Ga naar inhoud

cotweetje

Lid
  • Aantal items

    66
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Nieuwsbrief
    Ja

cotweetje's Achievements

Adventurer

Adventurer (3/11)

10

Community reputatie

  1. Ter achtergrondinfo, ik fiets elke dag naar mijn werk, 1,5 uur op een dag, en in de gedachtegang van duurzame energie waarom energie verspillen. Als je een generator niet kan opladen, hoe zit het dan met de: goalzero zonnegenerator die wordt ook opgeladen via zon-energie, waarom niet door een fiets naafdynamo, dat is in feite niks anders dan een kleine windmolen, een diesel generator geneert stroom door de diesel(motor), een batterypack gekoppeld aan een naafdynamo door mijn trapbeweging, een windmolen door de wind. een zonnepaneel door de warmte van de zon. Ik kan met de naafdynamo een extern apparaat opladen als een battery pack of gsm die normaal opgeladen wordt via een stopcontact of usb kabel via computer? Als een batterypack vol zit, zou je die energie toch kunnen overdragen naar een extern apparaat in plaats van je mobiele telefoon, waar van een generator naar je mobiele telefoon en niet terug. Windmolens slaan toch ook hun opgewekte energie op en geven het dan af aan een elektriciteit's netwerk. Als tijd geen issue is hoe lang doe je erover.
  2. Mijn eerste vraag: Ik was benieuwd of je met een fietsdynamo met battery pack, een accu of generator zoals bv: goalzero zonnegenerator kon opladen. Met de gedachtegang: als je een externe warmtebron als de zon kunt opvangen en omvormen, waarom niet de al opgeslagen energie van een batterypack, het zou mooi zijn als je die kon overzetten via een usb-kabel, die je in een stekker kunt doen, alleen dan niet in het stopcontact maar in je generator, overladen of terugladen Je kan met pedal power Pedalpower 4i (6700mAH) aangesloten op je Son naafdynamo, je gps en mobiele telefoons opladen , maar bestaat er iets dat je je opgeladen battery pack, kan op of inladen in een accu/generator of iets dergelijks, dat je via je computer of applicatie, je de opgeslagen energie van de kleine batterypack over kunt zetten, zodat ie weer leeg is, je accu of generator ietsje voller, en dan laad de batterypack weer op tijdens de rit naar je werk. Dan kun je met je generator, licht en zwaardere elektrische apparaten draaien, zoals bv. een elektrische kachel van 1500/2000 Watt. Het zou zonde zijn, als je battery pack vol is, je de nieuwe energie die je genereert tijdens het fietsen niet opslaat/gebruikt, terwijl thuis de energierekening doorloopt. Specificaties, son delux dynamo Vermogen 6V / 3W, rendement, 65% bij 15 km/h in 28"-wiel, Vermogensopname bij licht uit 0,4 W bij 15 km/h in 28"-wiel. Opslag capaciteit batter pack: 6700mAH Mijn tweede vraag is: Hoe lang zou het duren met een gemiddelde snelheid van 20km/uur om bijvoorbeeld 2000 watt te sparen Termen van het internet: Volt X Ampére = Watt. mAh is een maat voor de energieinhoud of capaciteit van een batterij. Een batterij van bijv 900 mAh kan 900 milliAmpere leveren gedurende een uur (en dan istie leeg) of 450 mAh gedurende 2 uur enz.
  3. Ik zat te kijken naar opties om mijn hoge gasrekening in de winter wat terug te brengen, en voor het geval je een nood accu aggregaat hebt, bv (Goalzero Yeti 1250 Solar generator), handig als er geen gas ordt geleverd en het winter is, toen ik het onderstaande verkooppraatje in het schuin las: Ik ben geen held in stroom etc, als ik nou mijn slaapkamer 12M, en woonkamer 15m2 wil verwarmen ben ik dan goedkoper uit met een electrische kachel, zeg max 2 uur op een dag. bv een keramische voor mijn slaapkamer, en een convector kachel voor de woonkamer. Keramische kachel - Eurom All-Round Heater Kachel, Capaciteit Watt 0-1200-1800 , 40 euro Convector kachel/ 2000 watt - Rowi HGK 2000/2/1 TDF Premium Convector Kachel , 140 euro De laatste jaren is er veel veranderd. Stoken op gas of stookolie is veel duurder geworden terwijl elektra veel goedkoper wordt. Eén van de bijdrage hieraan heeft te maken met windenergie. We krijgen steeds meer energie uit windmolens of zelfs zonnepanelen. De stroom blijft hierdoor over, waardoor elektrische kachels steeds interessanter worden. Door te werken met elektra kunt u al snel besparen op uw stookkosten. Elektrische kachels staan vaak bekend om het hoge verbruik