Angela Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 @Jager jaaa, ik ben er zeker bij in nunspeet! iets zien en het zelf doen lijkt me ontzettend nuttig en leerzaam! en hopelijk ook gezellig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 thanx @prepperpappa ik denk dat ik eerst nunspeet afwacht en dan maar eens ga overwegen wat ik het beste kan hebben/kopen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 @carismo   aha... maar wat zijn dat dan???? gewoon uit nieuwsgierigheid want ik beschik niet over een plek om dit allemaal uit te voeren en ook geen boor en klemmen enzo.... dus het hele zelfmaak-idee is off-the-table denk ik! maar toch bedankt voor de tips! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 18 februari 2013 Delen Geplaatst: 18 februari 2013 @Angela je spreekt steeds over een mooi mes . Een mes hoeft niet mooi te zijn . Het moet handig zijn goed in de hand liggen maar vooral scherp zijn . Â Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 18 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2013 hmmm, @Geert, met mooi in het gedeelte waar ik type over dat ik een mooi mes heb gezien , bedoel ik dus een mes waarvan ik denk dat het bij me zou passen, dat ik me ermee op mijn gemak zou voelen en het goed zou kunnen gebruiken... ik had ook aardig kunnen zeggen of handig. ik koos mooi. de reviews zeiden echter dat het mes alles behalve scherp werd geleverd en dat je hem thuis moest bijslijpen. of opslijpen of weet ik veel hoe dat heet... wil dat dan zeggen dat het geen mooi (lees: goed) mes is... tja, zeg jij t maar want ik heb er geen verstand van. en al het andere was een antwoord op de vraag welk mes ik mooi vond... dus ik gaf antwoord. dat ging dus echt over een mes(sen) dat mij qua uiterlijk aanspreekt. ik zou nooit een mes kopen gebaseerd op of hij er schattig uitziet. maar een mening hebben mag toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 18 februari 2013 Delen Geplaatst: 18 februari 2013 @Angela inderdaad een mening hebben mag . Ik heb nog eens de 6 bladzijden op nieuw gelezen om er zeker van te zijn waar over het gaat . A . Voor het mes dat je al in uw bezit heb laat je een schede maken als je het zelf niet kan . Bij een schoen lapper of een vriend die het wel kan . B. Voor het mes dat je wil aanschaffen ga je naarden winkel waar je ze eens in je hand kan houden . Het is gelijk schoenen kopen . Maar wacht misschien eerst de meting af dan heb je er al een paar gezien en of vast gehouden . C. Een mes continu in uw handtas als verdediging is ook niet mijn ding . Ik heb een mesje aan mijn sleutelbos maar het lemmet is maar 3 cm . Dit dient om een touw door te snijden of een autogordel . D. 99% van de messen zijn gemaakt als gereedschap . Het wordt pas een wapen door de persoon die het vast houd .  Mijn mening  Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 18 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2013 Haha, okee @Geert! en die respecteer ik. en trouwens, je antwoord A is de beste oplossing tot nu toe! ik wist niet dat dat kon! (ik neem aan dat een schoenlapper een schoenmaker is) briljant! wat B betreft, ik wacht idd even nunspeet af. dat leek mij ook het beste. C ik draag bijna nooit een handtas maar aan mijn sleutelbos is geen goed idee. mijn kids kunnen daarbij. maar ik verzin wel wat. en D tja, dat is absoluut waar. zie je, we verschillen niet eens zoveel van mening! ps-ik pas mijn schoenen nooit... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 18 februari 2013 Delen Geplaatst: 18 februari 2013 Hoi Een schoenlapper is inderdaad een schoenmaken . Als je dit laad uitvoeren kan je misschien zelf voor een stuk leder zorgen , van een oude lederen boekentas een oude handtas of een lederen jas . En als je het ziet zitten maak zelf uw patroon . Dat scheelt allemaal in de prijs . Â Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 25 februari 2013 Delen Geplaatst: 25 februari 2013 @Angela heb je op de meting gevonden wat je zocht ? Een paar messen kunnen bekijken ?en de voor en nadelen er van gezien . Ik hoop dat je een beslissing kan nemen in verband met een mes aanschaffen . Â Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2013 ik denk het wel @Geert! wat leuk dat je er nog naar vraagt! ik heb gelukkig een paar zeer goede tips/ideeën meegekregen. (thanx @Bandoeng en @Heksenboot ) heb wat kunnen voelen enz. en dat scheelt toch wel denk ik. ik