Je had de brand bij chemiepack in moerdijk, wat als je zo'n brand hebt op de Maasvlakte of Botlek, en de wind staat de verkeerde kant op, dan moet je 2 dagen binnenblijven met ramen dicht. Wat als iemand op de rode knop drukt, dan staat industriegebied Rotterdam, denk ook op het lijstje van stratigische doelen, toen met irak is de Rotterdamse haven

ook gebruikt en is het een overslag plaats naar het oosten en westen van troepen, materieel en benodigheden voor de oorlogsmachine, olie, kolen, erts etc.

 

Bij een kernexplosie, niet directe inslag overleven, maar meer de Fall out, 3 dagen afwachten en weggaan.

Dan heb je nog kans dat ze met epidemieën gaan gooien, misschien een genetisch gemanipuleerde griep, ebola, pokken, een safe room om een paar dagen te bivakkeren is wel handig.

 

Dus Als ik dan toch al Farady ruimte heb en ik moet toch zuurstof hebben dan is zon NBC filter die Appelflapje suggeert een goede optie.

 

Dus in eerste instantie is mijn vraag: Hoe bouw je een electromagnetische stralings vrije ruimte. bv bij James bond achtige films, overleggen ze in een glazen hok. Alleen dan van ijzer want dat kun je lassen.

Maar hoe ga je te werk, moet je het aarden en hoe ?

 

*Kooi van Faraday, genoemd naar Michael Faraday, is de benaming voor een kooivormige constructie van elektrisch geleidend materiaal zoals koper of ijzer die er voor zorgt dat statische elektrische velden niet tot binnen de kooi kunnen doordringen. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kooi_van_Faraday

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je eerste doel is het veel goedkoper een metalen doos te gebruiken om je electronica in op te slaan. Hoef je niet een hele kamer te behangen met folie of gaas.

 

Tegen niet directe kernexplosies en chemisch gevaar, heb je een geavanceerd luchtfilter nodig met noodstroom of handbediening. Radioactieve stofdeeltjes zijn vrij eenvoudig te filteren (Hepa 11 filter), maar chemicalien wordt al een stuk lastiger, hangt van het type vervuiling af. Wellicht is een gelaatmasker een goedkopere oplossing en het stelt je in staat veiliger oorden op te zoeken.

 

Een kamer in je huis bestendig maken tegen alles wat er maar op je af kan komen, wordt een extreem dure zaak en dan zit je nog opgesloten ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je eerste doel is het veel goedkoper een metalen doos te gebruiken om je electronica in op te slaan. Hoef je niet een hele kamer te behangen met folie of gaas.

 

Tegen niet directe kernexplosies en chemisch gevaar, heb je een geavanceerd luchtfilter nodig met noodstroom of handbediening. Radioactieve stofdeeltjes zijn vrij eenvoudig te filteren (Hepa 11 filter), maar chemicalien wordt al een stuk lastiger, hangt van het type vervuiling af. Wellicht is een gelaatmasker een goedkopere oplossing en het stelt je in staat veiliger oorden op te zoeken.

 

Een kamer in je huis bestendig maken tegen alles wat er maar op je af kan komen, wordt een extreem dure zaak en dan zit je nog opgesloten ook.

 

Dan de eerste tegen overheids instellingen of privaat : dus in eerste instantie is mijn vraag: Hoe bouw je een electromagnetische stralings vrije kamer, het wordt ijzer want dat kun je lassen,

dus zeg maar als kamer op een boot.

Maar is het enkel, een ijzeren ruimte lassen, filter erop en klaar, of moet de ijzeren ruimte op 4 ijzeren dwarsbalken staan ? en hoe dik moet het ijzer zijn etc.

 

Heb je das leben des anderen (the lives of others) gezien, dat gaat over de Stasi tijdens de koude oorlog, ik vindt dat je nu weer naar zo'n tijd gaat, klik lijnen camera's overal (want agenten zijn te duur, handig als je in mekaar wordt geschopt).

Camera's op je TV, computer en telefoon, je haalt zelf de survaillance apparatuur in huis, als ze kwaad willen hoeven ze enkel je apparatuur te hacken, ze hoeven niet eens meer in je huis te komen,

 

Als je anders bent, geen huisje boompje beestje, niet op zaterdag of zondag naar de voetbal of hockey, je niet de allerdaagse dingen doet die de rest van Nederland doet,

wordt je misschien gelabeld als beinvloedbaar door derden, tegenwoordig koop je voor 10.000 euro een warmte camera, en huur je appartement boven of naast je subject, of koop je het huis naast je,

als je invloedrijk bent, andere geloofs overtuiging hebt, of en als je een baan hebt waar veel geld in omgaat dan is dat handig voor criminelen en overheid, handig om te weten hoe je denkt wat je doet,

kijk ook maar naar je pinpas wie gebruikt er nog cash geld, mensen zijn gewoonte dieren,

altijd op zaterdag boodschappen doen, hoe vaak je je naar je geliefde restaurant gaat hoe laat je er weg gaat, dan hoeven ze enkel je bank gegevens na te lezen.