aan energie. Toen de energiekosten voor het eerst ging stijgen werden ze al snel vervangen voor een CV. Toch heeft de techniek van de elektrische kachels absoluut niet stil gestaan. Een energie eter is het al lang niet meer en er zijn genoeg milieu vriendelijke oplossingen. Door het lagere energie verbruik bespaart u al snel op de kosten. Daarbij komen nog eens de veel lagere energieprijzen vergeleken met jaren geleden. Elektrische kachels wordt zo steeds meer een oplossing om een woning te verwarmen. U kunt zo een voordelige kachel kopen met een laag stroomverbruik. Elektrische kachels zijn de ideale oplossing om uw woning te verwarmen en weer opnieuw te genieten van een warm huis zonder zorgen om de energierekening. Uiteraard kunt u de kachel ook gebruiken om bijvoorbeeld een hobbykamer te verwarmen. U kunt zo heerlijk warm uw hobby uitvoeren zonder dat u een dure CV installatie dient te plaatsen.
  4. Netjes, superhandig moch je bewusteloos in water gerakenm maar ik kies toch voor 1 die foam oid gebruikt, ivm met lek raken.
  5. Ja precies want met doorbraak en meestromend puin, heb je grote kans dat als je in het water mocht komen dat die lek gaat. En SSWIC is dat SSWCC ?
  6. Website knmi: KNMI sloeg alarm maar dat drong niet overal door, Onheilspellend zagen de weerkaarten er die zaterdagavond 31 januari uit en het werd steeds erger. Zo ernstig dat de dienstdoende meteorologen van het KNMI zeer bezorgd waren over het naderende gevaar en alles op alles zetten om hun dramatische waarschuwingen bij de bedreigde mensen te krijgen. http://www.knmi.nl/cms/content/64479/watersnood_1953_ergste_natuurramp_van_de_20e_eeuw Het zal verbeterd zijn maar in worst case scenerio's gaat niks zoals gepland. Misschien valt de stroom uit van de alarm toetert, of iemand ziet kans de boel te saboteren. De Grevelingen en Oosterschelde waren in 1953 nog geheel open zee-armen. Tijdens de rampnacht werd het water daar zeer hoog opgestuwd. Op de kop van het eiland Schouwen-Duiveland bereikte de waterstand het hoogste niveau van de gehele Nederlandse kustlijn. Meer landinwaarts, bij Bruinisse, kwamen het opkomende water uit de Grevelingen en de Oosterschelde samen. Zondagmorgen vroeg kwam het waterpeil daar tot NAP + 4,5 meter. Een ongeëvenaard record. Tussen 4 en 6 uur 's morgens braken er overal dijken. Vooral de noord- en oostkant van de Oosterschelde (Stavenisse, Ouwerkerk, Nieuwerkerk), van de Grevelingen (Oude-Tonge en Nieuwe-Tonge) en van het Hollandsch Diep (Schuring en 's-Gravendeel) werden zwaar getroffen In Rotterdam werd een recordwaterhoogte gemeld en kwamen delen van Rotterdam-Zuid onder water te staan. Op het eiland Rozenburg waren de dijken doorgebroken. In Stellendam stond het water tot aan de zolders van de huizen. Veere stond onder water. Bij Wolphaartsdijk sloeg een gat in de dijk, en ook bij Ossenisse was de dijk doorgebroken. De Nieuwerkerkpolder en Suzannapolder overstroomden. Bij Rammekens sloegen gaten in de dijk. Reigerspolder en gedeelten van Zuid-Beveland stonden onder water. Rilland-Bath was geïsoleerd. Stavenisse stond onder water, in Zeeuws-Vlaanderen braken er een paar dijken door. Het water stijgt hoger dan NAP, door springtij en stuwing. Moet je wel een dakraam hebben of een grote bijl. Tips van Risicokaart: Wat kunt u zelf doen? Op de risicokaart staat informatie over de risico’s van overstromingen in Nederland. Daar ziet u hoe hoog het water bij u kan komen en waar veilige, hoog gelegen gebieden zijn. U kunt zich alvast voorbereiden op een overstroming. Wat moet u geregeld hebben: Een noodpakket. Adressen waar u in geval van nood naartoe kunt. Routes om daar te komen. Als een overstroming dreigt U wordt gewaarschuwd via de lokale radio of tv, de sirene, sms of via geluidswagens van politie of brandweer. Dan doet u het volgende: Luister naar de rampenzender en kijk – als dat kan – op de website van uw gemeente of op http://www.crisis.nl voor het laatste nieuws. Volg de aanwijzingen van de overheid en hulpverleners op. Als u uit uw woning moet Sluit gas, water en licht af. Neem alleen hoognodige zaken mee (contant geld, uw medicijnen en kopieën van identiteitsbewijzen en verzekeringspapieren). Sluit de woning af. Leg zandzakken voor deuren en ramen. Controleer of uw buren weten dat ze weg moeten. Draag