Ga naar inhoud
GENEGEERD

Messen shops


BOBO

Aanbevolen berichten

Wat grappig, ik ben juist van mening dat Victorinox een fantastisch merk is met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, en dat de aanschaf van modellen van merken zoals het hedendaagse Gerber en "Elk Ridge" het beste zoveel mogelijk vermeden dient te worden.

 

Maar ja, wie ben ik om tegen de mening van de messenexperts in te gaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wat grappig, ik ben juist van mening dat Victorinox een fantastisch merk is met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, en dat de aanschaf van modellen van merken zoals het hedendaagse Gerber en "Elk Ridge" het beste zoveel mogelijk vermeden dient te worden.

 

Maar ja, wie ben ik om tegen de mening van de messenexperts in te gaan ?

 

buiten dat, er word ook gesteld, dat er kopieen uit dezelfde fabriek als victorinox zouden komen?

volgens mij doet victorinox alles binnenshuis of ik moet het verkeerd hebben

zeg jij het eens kwakster ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

buiten dat, er word ook gesteld, dat er kopieen uit dezelfde fabriek als victorinox zouden komen?

volgens mij doet victorinox alles binnenshuis of ik moet het verkeerd hebben

zeg jij het eens kwakster ;)

 

Ik ben wel geinteresseerd in zo'n goedkope kopie van een swisstool spirit plus. :rolleyes: Ik geloof echt niet zo in spotgoedkope kopies die zogenaamd uit exact dezelfde fabriek komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

buiten dat, er word ook gesteld, dat er kopieen uit dezelfde fabriek als victorinox zouden komen?

volgens mij doet victorinox alles binnenshuis of ik moet het verkeerd hebben

zeg jij het eens kwakster ;)

 

Of ze uit dezelfde fabriek komen kan ik natuurlijk niet zeggen, maar die twee die ik heb zijn 100% identiek, behalve dat er geen merk tekens op staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ze uit dezelfde fabriek komen kan ik natuurlijk niet zeggen, maar die twee die ik heb zijn 100% identiek, behalve dat er geen merk tekens op staan.

 

Je hebt dezelfde messen met een ander kastje en het basismodel voor een paar euro, en ja dat komt uit dezelfde fabriek (alleen geen garantie)

 

identiek, tja chinezen kopieren alles incluus zichzelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ruben: Ook dat ben ik niet met je eens: kijk eens naar merken als SanRenMu (Eden Quality bij Knivesandtools wordt daar gemaakt), Enlan en Bee: stuk voor stuk Chinese messenmerken die zeer zeker niet in de categorie rotzooi vallen.

Of Rough Rider als je van de wat meer nostalgische modellen houdt (slipjoints e.d), en deze laatste maakt ook regelmatig gebruik van Japans VG10 staal in bepaalde types.

Allemaal mesjes die in Nederland tussen de 10 en 20 euro en in de VS vaak minder dan 10 of zelfs 5 US dollar per stuk kosten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ruben: Ook dat ben ik niet met je eens: kijk eens naar merken als SanRenMu (Eden Quality bij Knivesandtools wordt daar gemaakt), Enlan en Bee: stuk voor stuk Chinese messenmerken die zeer zeker niet in de categorie rotzooi vallen.

Of Rough Rider als je van de wat meer nostalgische modellen houdt (slipjoints e.d), en deze laatste maakt ook regelmatig gebruik van Japans VG10 staal in bepaalde types.

Allemaal mesjes die in Nederland tussen de 10 en 20 euro en in de VS vaak minder dan 10 of zelfs 5 US dollar per stuk kosten.

 

Ik bedoelde de typische "made in china" imitaties, niet alles wat uit china komt is troep

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ruben: misschien iets van een passaround organiseren met een paar messenmafketels van dit forum als je een paar testmessen binnen hebt ?

 

Het is tenslotte zoals de Engelsen zeggen: "the proof of the pudding is in the eating".

 

Is een optie, zal nog wel even duren.

heb een aantal operaties achter de rug en een beetje druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BULLSHIT!!

ik heb hier een originele victorinox uit 68 liggen (ex dienst mesje) met originele HOUTEN schalen nog (kun je nagaan)

het is een erfstuk dus ligt in de vitrine, maar dat ding is nog steeds beter dan ieder willekeurig naamloos mesje.

