Mrsjones Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 op aanraden van@greneer en @frank1964 blijven mijn kippen,in de koud ,gewoon in hun kippenhook.En nu vries hun water, ik heb steeds warm water bij gedaan,de water bak is een ijs blok .Is er iets van ik kan doen om dat te voorkomen,en nee anti-vries is geen goed idee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Ik heb geen kippen, maar er is wel een kippenforum waar deze vraag ook gesteld wordt. Een beetje suiker in het water kan bevriezing voorkomen http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=29764 Heet water aan je water toevoegen lijkt niet heel zinvol: Het Mpemba-effect is het verschijnsel dat warmer water onder bepaalde omstandigheden eerder bevriest dan kouder water. En je zou het niet verwachten :-D maar op http://www.drinkbakverwarmer.nl/ kun je, je raadt het al, drinkbakverwarmers kopen. Kan voor de hele koude dagen een optie zijn. Overigens staat daar een extra waarschuwing geen warm water te gebruiken. Dit dampt altijd nog een beetje na en de damp kan op de kammen en lellen van de kippen komen en dan bevriezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gebruikersnaam Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 zorgen dat de onderkant van de drinkbak van de koude geïsoleerd is maakt dat het drinkwater niet van 2 kanten bevriest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Ik heb altijd hetzelfde probleem @Mrsjones. Ik doe er geen suiker bij. Heb geen zin in paaseieren. Zout helpt ook maar dat is helemaal fout. Wat ik doe is, ik heb een plastic emmer dus sowieso niets van ijzer. En die doe ik tot de rand vol en dik helemaal in het stro en hooi rondom zetten. Dat trappen ze weer naar beneden, maar twee keer per dag doe ik het opnieuw. Het houdt het redelijk vorstvrij. Bij mij blijven ze trouwens zelf binnen. er is er eentje die wel een sneeuwwandelingetje wil maken, maar daar vindt ze toch niet veel aan en gaat ze weer naar binnen We hadden wel een gestreste bergeend vanmorgen. Brr koud dus ga ik naar het zuiden vliegen. Beetje laat, maar ja. Zat ze op het dak. Met een lange stok haar naar beneden gejaagd en maar gelijk toch vleugeltip geknipt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Twee keer per dag vers koud of lauw water geven. Ze wennen er aan en drinken dan snel wat ze nodig hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 je kunt ook in de drinkbak een omgekeerde aardewerk bloempot, zo'n rode met gat onderin zetten, waxine lichtje onder pot en water vriest niet meer dicht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 In een visvijver gebruiken ze luchtstenen... weet niet of dat ook in de waterbak past. Werkt met luchtbelletjes volgens mij, hoop niet dat de kippen daar dan bang voor zijn.. http://www.tuinvijver-shop.nl/index.php?action=page&group_id=10000019&lang=NL Of leg er gewoon s'nachts een stukje drijvend kunststof (niet kapot te prikken door de kippen) bovenop/in en die kun je er dan 's morgens weer uithalen, dan heb je in elk geval een gaatje voor het water. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 @Mrs.Lotte, Mijn kippen kennende zouden ze helemaal gefascineerd zijn door bubbeltjes die zomaar ergens uit komen. Daar zouden ze een flinke boom over opzetten en vervolgens er in pikken. Veel verversen is mijn motto. Altijd goed voor kippen trouwens. Ze hebben veel schoon water nodig om eieren te kunnen leggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Powerbox Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 @Mrs.Lotte, Mijn kippen kennende zouden ze helemaal gefascineerd zijn door bubbeltjes die zomaar ergens uit komen. Daar zouden ze een flinke boom over opzetten en vervolgens er in pikken. Veel verversen is mijn motto. Altijd goed voor kippen trouwens. Ze hebben veel schoon water nodig om eieren te kunnen leggen. Het eerste wat ik doe als ik wakker ben is water verversen en met strenge vorst doe ik dat 4 keer per dag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2013 oke,vaak verversen en isoleren.dank jullie wel voor de tip.Ik doe mischien ook een 60 watt peertjes er boven op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2013 @Mrs.Lotte, Mijn kippen kennende zouden ze helemaal gefascineerd zijn door bubbeltjes die zomaar ergens uit komen. Daar zouden ze een flinke boom over