stevige schoenen en dichte kleding. Gaat u met de auto, leg dan zandzakken voor deuren en ramen, en neem het volgende mee: Uw noodpakket. Uw huisdieren, en eten en drinken voor hen. Campingkookstel met extra brandstof (gas, benzine), een pannensetje en eetgerei. Een fluitje (om hulp te roepen). Touw en een plastic bouwzeil om schuilplaats te kunnen maken. Extra brandstof voor uw auto. Als u niet weg kunt Ga naar het hoogste punt in uw huis en neem uw noodpakket mee. Hang een wit laken uit het raam om de hulpdiensten te laten weten dat er nog mensen in huis zijn. Help anderen – als daar tijd voor is – met hun noodmaatregelen, en bied hen een veilige schuilplaats als u die heeft. http://risicokaart.nl/informatie_over_risicos/overstroming/ Daar heb je helemaal gelijk in. En kun je ook meenemen mocht je een keer met cruise ship meegaan Misschien in de toekomst.
  7. Persoonlijk zou ik niet een overlevingspak kopen, bij dijkdoorbraak, heb je eerst adrenaline als je in het water komt en wil je er zo snel mogelijk uit, water stroom inlands, en zoek je erna naar hoge punten, er komt hopelijk vanzelf een bocht of een mogelijkheid waar je naar een: een boom, hoge gebouwen of een boot toe kan zwemmen.
  8. Tis hopelijk een kort moment dat je in het water ligt, en in de rugzak zitten warme spullen.
  9. Ja bedankt, ik bedoelde ook niet om te gaan zwemmen met rugzak, maar een rugzak naast me of via een touwtje aan mijn zwemvest, moet die wel blijven drijven en niet als anker fungeren Ok, dus er zit een zouttablet aan de voorkant in je zwemvest, zelf gedaan ? Ik zal op draag vermogen letten.
  10. Ik woon -5 NAP en mocht je thuis zijn als: er een storm van 1 keer in de 150 jaar waait en de dijken breken door of er begint een mega storm van 1 keer 10.000 jaar, de magnetische polen zijn veranderdt, of er komt een inslag van een meteoor, dan is het wel handig als je in je huis een zwemvest hebt, dan blijf je in iedergeval drijven en je hoeft je bootje niet op te blazen. Iemand nog tips hoe je je rugzak met water en eten kan laten drijven, plastic zak ? Eisen: Je moet kunnen zwemmen alsmede op je rug leggen als je moe wordt, iemand ervaring met onderstaande vesten ? Astral Seawolf zeekajak zwemvest Yak Escape Plus Baltic Zwemvest Dinghy
  11. Iedereen is altijd trots op eigen land tov andere landen LZV is wel imposant. Maar neemt ook werk weg, bv nu sturen ze 1 iemand met LZV naar veiling, minder brandstof minder werknemers, ze hadden ook 2 keer een trailer kunnen sturen. Ik vindt 16,5 meter lang zat Iets groter mag natuurlijk. Maar lzv hoeft voor mij niet. Ik zal geen aanname nemen ik hoor het wel als je wat hoor
  12. Ik rijdt nationaal en heb met de trailer 3 winters meegemaakt. Maar heb je het over de ice road truckers of echt rijden door Noord Amerika. Durf; als ik het gevaarlijk vindt rijdt ik als een oude oma skills leer je door de jaren heen. Maar als je nooit begint leer je het nooit Wel cool, dan zie je wel wat, Noord Amerika is toch veel natuur en koude winters ? Een gezin heb ik niet. Ken je ook bedrijven ?
  13. Ja Scandinavie zat ook te denken, relatief gezien weinig mensen, redelijk financieel stabiel, enkel stook kosten zijn hoog, maar ik zit met werk, maar misschien een vakantiehuis kopen over 10 jaar en sparen voor prepensioen. Of omscholen, ik ben alleen geen studiebol Amerika is gelijk ver, en ik ben vrachtwagenchauffeur dat verdient in Amerika niet veel, en je moet wat doen om de kost te verdienen. Wel cool dat je als Amerika een stuk land krijgt in Alaska alleen als ik de TV ziet kost alles duur en ik ken het daar niet, ik wil ook niet in iemand zijn berenval lopen
  14. ik wil een bord met verboden te betreden volgens artikel 461 en een goed camerasysteem.
  15. Maarja je zegt wel met je domme kop op de vraag verbruik je veel, ja ik betaal 150 euro voor 1 persoon's huishouden. U woont hier alleen ? U werkt in de haven ? Ik werk in de transport. Iedereen werkt hier in de haven of transport. Oh ik dacht dat iedereen in deze flat een uitkering had Als ik nog goed geloviger was had ik mijn rekening nummer en handtekening gegeven alsmede mijn geboortedatum en volledige naam. Heel irritant als ze je in je eigen huis lastig vallen en in je gezicht lopen te liegen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...