 

ik ben zelf al jaren fervent Victorinox gebruiker,

betaal je voor de naam? tuurlijk vast wel

maar de kwaliteit is gewoon echt goed

buiten dat is een victorinox waardevast

......

......

 

Ik acht mezelf geen groot messenkenner, ik heb in het verleden hier en daar (o.a. bij de ACTION) goedkope zakmessen gekocht. Die hebben, vooral de tools hierop, niet de finesse en gedetailleerde afwerking van Victorinox. De blades waren gewoon bovendien niet scherp te krijgen. Sinds mijn recente aankoop van 2 Victorinox messen ben ik verbaasd hoe scherp je die dingen krijgt. Ik ben nu ook verslingerd aan dit merk. Het is mij bekend dat het staal van Victorinox niet het hardste is, maar dat is geen probleem als je ze goed onderhoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 Victorinox messen (Handyman & Huntsman) 2e hands aangekocht bij "De Messenman" (samen voor ca. 40 EUR).

De messen (c.q. multitools) verkeerden in prima toestand. Het gaat hier om o.a. in beslag genomen messen, dus bepaald niet om versleten afdankertjes. Prima service. Het aanbod is (nog) niet heel groot, maar wellicht toch interessant voor preppers.

Aanbod: Victorinox, Gerber en Leatherman (vermoedelijk in de toekomst meer).

Link: http://messenman.nl/

 

Die kleine schaartjes zijn ideaal voor het openen van dichtgesmolten rietjes. De flathead screwdriver is handig voor het doseren van kleine hoeveelheden poeders en de Victorinox zaagjes zijn werkelijk ongelooflijk. Je zaagt er met gemak vrij dikke takken mee door. Mijn vrouw heeft de Huntsman in beslag genomen en gebruikt deze nu in de tuin.

 

In beslag genomen messen die weer op de markt komen?

Euh, waar haal je dat vandaan?

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greener : Die komen van de luchthavens. Zaten in de handbagage van reizigers. Mag niet, zelfs kleine modellen die je vaak ook ziet als sleutelhanger.

 

Die worden naar mijn eer en geweten toch echt niet officieel in beslag genomen puur en alleen omdat ze bij wet niet verboden zijn.

Ze zullen dus dmv een afstandsverklaring worden afgenomen.

Klinkt iets anders dan een inbeslagname.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die worden naar mijn eer en geweten toch echt niet officieel in beslag genomen puur en alleen omdat ze bij wet niet verboden zijn.

Ze zullen dus dmv een afstandsverklaring worden afgenomen.

Klinkt iets anders dan een inbeslagname.

 

Greener

 

Kan best zijn @Greener, maar dit is de informatie die ik heb. Ik heb er de leverancier zelfs om gevraagd. Ik meen te weten dat in de VS ook veel van dit soort messen '2e hands' verkocht worden. Mijn 2 Victorinox maken niet bepaald de indruk dat ze versleten waren. Zagen er als gloednieuw uit, hoewel, als je de tools openklapt kun je in de sleuven wel wat vuil ontdekken waaruit blijkt dat het 2e hands messen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan best zijn @Greener, maar dit is de informatie die ik heb. Ik heb er de leverancier zelfs om gevraagd. Ik meen te weten dat in de VS ook veel van dit soort messen '2e hands' verkocht worden. Mijn 2 Victorinox maken niet bepaald de indruk dat ze versleten waren. Zagen er als gloednieuw uit, hoewel, als je de tools openklapt kun je in de sleuven wel wat vuil ontdekken waaruit blijkt dat het 2e hands messen zijn.

 

Ja voor de States ken ik de regelgeving dan weer niet.

Hoe dan ook, voor weinig geld goede messen is altijd een leuke deal.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greener : Die komen van de luchthavens. Zaten in de handbagage van reizigers. Mag niet, zelfs kleine modellen die je vaak ook ziet als sleutelhanger.

 

Juist de kleine sleutelhangers en de multitools waren in het assortiment oververtegenwoordigd. Met de 'sleutelhangers' van Victorinox, Opinel 2-4, Spiderco Ladybug, enz, enz. kun je gemakkelijk een halsslagader openen als je weet hoe je ze moet gebruiken. Ze zijn dus op luchthavens taboe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...