 

 

Eerst heb je realiteit's programma's als, big brother, de gouden kooi, en de bus, om bekeken te worden door camera's normaler te maken, dan hangen ze straten vol met camera's want agenten zijn te duur, in Londen bijvoorbeeld heb je al gezichts herkenning's software, en als je met je auto rijdt kunnen ze je van begin to eind Londen volgen.

 

Ze hadden al geprobeerd in Rotterdam bij het uitgaan publiek een chip in mensen te brengen, onder het mom: lekker makkelijk betalen, joh ! Maar das een eerste stap om iedereen te chippen, te weten waar iedereen is, in de verre toekomst wordt het nog verplicht anders kun je wel een terrorist zijn, of krijg je ergens korting op, nu kunnen ze je gewoon volgen aan de hand van je telefoon, ik fiets veel, je kunt zo je route uitprinten hoe je gefietst of gelopen hebt.

 

Hetzelfde met je pinpas, voor de jeugd nu, is pinnen normaal, bij de introductie van pinpas, las je eerst in de krant dat oude mensen steeds beroofd werden, en werd reclame gemaakt om te gaan pinnen, informatie is macht.

 

Met de privatisering van de nieuwe zorgverzekering ook, niks zou veranderen, alles blijft hetzelfde, eerst was de premie 65 euro, en nu betaal je al 110,00 euro en steeds meer wordt uit de verzekering gehaald, terwijl VGZ 150 miljoen euro winst maakt, en bij Achmea verdienen de hoogste 5 bazen ongeveer 1 miljoen per jaar, over jouw nood op ziekenzorg en van jouw "schamele" salaris.

 

Maar ik draaf een beetje door :)

 

Dus een kamer waar je vrij van elektronische snufjes kan praten ongezien en ongehoord beetje para :) maarja de koningin gaat ook naar een Bilderberg conferentie met de AIVD :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb laatst ook zo,n kamertje gemaakt,rondom met glaswol,en gipsplaat,en daarvoor antidetectiefolie,mylar,.op de vloer piepschuim daarover karton,en dan vijverzeil erop..voor de luchtinlaat,een afzuigkap filterdoek.en voor de uitlaat een 1000cub softbox.werkt goed,is heel stil,de temperatuur blijft redelijk stabiel,en hopelijk niet te vinden:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikte van ijzer is voor een kooi van Faraday niet belangrijk. Bekijk voor de grap je magnetron eens. De metalen wandjes en 't gaasje in 't deurtje houdt honderden watts aan electromagnetische straling tegen.

 

Waartegen je jezelf wilt beschermen, word me steeds onduidelijker. Ben je bang dat je overheid jou beïnvloedt met electromagnetische straling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikte van ijzer is voor een kooi van Faraday niet belangrijk. Bekijk voor de grap je magnetron eens. De metalen wandjes en 't gaasje in 't deurtje houdt honderden watts aan electromagnetische straling tegen.

 

Waartegen je jezelf wilt beschermen, word me steeds onduidelijker. Ben je bang dat je overheid jou beïnvloedt met electromagnetische straling?

 

 

 

Antwoord hier 2 post boven.

 

En je wordt altijd beinvloed of gebrainwasht, het liefst moeten mensen kalm, ordelijk en handelbaar zijn, netjes op tijd je rekeningen betalen en er net genoeg geld voor hebben, dat moet ook want anders werkt de maatschappij niet.

Maar we moeten allemaal een uitlaat klep hebben en de bestaande grote organisaties niet bedreigen of ontnemen van hun geld en macht, we hebben actiefilms en thrillers zodat we niet zelf de behoeft hebben, maar aan de ene kant is het toch gek om te kijken hoe iemand onthoofd wordt of een mes in zijn donder krijgt. Volgens mij deels om de behoefte weg te nemen om zelf te rebelleren tegen de bestaande organisaties.

 

 

Vroeger had je gladiatoren in arena's en tegenwoordig, voetbal stadions, je hebt war on demand, je kunt op youtube kijken hoe 10 mensen 1 iemand in mekaar slaan.

Vroeger was het icoontje om je computer op te starten een draaiend rondje, nog steeds als je programma vastloopt, dat doet een hypnotiseer ook met een medaillon,

in de reclame wereld worden allemaal suggestieve dingen gebruikt. dat moet wel ergens goed voor zijn, want de reclame wereld is big business.

 

Jij wordt als consumer onderweg en thuis onderbewust beïnvloedt door de beelden en geluiden die je hoort en ziet. Van mensen op je werk of school, het stel voor je in de rij in de supermarkt,

de billboards reclame op straat, de reclame op tv en op je computer, je 2 collega's doen het en jij wilt erbij horen, mensen zijn kudde dieren, dus je wilt wat anderen hebben en doet hetzelfde,

je praat over dezelfde mode of gebeurtenis op gtst, en jij wilt ook een nieuw smartphone niet dezelfde natuurlijk want dan ben je een na-aper, maar je hebt keuze uit 1 van de 5 fabrikanten,

maar als het hetzelfde is als in de auto industrie of supermarkten zitten dezelfde grote organisaties erachter, die niet failliet kunnen gaan omdat anders banken en landen failliet gaan.

