Carina Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Hoi allemaal, allereerst een gelukkig 2013 voor allen... Ik maakte vandaag mijn doosje open van de tandflos (een plastic klein doosje, met daarin een rolletje flos om een spoeltje, aan de buitenkant een klein mesje waarmee je de flos afsnijdt) en bedacht me dat als-tie leeg is, handig kan zijn om bv. nylondraad om te winden. Daarna klem je het doosje weer dicht en maak je een beginnetje. Je kunt het draad ermee afsnijden, maar ook gewoon gebruiken om knooploos je draad te bewaren, bv. vislijn oid. Volgens mij heeft de HEMA, maar ook de Kruidvat hele kleine flosdoosjes, kleiner nog dan de standaarddoosjes. Handig voor in een verloren hoekje van de BOB of in je jaszak. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Leuk, de manier, waarop je denkt, precies de goede manier! Is inderdaad wel handig voor je naaidraad (ijzergaren), daar zou ik het voor gebruiken. Voor de standaard nylon vislijn is het vrij funest, als je het om zo'n klein spoeltje wikkeld, moeilijk weer recht te krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carina Geplaatst: 2 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2013 idd helemaal niet aan gedacht, dan maar het naaidraad hehe. Zo vaak ben ik nog niet wezen vissen, maar gaan we ook nog oefenen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 EIgenlijk is flosdraad ideaal om mee te naaien omdat het zo sterk is en zelfsmerend, maw het glijdt gemakkelijk door de gaatjes. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lucifer Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Flossen en naaien ideaal hihihi Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 3 januari 2013 Delen Geplaatst: 3 januari 2013 yup, daarom altijd een mini flosdoosje van de etos altijd in mn GHB en heb ook altijd naals bij me (om te naaien) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lovetea Geplaatst: 3 januari 2013 Delen Geplaatst: 3 januari 2013 Ik heb in de BOB's ook flosdraad zitten. Met flosdraad kan je heel veel van vissen tot takken aan elkaar binden. Ik heb het ooit in de tuin gedaan met de kinderen en sterk dat het draad is. Ik was er zelf heel verbaad over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 15 augustus 2020 Delen Geplaatst: 15 augustus 2020 Alleen de flos heeft het voordeel dat het met was behandeld is en daarom blijft kleven aan de klos terwijl ander draad in de knoop kan raken in het flos doosje door vallen en bewegingen. Daarom zet ik garen op een klosje altijd vast, want door veel bewegen kan het in de knoop raken net als zou kunnen in het flosdoosje. Maar het idee is mooi, en ik ga zeker een flosdoosje bewaren. Op 2-1-2013 om 22:03, Raycoupe zei: Is inderdaad wel handig voor je naaidraad (ijzergaren), daar zou ik het voor gebruiken. Ja dat is het idee @Raycoupe, Ik ga ijzergaren met was behandelen en dan om het klosje van het flosdoosje wikkelen het is wel een geduld werkje, maar die word wel weer beloond. En het ijzergaren zal ook kleven, en makkelijk door de gaatjes heen gaan waar @wodan het overhad met de flosdraad. Ha ik zie het al voor mij, dat mijn vrouw wil gaan flossen met ijzergaren, haha. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.