Järv Geplaatst: 25 januari 2015 Delen Geplaatst: 25 januari 2015 Ik kan het absoluut niet onderbouwen .... maar puur op gevoel zou ik gaan voor de Mil-Tec BW Army Combat Backpack van Amazon. Waarschijnlijk hou ik niet van losse onderdelen buiten de rugzak ..... zelf heb ik trouwens zo'n rechthoekige Zweedse rugzak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 25 januari 2015 Delen Geplaatst: 25 januari 2015 de lk50 toevallig?? daar kijk ik ook naar, maar kan nergens een winkel vinden waar ze hem hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 25 januari 2015 Delen Geplaatst: 25 januari 2015 Das een goeie .... ik heb 'm via een aanbieder op marktplaats ..... maar volgens mij is z'n voorraad op want ik kan 'm niet meer vinden :\ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 26 januari 2015 Delen Geplaatst: 26 januari 2015 Ik heb zelf een Wildebeast Sessami 45 liter van de Perrysport. Prima kwaliteit. Ik denk dat de beste Rugzak wel een Lowe Alpine Sting is ,comfortabel en compacter dan de Saracen. En dan geef ik mijn Wildebeast aan mijn vader die heeft ook een rugzak nodig (ondanks hij preppen onzin vindt) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 januari 2015 Delen Geplaatst: 26 januari 2015 Een Saracen model rugzak is voor de Jongere preppers een veel te grote rugzak. Menig volwassene leverd het ding nog problemen op. Maar onderschat tevens de inhoud van een Sting ( Ray ) model niet. Wanneer vol met niet al te doordachte items dan zal je gewicht ruim 15 Kg worden En dat is voor een 12 Pl leeftijd een heel gewicht . Alleen al omdat je dan nog niet volgroeit bent. Beide rugzakken zijn heel comfortabel. Mocht je toch voor zo'n Sting ( Ray ) ,saracen ?? gaan dan probeer er een in het Groen of zwart te krijgen en het liefst van Lowe Alpine zelf ( Was eerste serie ,daarna Arwy ,en nu zelfs Vietnamees !!! ) De Arwy's verkleuren redelijk vlug wanneer te veel blootgesteld aan Fel zonlicht. Koop een Stoffenhoes of Regenhoes om dit tegen te gaan Dan blijft ie mooi. Zie foto's. Deze rugzak is nog nieuw. Als ik geen hoes gebruik word deze Sting Van fabrikant Arwy helemaal fel .Bijna een witte waas eroverheen:( Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 26 januari 2015 Delen Geplaatst: 26 januari 2015 Sorry, maar ik begrijp u verhaal niet helemaal...sting ray? Is dat een low aloine sting ray? En dan saracen, en vietnamees? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 januari 2015 Delen Geplaatst: 26 januari 2015 Sorry, maar ik begrijp u verhaal niet helemaal...sting ray? Is dat een low aloine sting ray? En dan saracen, en vietnamees? Hallo De fabrikant Lowe Alpine maakte de Eerste serie Rugzakken voor Defensie.Wegens bezuinigingen of ?? zijn ze overgestapt naar Arwy. Deze Firma maakte de Volgende serie. De Zelfde modellen ,en Camo,alleen hebben ze een andere soort Nylon gebruikt of Verf ?? Waardoor deze sneller verkleuren. Jaaaren later zijn ze een Contract aangegaan met een Vietnamese Firma. Veel Strike modellen zijn daar gemaakt ! Dus er zijn 4 Modellen... Strike( Grabbag ), Sting ,Stingray en Saracen . Wel hebben de Arwy modellen een dikkere waterafstotende Polyamide Coating. Veel dikker dan die van de Originele Lowe's. Ik zie dit als voordeel.Je hebt dus de Sting uitvoering en de Stingray . DE Stingray is bijna identiek aan de Sting . De Stingray heeft een rits extra aan de onderzijde, met als doel dat je niet eerst je hele rugzak leeg hoeft te ruimen om bij je slaapzak te kunnen. http://www.boekje-pienter.nl/images/lowealpine-rugzak-sting-model50.pdf DE Saracen heeft dit namelijk ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 26 januari 2015 Delen Geplaatst: 26 januari 2015 Oh, dat is wel erg handig, bedankt, ik ben al een beetje aan het kijken naar een zwarte sting, maar zijn wel erg duur, ik denk dat ik maar eens marktplaats af ga zoek of wat met mijn verjaardag regelen, ik kreeg gister ook al de tip om niet te kijken naar een grotere rugzak, maar naar de spullen die ik mee wil nemen en of dat niet wat minder kan, maar ik heb nu ecbt een best kleine rugzak, dus ik ga en verder kijken en naar de inhoud van degene die ik nu heb kijken. Trouwens, ik zag op internet een foto van een olive kleurige sting ray, maar buiten die ene foto om kan ik hem nergens vinden ( op geen enkele webschop) hoe kan dit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 januari 2015 Delen Geplaatst: 26 januari 2015 Oh, dat is wel erg handig, bedankt, ik ben al een beetje aan het kijken naar een zwarte sting, maar zijn wel erg duur, ik denk dat ik maar eens marktplaats af ga zoek of wat met mijn verjaardag regelen, ik kreeg gister ook al de tip om niet te kijken naar een grotere rugzak, maar naar de spullen die ik mee wil nemen