DutchSurvival101 Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 weet iemand hier toevallig iets over.... http://htmlprofi-page1.beepworld.de/rftu700.htm graag wil ik info, werkbaarheid in Nederland, legaliteit , bereik en of het iets waard is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 8 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2013 of als iemand nog iets weet qua zender/ontvanger in de klasse 100,00 voor minimaal 2st hoor ik het graag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 Het is een UHF zender ontvanger, die niet eenvoudig vrij te programmeren is. en dus niet echt bruikbaar is.., Beperkt bereik, wat mij betreft zonde geld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 8 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2013 Het is een UHF zender ontvanger, die niet eenvoudig vrij te programmeren is. en dus niet echt bruikbaar is.., Beperkt bereik, wat mij betreft zonde geld. heb je dan wel een voorstel? ik heb nu een walky-talky setje.... wat je gebruikt bij mountainbiken maar wil iets groter en met beter ontvangst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 Als je in de UHF gaat, zou ik kiezen voor een robuuste ENTEL HT782/783 portofoon (niet de PMR versie) Als je ook met onbekenden wilt communiceren is een HF 27mc CB portofoon meer iets.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vdwalle Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 zoek maar eens op bamibak, dat is de nickname voor goed programmeerbare chinese 2 meter / 70 cm portos. die kan je ook eenvoudig op de LPD en PMR frequenties programmeren. Zonder licentie blijft het illigaal omdat het vermogen te hoog is en de antenne niet vast aan zit. als je de bamibak hebt gevonden zie je dat gerenomeerde merken deze ook voeren voor 2 keer de prijs. heel appart zie bv http://www.verbinding.nl/index.php?D=2&view=1&category=0&id=234 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 Kijk anders eens bij http://www.bamiporto.nl hebben ook aardig spul, wat goed werkt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 Goede tips, ook ik vind die oude meuk niks waard, verouderd, zwaar, stroomvretend, onbetrouwbaar. Een voordeel als je onderdelen hebt makkelijk te repareren! Portofoons zijn genoemd, voor in de auto 27 mc, vanaf 100 euro nieuw, of amatuur zender, al snel 500+ euro voor breedbander. Voor thuis kun je ook zo'n mobiele zender gebruiken, voeding/accu, spriet op het dak en zenden. Een goede amateur zender kost 500-1500 euro, breedband spriet al snel 300 euro, als je maximaal gaat dan heb je al snel enorme antennes op je dak staan.... 27 mc kan vanaf 100 euro (compleet), tot 300 euro voor de zender 400 kanalen, alle modulaties, antenne 100 euro. Er is al heeeeel veel over geschreven.. Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 8 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2013 Goede tips, ook ik vind die oude meuk niks waard, verouderd, zwaar, stroomvretend, onbetrouwbaar. Een voordeel als je onderdelen hebt makkelijk te repareren! Portofoons zijn genoemd, voor in de auto 27 mc, vanaf 100 euro nieuw, of amatuur zender, al snel 500+ euro voor breedbander. Voor thuis kun je ook zo'n mobiele zender gebruiken, voeding/accu, spriet op het dak en zenden. Een goede amateur zender kost 500-1500 euro, breedband spriet al snel 300 euro, als je maximaal gaat dan heb je al snel enorme antennes op je dak staan.... 27 mc kan vanaf 100 euro (compleet), tot 300 euro voor de zender 400 kanalen, alle modulaties, antenne 100 euro. Er is al heeeeel veel over geschreven.. Grt Kans ik zoek een portofoon (mobiele) model.. voor aan de broek (of MOLLE vest) min 2 st met veel/breed scala aan kanalen en zonder vergunning (of uitleg hoe je een vergunning krijgt) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 8 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2013 Heb de prijs gevraagd bij "wouxun" voor het Model KG-769E http://www.wouxun.com/Two-Way-Radio/walkie_talkie_KG-679E.htm we zullen zien wat het kost... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 9 april 2013 Delen Geplaatst: 9 april 2013 Heb de prijs gevraagd bij "wouxun" voor het Model KG-769E http://www.wouxun.com/Two-Way-Radio/walkie_talkie_KG-679E.htm we zullen zien wat het kost... Ik ben zelf wel fan van de KG-833. Eenvoudig ding, wat door iedereen te bedienen is. Lekker weinig knoppen en geen digi scherm. Komt het gebruiksgemak ten goede(zeker in stress situaties erg handig). Is te programmeren op de pmr band en kan op 1-4watt gezet worden. Tevens AA batterij packs beschikbaar voor nood (werkt niet echt optimaal met 5x1,2v). Bestel er meteen een zwikkie 1700mah accu's bij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 9 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2013 Ik ben zelf wel fan van de KG-833. Eenvoudig ding, wat door iedereen te bedienen is. Lekker weinig knoppen en geen digi scherm. Komt het gebruiksgemak ten goede(zeker in stress situaties erg handig). Is te programmeren op de pmr band en kan op 1-4watt gezet worden. Tevens AA batterij packs beschikbaar voor nood (werkt niet echt optimaal met 5x1,2v). Bestel er meteen een zwikkie 1700mah accu's bij. Deze info komt zeer goed van pas... merci voor je input.