Ga naar inhoud
GENEGEERD

Scheepsbeschuit


Charlie

Aanbevolen berichten

Ik zocht juist die hardere hartkeks, zoals Bever ze heeft.

Die van Globetrotter breken te vaak in de rugtas en ik vindt ze te bros en zoet.

Ik maak ze nu zelf, goedkoper dan Bever en lang genoeg houdbaar, ik hoef ze immers geen jaaaaren te bewaren.

En anders gaan er volkoren tarwebiscuits mee of Lidl crackers. Ligt er een beetje aan waar ik heen ga en hoelang ik onderweg ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Stuudje bij scheepsbeschuit gaat het erom dat het heel lang houdbaar is en in jou recept zit boter , dus heel lang houdbaar zal het niet zijn

(in ieder geval geen jaar(en) en wat ook heel belangrijk is het feit dat men die scheepsbeschuit dus een paar keer bakt zodat echt

alle vocht eruit is en je een heel droog en compact geheel krijgt

gr will

 

Volgens mij is 8 gr. boter te verwaarlozen op 1kg bloem . Het zou nog beter gaan met zuiver plantaardige vetstof . Als je ze na het bakken droogt in de oven zodanig dat alle vocht verdwijnt moeten ze lang houdbaar zijn .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij vergissen. maar zaten dit soort koeken ook niet in de 24 uurs rantsoenen van defensie begin jaren 80?

Die "crackers" waren ook kneiterhard....

Zijn niet dezelfde, maar waren wel erg lekker ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij vergissen. maar zaten dit soort koeken ook niet in de 24 uurs rantsoenen van defensie begin jaren 80?

Die "crackers" waren ook kneiterhard....

 

Bij ABL zaten die er ook in . En kregen de bijnaam ,, beton koeken ,,

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk! Ik heb gisteren een reeks hardkeks volgens genoemd recept gebakkken en die waren heerlijk. Ik heb er wel een beetje suiker bij gedaan voor meer smaak. Gebakken op 200 graden voor 30 minuten. Ze waren hard aan de buitenkant maar binnen nog net niet helemaal. Ze fungeren idiaal als ontbijt in de auto of tijdens werk als tussendoortje. Ze vullen goed. Vandaag maak ik een tweede reeks, hier worden ze al hartkeks genoemd vanwege de hart vorm die ik gebruik. Vandaag bak ik ze 40 minuten op 175 graden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk! Ik heb gisteren een reeks hardkeks volgens genoemd recept gebakkken en die waren heerlijk. Ik heb er wel een beetje suiker bij gedaan voor meer smaak. Gebakken op 200 graden voor 30 minuten. Ze waren hard aan de buitenkant maar binnen nog net niet helemaal. Ze fungeren idiaal als ontbijt in de auto of tijdens werk als tussendoortje. Ze vullen goed. Vandaag maak ik een tweede reeks, hier worden ze al hartkeks genoemd vanwege de hart vorm die ik gebruik. Vandaag bak ik ze 40 minuten op 175 graden.

 

Foto ???

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt mijn broer op op bezoek: ik heb wat voor je meegenomen, zelfgebakken scheepsbeschuit.

 

[ATTACH=CONFIG]9351[/ATTACH]

 

Ziet er goed uit !!

 

[ATTACH=CONFIG]9352[/ATTACH]

 

Kanonnen, dat is keihard !!

 

[ATTACH=CONFIG]9353[/ATTACH]

 

Dan maar oplossen in een kom met melk...

 

[ATTACH=CONFIG]9354[/ATTACH]

 

Neemt niet eens melk op, stevig koekje !?!?

 

[ATTACH=CONFIG]9355[/ATTACH]

 

In de thee oplossen bied ook geen soelaas :(

 

 

 

Morgen eerst maar even langs de tandarts, ik ben bang dat er een hoekje van mijn kies is afgebroken. LOL.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt mijn broer op op bezoek: ik heb wat voor je meegenomen, zelfgebakken scheepsbeschuit.

 

 

Ziet er goed uit !!

 

Kanonnen, dat is keihard !!

 

Dan maar oplossen in een kom met melk...

 

Neemt niet eens melk op, stevig koekje !?!?

 

In de thee oplossen bied ook geen soelaas :(

 

Morgen eerst maar even langs de tandarts, ik ben bang dat er een hoekje van mijn kies is afgebroken. LOL.

 

Dan is de scheepsbeschuit precies zoals hij hoort! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...