Ga naar inhoud
GENEGEERD

M90 slaapzak en toch koud gehad vannacht


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Veel mensen onderschatten het belang van een goede isolerende slaapmat.

Isolatie van onderen is zeer belangrijk, want je slaapzak kan nog zo dik zijn, als je er op gaat liggen druk je hem plat en is de isolatiewaarde weg.

Zo'n foammatje van 1 a 2 cm dik isoleert nauwelijks.

 

Na een stuk of drie goedkope self inflatable's heb ik uiteindelijk een Exped Downmat gekocht. Wat een enorm verschil!

Door dat matje kan ik m'n oude slaapzak (+5 comfort temp toen 'ie nieuw was) blijven gebruiken en als ik bv. m'n sweater er boven opleg gaat het prima tot aan het vriespunt.

 

Het is jammer dat al die spullen zoveel geld kosten en het dus lastig is om diverse combinaties te proberen.

 

Als ik weer genoeg centjes heb wil ik nog een recht model donzen slaapzak van Cumulus. Bv. deze: http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-systems----from-375-g/comforter-l500?gid=54&vid=1 Comfort temp tot 0 graden. Dat eventueel nog combineren met een thermoliner indien nodig (scheelt zo'n 7 graden, echt geen 15 wat de fabrikant beweerd) en als het echt stervens koud is hou ik m'n isolerende lange ondergoed aan, de rest van de kleding er bovenop en dan trek ik het wel tot richting de -15. In de zomer kun je dan alleen de thermoliner gebruiken als het echt warm is, of zelfs een lakenzak.

 

Alles bij elkaar (inc. slaapmat) weegt minder dan alleen m'n huidige normale slaapzak en heb je een modulair slaapsysteem, want een te warme slaapzak in voorjaar, zomer en herfst is ook een ramp (zweet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...