en of dat niet wat minder kan, maar ik heb nu ecbt een best kleine rugzak, dus ik ga en verder kijken en naar de inhoud van degene die ik nu heb kijken. Trouwens, ik zag op internet een foto van een olive kleurige sting ray, maar buiten die ene foto om kan ik hem nergens vinden ( op geen enkele webschop) hoe kan dit? Was het geen Berghaus Vulcan ?? De Daypacks van de Saracen en Sting enz passen ook op de Engelse Berghaus. Berghaus Vulcan Cyclops I of II ,Munroe, Atlas enz zijn dus van een Engelse Fabrikant en niets Duits / Oostenrijks /Zwitsers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 26 januari 2015 Delen Geplaatst: 26 januari 2015 Zou ook goed kunnen, ik kan hem zo snel even niet terugvinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 Even wat foto's van mijn huidige BOB en de slaapzak Zo zou het eruitzien als ik hem eronder zou maken: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 Even wat foto's van mijn huidige BOB en de slaapzak Zo zou het eruitzien als ik hem eronder zou maken: Ja de verhouding is nu een beetje zoek. Je kunt de slaapzak beter in een Compressiehoes doen. Als die slaapzak nat word dan is ie ook echt nat. En het duurt een hele tijd voordat ie droog is. Al eens in een doorweekte slaapzak gelegen ? Ook kun je een Dry bag gebruiken. Is minder zwaar .Wel je slaapzak erin proppen ! Niet oprollen. Dit oprollen gaat ten koste van je Isolatie .Een 55 liter rugzak is ook een mooi formaat in combi met een slaapzak bevestigt aan de buitenzijde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 @frans81 een 55 liter rugzak is behoorlijk flink als je niet al te groot bent. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 @frans81 een 55 liter rugzak is behoorlijk flink als je niet al te groot bent. Ja weet ik:o Maar zoals ik begrepen had wou ie misschien voor een Sting ,Berghaus ? gaan. Dan valt een 55 Ltr wel mee .Bijv een Strike ( Grabbag ) is 45 Ltr zonder packs. Ik ben dus maar een beetje in de midden gaan zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 @frans81 ik ben 1,93 en een Sting past prima bij mij maar @dutch survival is een kop kleiner Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 het beste is zowiezo om te gaan passen. Neem wat spullen mee en probeer. Er is niets zo erg als een rugzak die niet past of niet lekker zit.. En een 120 Ltr of 85 Ltr die Halfvol zit daar heb je ook niets aan. Ik loop meestal met een 35 Ltr Gevechtstas van de Luchtmacht. Wanneer ik verder met de honden loop. Mijn 120 Ltr gebruik ik bijna niet meer. Vandaar een nieuwe Sting. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 @frans81 ik ben 1,93 en een Sting past prima bij mij maar @dutch survival is een kop kleiner Ik beveel hem ook niet aan .Mijn bericht van gisteren 21,14 uur laat dat ook wel zien Ik zou voor een normale trekking tas gaan ,met een inhoud van maximaal 45 Ltr. ER staan er genoeg op marktplaats. Laats een hele mooie Donkerblauwe Lowe Alpine. Paar keer gebruikt en maar pl/min 40 Euro. Met regenhoes en matje erbij. Net even marktplaats gekeken .Een van een tientje en een van 25 Euro.Lowe Alpine Endurer 35 Ltr voor 25, 00 en Rugzak Lowe Alpine Spire 40 een Tientje. Gewoon gegoogeld op Lowe Alpine Rugzak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 Deze rugtas heb ik een paar jaar geleden gekocht.http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=1494 Zit lekker door extra frame. Riemen zijn alle lang genoeg om er een slaapzak en een matje tussen te doen. Inhoud is mooi en het is Zweedse kwaliteit voor weinig. Je kunt er desnoods ook zo'n molle heupband aanmaken http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=3801 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 Hej, ik heb exact zo'n zweedse rugzak als @frans81 en ik heb er deze voor besteld op ebay : Dan rust ie meer op je heupen dan dat ie aan je schouders hangt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 dat is een zweedse 50kl rugzak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 dat is een zweedse 50kl rugzak Waar staan die 50 voor ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 50 liter, je hebt ook een 35 liter en een 70 liter, volgens mij is dat een 50, maar kan ook de 35 zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 dat is een zweedse 50kl rugzak Of een LK35? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 Hej, ik heb exact zo'n zweedse rugzak als @frans81 en ik heb er deze voor besteld op ebay : Dan rust ie meer op je heupen dan dat ie aan je schouders hangt. Ideaal. Wat kosten die items ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 kan ook, kan ik nu niet zien...https://www.youtube.com/watch?v=BcVEsNSJQC8 goede video Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.