heb idd al een beslissing gemaakt. n.a.v de ervaringen van anderen en wat ik heb gezien en gevoelt. (en mijn budget lol!)  liefs, Angela Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 We zullen het waarschijnlijk kunnen bewonderen in een volgende meeting . Veel geluk er mee . Al eens nagedacht over het maken van de schede voor het andere mes ? Â Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 ik denk het wel @Geert! wat leuk dat je er nog naar vraagt! ik heb gelukkig een paar zeer goede tips/ideeën meegekregen. (thanx @Bandoeng en @Heksenboot ) heb wat kunnen voelen enz. en dat scheelt toch wel denk ik. ik heb idd al een beslissing gemaakt. n.a.v de ervaringen van anderen en wat ik heb gezien en gevoelt. (en mijn budget lol!) liefs, Angela  En dat willen we dan wel graag weten, natuurlijk..... Wat is het geworden, Angela? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 @Angela, een van mijn messen ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2013 whahaaaa!!!! hoe kick-ass ik jouw messen (onee, ik bedoel-PRAKTISCH!!! ) ook vind @Bandoeng, daar moet ik wel ff een poosje voor sparen vrees ik... dus de eerste batch zal uit mora messen bestaan. 2 stuks, 1 grote en een kleine... als ik het goed heb begrepen... met dank aan @Heksenboot! en ik ben nog altijd overtuigd van mijn machete. en nee, niet om plunderaars of rare ex-en mee in mootjes te hakken! (zeg ik er nog maar ff bij...) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Castaway Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 whahaaaa!!!! hoe kick-ass ik jouw messen (onee, ik bedoel-PRAKTISCH!!! ) ook vind @Bandoeng, daar moet ik wel ff een poosje voor sparen vrees ik... dus de eerste batch zal uit mora messen bestaan. 2 stuks, 1 grote en een kleine... als ik het goed heb begrepen... met dank aan @Heksenboot! en ik ben nog altijd overtuigd van mijn machete. en nee, niet om plunderaars of rare ex-en mee in mootjes te hakken! (zeg ik er nog maar ff bij...) Â Mora is een geweldige keus hoor. Ik zelf ben er na jaren nog steeds heel blij mee. Hoop je nieuwe aanwinst op de volgende meeting te zien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2013 @Castaway Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2013 ik weet nog niet wat ik met dat andere mes aan moet @Geert. ik ga wel wat vogelen, komt vast wel goed! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 ik weet nog niet wat ik met dat andere mes aan moet @Geert. ik ga wel wat vogelen, komt vast wel goed!  Ik ga wel wat vogelen , dat is een rare uitspraak van een jonge dame aan een Vlaming  Geert 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2013 ojee.... wat betekent dat dan??? @Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2013 ow laat maar @Geert... ik heb het gegoogled... (schaam, schaam...) tis maar heeeel goed dat ik niet rood kan worden! lol! ik bedoelde dus de nederlandse variant, mocht daar twijfel over zijn ontstaan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 @Angela ik ben blij dat je het heb op gezocht , dat ik het hier niet moet uitleggen . Maar vogel maar iets speciaal voor uw mes . Â Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2013 whahaha! komt goed @Geert lol! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luna1 Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 Hoi, Ik heb zelf eens een schede en een mes gemaakt, op een wood carving cursus in Finland. Â de schede maak je zo, berkenhout is makkelijk te bewerken. 2 stukken hout(plankje) ter groote van het mes- beetje uitfresen- op ene en andere plankje, en dan passen of mes dr in gaat- uitzagen voor de vorm en dan op elkaar lijmen. klaar... Â succes, Gr Luna1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 @Luna1: Zoiets heb ik ook al eens gezien en zou dit het liefste willen maken voor twee van m'n vertrouwde keukenmessen van Sabatier. Berk is dan waarschijnlijk ook voor mij het makkelijkst. + Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 Hoi, Ik heb zelf eens een schede en een mes gemaakt, op een wood carving cursus in Finland. Â de schede maak je zo, berkenhout is makkelijk te bewerken. 2 stukken hout(plankje) ter groote van het mes- beetje uitfresen- op ene en andere plankje, en dan passen of mes dr in gaat- uitzagen voor de vorm en dan op elkaar lijmen. klaar... Â succes, Gr Luna1 Â Fotooooooo! IS geloven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.