Noach Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Deze week heb ik een digitale backup gemaakt van belangrijke documenten, zoals diploma's, identiteitsbewijzen, enz. Als pdf's en jpg's ingescand. (was meteen mooie aanleiding om mijn mappen weer eens te ordenen/op te ruimen). Ook heb ik van al mijn 4000 foto's thumbnails gemaakt en in 1 mapje opgeslagen. Alles vervolgens op een usb-stickje en een mini-sd kaartje gezet. Waterdicht bewaard in een leeg TicTac-doosje en in mijn BOB gestopt. Handig ook als mijn huis in de fik staat, zodat ik kan zeggen; "gelukkig hebben we de foto's nog..." Handig of niet? (Niet in geval van 'n EMP.) Noach Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Handig of niet? (Niet in geval van 'n EMP.) Dat EMP-ding ligt aan het opslagmedium en de verpakking. Papier is denk ik wel EMP-bestendig. Flash weet ik niet zeker. De controlerchip op de USB-stick is zeker gevoelig. Dus het doosje in metaalfolie inpakken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boothuisje Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Ik zou twee backups hebben, één normale, zoals jij nu hebt, en ééntje in een tictac doosje, volledig ingewikkeld in ductape ( dus niet makkelijk bereikbaar ) dan een laag metaalfolie, en dan weer tape. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gemini Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 en een online( googel drive) encrypted en al..? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noach Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Gemini, inderdaad is een online mapje in mijn dropbox een goed idee. Kleine moeite. Boothuisje, in geval van EMP is misschien je stick beschermd, maar alle apparaten waarop je m zou kunnen openen niet. Ik weet niet of je met een metaalfolie (bijv. alu) genoeg laag hebt om een goede Faradaykooi krijgt. Heb ik geen verstand van. Wie wel. Ik ben daar wel erg benieuwd naar, ook ivm mijn andere apparatuur, zoals porto's. Noach Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Als we die digitale backup nou eens niet meer nodig hebben omdat het iemand ook maar iets meer zou zeggen, met uitzondering van je foto's maar hoe je die dan nog kunt bekijken?, zou dat eigenlijk niet een geweldige situatie zijn? Helaas zal daar komen een weg naar de hel zijn, maar als we daar dan zijn... Totdat het spelletje weer helemaal over nieuw begint.... Is er dan helemaal geen hoop? Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noach Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Er is altijd hoop, Kans. Hope is the poor man's bread. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noach Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2013 o ja, dit is geen filosofisch forum. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 TicTac doosje omwikkelen met alufolie is afdoende om te beschermen tegen een EMP. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noach Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2013 JB, na het zien van de volgende video, ga ik maar één rolletje stevig aluminium folie halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.