Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wollen deken


AWOL

Aanbevolen berichten

http://nl.wikipedia.org/wiki/Romneyloods

 

Nissenhut/romneyloods is trouwens buiten de verschrikkelijke rot kou swinters best veel gebruikmogelijkheden!

 

Zelf kocht ik altijd wollen dekens bij de kringloop en vaak de van wijk dekens. Mijn hond lag er warmpjes bij in zn mand.

En zelf heb ik er altijd wel een paar in mijn auto liggen.

 

Zoek nog wel een echte betaalbare legerdeken, en idd die grijze dikke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn vraag is welllis waar niet over wol maar wel over dekens.

 

Ik weet nog dat ik als kind in bed lang onder een hele zware deken deze was met iets van zijdeachtig spul omhulst en gestikt maar de kern was een wolachtig iets.

Als ik in het bed stapte was het ijskoud(kamer zonder kachel in de winter) maar zodra je er 5 minuten onder lag was het heerlijk warm

aangezien ik echt een koukleum ben ,ben ik hier al lang naar opzoek maar kan het nergens vinden het schijnt iets van kapok te zijn.

Is dit in dit prepper gebeuren bekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Mijn vraag is welllis waar niet over wol maar wel over dekens.

 

Ik weet nog dat ik als kind in bed lang onder een hele zware deken deze was met iets van zijdeachtig spul omhulst en gestikt maar de kern was een wolachtig iets.

Als ik in het bed stapte was het ijskoud(kamer zonder kachel in de winter) maar zodra je er 5 minuten onder lag was het heerlijk warm

aangezien ik echt een koukleum ben ,ben ik hier al lang naar opzoek maar kan het nergens vinden het schijnt iets van kapok te zijn.

Is dit in dit prepper gebeuren bekend?

 

Ja, deze deken is mij wel bekend. Wij noemden het "de dikke deken".

Deze dekens waren gevuld met dikke wol en paardenhaar, en de buitenkanten waren glad satijnerig en doorgestikt. Ze sliepen heerlijk, ook door hun zwaarte.

 

Als ik het goed zie is dit een voorbeeld van zo'n deken: http://athena.punt.nl/content/2008/08/-n-echte-maasdeken

 

Overigens koop/kocht ik mijn wollen dekens gewoon op de rommelmarkt. voor een euro of vijf.Ik gebruik ze thuis als dekentje op de bank, als hooikist voor de rijst en soep enzo, en als molton in bed, en als deken. Ik zou niet zonder kunnen. Mijn lijf warmt pas echt goed op in wol.

 

Groet,Stuudje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...