opzetten en vervolgens er in pikken. Veel verversen is mijn motto. Altijd goed voor kippen trouwens. Ze hebben veel schoon water nodig om eieren te kunnen leggen. trouwens blik ,wat doet een veganist met kippen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 trouwens blik ,wat doet een veganist met kippen. Liefde en aandacht geven natuurlijk! Trouwen @Blik(voer) op oneindig heeft ergens al eens gepost dat hij in principe veganist is, maar wel de eitjes van zijn eigen kippen eet. Je kan ook aquarium verwarming gebruiken, is zuiniger dan lampje van 60W en ook veiliger denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Powerbox Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 oke,vaak verversen en isoleren.dank jullie wel voor de tip.Ik doe mischien ook een 60 watt peertjes er boven op. Tip: om in de winter meer eieren te krijgen Je kippenhok door middel van een lampje de zomer te imiteeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Tip: om in de winter meer eieren te krijgen Je kippenhok door middel van een lampje de zomer te imiteeren. ja,dat doen ik al, voor de warmte en het licht heb ik 2 60 watts lampen. mijn kippen hok is een binnendeel en een buiten deel en een reen.Ik kan zelf niet goed bij de binnen deel waar de lampen zijn,het water bak is in de buiten deel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 ja,dat doen ik al, voor de warmte en het licht heb ik 2 60 watts lampen. mijn kippen hok is een binnendeel en een buiten deel en een reen.Ik kan zelf niet goed bij de binnen deel waar de lampen zijn,het water bak is in de buiten deel. Ik doe dus geen licht aan in de winter. Vind ik persoonlijk dat het mijn dieren uit zijn ritme haalt. Mijn kippen worden heel erg oud, ik heb nu een kip van bijna 9! Dat kan alleen omdat ze een poos rust krijgt qua eieren leggen. Die rustperiode hebben ze van nature nodig. Daar is de winterperiode goed voor omdat ze door het korte daglicht de chemische reactie in hun lichaam niet kunnen maken om eieren te leggen. Als je dus het licht aan doet voor je kippen dan blijven ze langer doorleggen wat hun lichaam dus eigenlijk niet wil en hun bioritme ook niet. Dus wij hebben gewoon minder eieren in de winter. Er zijn altijd wel een paar kippen die toch doorleggen, hoor. Ook al doe ik het licht niet aan. Maar wel veel minder dan als ik het licht zou aandoen. Edit @Mrsjones en @wodan heel goed inderdaad zijn wij veganisten, maar van onze eigen kipjes weet ik dat ze het goed hebben en ik weet wat ik ze voer, alleen granen, geen kippenvoer waar naar ik vermoed hormonen in zit, en ze hebben alle vrijheid van de wereld en worden mega-oud en mogen hier dan gewoon met pensioen. Als ze niet leggen, koop ik geen eieren in de winkel. Dan hebben we gewoon pech. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Dit Is Reuze Handig, @Blik(voer) op oneindig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Not even close @Heksenboot En dat moet je in het DPA topic doen na de MAG Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Not even close @Heksenboot En dat moet je in het DPA topic doen na de MAG Wie niet waagt, die niet wint. Maar zo'n verwarmde drinkbak is dus niks? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Het schijnt dat je dieren geen warm water moet geven. Ik weet niet of dat wel of niet waar is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Tip gevonden door vlinder, een drupje olie. En inderdaad veel verversen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2013 misschien is dat inderdaad net genoeg om de opervlak spanning te veranderen. ik zal een paar bakken met water buiten zetten en zien wat er net dicht vries. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 O een tipje olie is wel een goeie ja, glijden de eieren er ook makkelijker uit. En gezien de dirty minds waar een aantal members vandaag in is, @Mrsjones misschien kun je het water in beweging houden door trilling Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2013 ok. vaseline erin en een tril ei, dam dat moet ik nog preppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 ok. vaseline erin en een tril ei, dam dat moet ik nog preppen. Hahahaha Geen plofkip, maar een trilkip! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Ik bel de dierenbescherming!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.