Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is het volgens jullie slim om nu een huis te kopen?


Prepper2012

Aanbevolen berichten

Om dit draadje ff te bumpen:

 

Huisje kopen voor 1dollar in VS? Wellicht over een paar jaar ook hier in NL?

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-03/you-can-buy-house-one-dollar-or-less-economically-depressed-cities-all-over-america

 

Qua financiering zou ik op dit moment zeker zeggen kopen! Rente is nog nooit zo laag geweest en veel verder zakken kan die toch niet. Gelijk de rente op je hypotheek nu vastzetten voor 10 of 20 jaar dan. Qua huizenprijzen echter zou ik zeggen: Niet kopen nog!:Nog lang niet stabiel en zou me niks verbazen als we nog verder zouden zakken.

 

Beetje recent NL nieuws:

'''Een op vijf huizen verkocht met verlies'''> Afgelopen jaar> 2013

 

''Bij 20 procent van alle woningen die met verlies zijn verkocht, was de schade meer dan 40.000 euro.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 179
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nou, vorige week een bod gedaan en 'we have a deal' (onder voorbehoud van financiering ofcourse).

@DickBerts, ik snap je punten, en ik ga er niet eens tegen in, want ook ik snap dat het financieel gezien niet heel erg slim is om nu te kopen. Toch ga ik het proberen, en dan om de reden die ik al eerder uitgelegd had en ook eigenlijk hetzelfde als @Gamble gedaan heeft. Om de risico's ietwat in te perken lenen ook wij op 1 inkomen, zonder fratsen (geen extra geld voor verbouwingen of wat dan ook, dat regel ik zelf wel) en met als doel lage maandlasten maar vooral een veel hoger wooncomfort. En daar sta ik nog steeds achter, net als dat ik het met jou eens ben dat het niet slim is, is het voor mij toch het beste (en het enige ook eigenlijk).

 

Aan de andere kant vind ik het stiekem ook wel spannend en leuk om mijn eerste eigen huis te kopen, hoe slechte tijd het ook is. En als er genoeg mensen zijn die toch nu een huis kopen, wie weet houd de economie het dan ook wel ietsje langer vol zodat ik langer van mijn huisje kan genieten.

 

Doe zo voort. Als je een keer aan je vierde huis bent, went het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je het onderscheid maken tussen een huis kopen als beleggingsmiddel en een huis kopen om er in te wonen.

 

Ben je iemand die elke 3 jaar ergens ander moet wonen dan moet je niet kopen. Nooit.

 

Ben je iemand die ergens lekker wil wonen en per maand net zoveel kwijt is aan hypotheek als aan huur dan kan je gewoon een huis kopen. Niemand weet hoe de huizenmarkt/economie over 30 jaar is.

 

Ben je iemand die een huis koopt om er geld mee te verdienen, tsja speculeren is een gok. Sometimes you win, sometimes you lose. mijns inziens hebben we het ergste al wel gehad wat huizenprijzen betreft.

 

Ik ben zelf niet zo bang om nu een huis te kopen. Ik ben van plan om hier tot na de SHTF te blijven zitten en wie dan leeft, wie dan zorgt. Op dat moment ga ik mijn huis niet te koop zetten en wie op de aarde wil mij op dat moment uit mijn huis zetten? :p

 

Hoe je het wendt of keert, men weet je elke maand wel een bepaald bedrag afhandig te maken om gewoon in een huis te leven. Het punt is, wat is je eigen idee bij een huis kopen?

 

Als je een huis koopt kan je vaststellen wat je maandelijkse kosten zijn. Over 30 jaar heb je je huis afbetaald (als je slim bent) en maakt het niet uit wat de huizenmarkt op dat moment doet. Verkoop je je huis en koop je eenzelfde weer hoef je geen hypotheek af te sluiten en heb je geen maandelijkse lasten.

Als je nu een huis huurt voor bijvoorbeeld 600 per maand betaal je over 10 jaar 850, over 20 jaar 1250 en over 30 jaar 1850 euro per maand (uitgaande van de jaarlijkse huurverhoging en inflatie). Na 30 jaar is het huis nog steeds niet van jou en blijf je met stijgende maandelijkse lasten zitten.

 

Maar dat is slechts mijn simpele visie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...