 

Ik wordt veel geïrriteerd op het werk, denk je dat iedereen allemaal hetzelfde idee hebben om mij te irriteren, er is maar 1 aanzetter die rest opstookt, of het zijn identieke klonen met dezelfde gedachtegang en geen eigen identiteit hebben, een soort "borg", en als je iemand anders irriteer, dan wordt je zelf niet geïrriteerd neem je het op voor de gepeste wordt je zelf ook geirriteerd en val je buiten de club.

Ik weet niet van wie maar iemand zei eens: als iedereen dezelfde kant op loopt vraag jezelf af waarom, en loop de andere kant op, net preppen :)

In geval van genocide denk ik niet dat iedereen de behoefte heeft mensen te vermoorden, doe je niet mee, dan wordt jij vermoord, als 10 mensen iemand in mekaar slaan

denk ik niet dat alle de behoefte hebben.

maar er zijn altijd een paar aanzetters en de rest volgt braaf anders ben jij de volgende of wordt jij gepest, of heb je niemand om mee te praten omdat jij niet

dezelfde interesses hebt en ben je maar een rare gast of vrouw.

De kracht van suggestie: als iemand drinkt op tv, denk jij vaak; ah lekker ik ga wat te drinken pakken, (moet jij ook).

 

En waarom heb jij de behoefte altijd de nieuwste telefoon te willen, als je alleen op de wereld was of in je eentje in een meteorologisch weerstation op Alaska interesseert het je echt niet of je de nieuwste telefoon hebt.

 

Je kunt al op afstand mee luisteren met iemand zijn telefoon, als de technologie verder gaat kun je misschien iemand brainwashen als je je telefoon naast je nachtkastje hebt leggen en je digi TV kijkt,

manchurian candidate op afstand of gehorige, maar ik draaf weer een beetje door :)

 

Oh okay, dus je bouwt enkel een magnetron na, in principe ? dus het is niet zo hoe groter de ruimte hoe dikker het metaal, enkel de vloer moet stevig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb laatst ook zo,n kamertje gemaakt,rondom met glaswol,en gipsplaat,en daarvoor antidetectiefolie,mylar,.op de vloer piepschuim daarover karton,en dan vijverzeil erop..voor de luchtinlaat,een afzuigkap filterdoek.en voor de uitlaat een 1000cub softbox.werkt goed,is heel stil,de temperatuur blijft redelijk stabiel,en hopelijk niet te vinden:rolleyes:
Dan moet je dat niet hier schrijven, "big brother" leest ook :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe sluit je het aan op een aarde ? ben echt een noob :)

 

Zorg dat alle metalen platen electrisch verbonden zijn en maak een electrische verbinding tussen het metaal en een aarde.

 

Goedkoop: aarde van een stopcontact, waterleiding of verwarmingsbuis.

Goed: Door electricien een aparte aardpen laten slaan. Deze zal hem doormeten of de weerstand laag genoeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat alle metalen platen electrisch verbonden zijn en maak een electrische verbinding tussen het metaal en een aarde.

 

Goedkoop: aarde van een stopcontact, waterleiding of verwarmingsbuis.

Goed: Door electricien een aparte aardpen laten slaan. Deze zal hem doormeten of de weerstand laag genoeg is.

 

Zal het tzt door een electricien laten doen maar ik wil niet verkeerd geinformeerd door hem worden :)

Dus het is niet zo dat als alle platen gelast zijn dat je maar 1 punt hebt, maar je moet een een koperen draad langs alle platenlaten lopen, en hoe zorg je dat je niet de schok krijgt van het stopcontact krijgt.11

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal het tzt door een electricien laten doen maar ik wil niet verkeerd geinformeerd door hem worden :)

Dus het is niet zo dat als alle platen gelast zijn dat je maar 1 punt hebt, maar je moet een een koperen draad langs alle platenlaten lopen, en hoe zorg je dat je niet de schok krijgt van het stopcontact krijgt.11

 

Als die platen aan elkaar gelast zijn, dat zijn ze ook electrisch verbonden. Dus geen extra koperdraad nodig.

 

'k Zou dat stopcontact maar met rust laten. Nooit spelen met gevaarlijke dingen waar je weinig van weet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die platen aan elkaar gelast zijn, dat zijn ze ook electrisch verbonden. Dus geen extra koperdraad nodig.

 

'k Zou dat stopcontact maar met rust laten. Nooit spelen met gevaarlijke dingen waar je weinig van weet. :)

 

oh ik begrijp hem, de koperen draad aan de verwarmingbuis of waterleiding maken, en als je geld .... :p :o

 

En is staal hetzelfde als ijzer, want ik zie alleen stalen platen te koop ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...