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2013 oke ik heb zoor deze gekozen.. een Baofeng UV-5RA+ een 136-174MHZ - 400-480MHZ 2way portofoon.. via Ebay zit ik nu op $8,50 met nog 2uur op de klok.. en voor het geval dat heb ik ook geboden op een 2de "all-black" met 6 dagen op de klok voor $5,51 Retail prijs is rond de $40 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Meer geinteresseerden om een kleine groupbuy van zo'n ding te doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2013 Shipping is USD 29,99 ??? die van 2uur is $29,99 die van 6dagen is FREE!!!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2013 Meer geinteresseerden om een kleine groupbuy van zo'n ding te doen? kijk hier na... met 1 dag op de klok. 10st voor $202,- http://www.ebay.com/itm/10x-Updated-BaoFeng-UV-5R-Plus-Earpieces-136-174-400-520-MHz-Ham-2-way-Radio-/261201562867?pt=2_Way_Radios_FRS&hash=item3cd0d38cf3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Ik heb liever een `buy now` of nog beter een europese handel met een faire prijs. Maar als iemand er een of twee teveel heeft: ik doe mee. Ik zie buy now voor krap $50. Ik vermoed dat de chinees er graag een lage waarde op zet zodat de BTW meevalt. Dus samen doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2013 Ik heb liever een `buy now` of nog beter een europese handel met een faire prijs. Maar als iemand er een of twee teveel heeft: ik doe mee. de Baofeng UV-5R+ heeft nu een CE keur merk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Zie dan deze http://www.ebay.com/itm/10x-Original-BaoFeng-UV-5R-Plus-Earpieces-136-174-400-480-MHz-Ham-2-way-Radio-/181029036653?pt=2_Way_Radios_FRS met goede prijs in Buy Now. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2013 oke ik heb zoor deze gekozen.. een Baofeng UV-5RA+ een 136-174MHZ - 400-480MHZ 2way portofoon.. via Ebay zit ik nu op $8,50 met nog 2uur op de klok.. en voor het geval dat heb ik ook geboden op een 2de "all-black" met 6 dagen op de klok voor $5,51 Retail prijs is rond de $40 nog 55minuten en nog steeds $8.50 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Als je ebay kent weet je dat in de laatste minuut de echte prijs helder wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Mja, en dat heel vaak mensen niet goed zoeken en de buy-now prijs regelmatig lager is dan wat mensen bieden, in hun "ik moet winnen!" rage Hier een nette "buy now" prijs: http://www.ebay.com/itm/2013-New-Baofeng-UV-5R-Dual-Band-136-174-4-00-480-MHz-FM-Ham-FM-Two-way-Radio-/261172777640 Met gratis verzending. Heb er zelf nu 1, bevalt goed, gebruikt op een evenement, samen met wat PMR radiootjes; dit kreng heeft een beduidend beter bereik en de accu met laadstation is erg prettig. Samenwerking met de PMR radio's was geen enkel probleem verder (kwestie van de juiste frequenties er in zetten). Ook de regionale 70cm repeater gaat netjes open met deze radio. Absoluut een aanrader! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2013 Als je ebay kent weet je dat in de laatste minuut de echte prijs helder wordt. jep dus ben al meteen naar vervanging aan het zoeken.. voor 35,- euro heb ik een andere (vaste prijs..) ik ben wel blond maar niet dom (genoeg) haha nog 22min Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2013 Mja, en dat heel vaak mensen niet goed zoeken en de buy-now prijs regelmatig lager is dan wat mensen bieden, in hun "ik moet winnen!" rage Hier een nette "buy now" prijs: http://www.ebay.com/itm/2013-New-Baofeng-UV-5R-Dual-Band-136-174-4-00-480-MHz-FM-Ham-FM-Two-way-Radio-/261172777640 Met gratis verzending. Heb er zelf nu 1, bevalt goed, gebruikt op een evenement, samen met wat PMR radiootjes; dit kreng heeft een beduidend beter bereik en de accu met laadstation is erg prettig. Samenwerking met de PMR radio's was geen enkel probleem verder (kwestie van de juiste frequenties er in zetten). Ook de regionale 70cm repeater gaat netjes open met deze radio. Absoluut een aanrader! daarom ga ik hem kopen... nu 1 en als het echt bevalt meerdere... (OM EEN KLEIN LEGER MEE TE VOORZIEN) HAHAHA Grapje.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
n3rd Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Zie dan deze http://www.ebay.com/itm/10x-Original-BaoFeng-UV-5R-Plus-Earpieces-136-174-400-480-MHz-Ham-2-way-Radio-/181029036653?pt=2_Way_Radios_FRS met goede prijs in Buy Now. doe mij dan maar een quansheng. (bijna) 't zelfde voor minder geld. http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2047675.m570.l1311.R1.TR2.TRC0&_nkw=quansheng+tg-uv2&_sacat=0&_from=R40 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.