Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tandflosdoosje om je draad in te bewaren


Carina

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, allereerst een gelukkig 2013 voor allen...

Ik maakte vandaag mijn doosje open van de tandflos (een plastic klein doosje, met daarin een rolletje flos om een spoeltje, aan de buitenkant een klein mesje waarmee je de flos afsnijdt) en bedacht me dat als-tie leeg is, handig kan zijn om bv. nylondraad om te winden. Daarna klem je het doosje weer dicht en maak je een beginnetje. Je kunt het draad ermee afsnijden, maar ook gewoon gebruiken om knooploos je draad te bewaren, bv. vislijn oid.

Volgens mij heeft de HEMA, maar ook de Kruidvat hele kleine flosdoosjes, kleiner nog dan de standaarddoosjes. Handig voor in een verloren hoekje van de BOB of in je jaszak.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk, de manier, waarop je denkt, precies de goede manier! :)

 

Is inderdaad wel handig voor je naaidraad (ijzergaren), daar zou ik het voor gebruiken.

 

Voor de standaard nylon vislijn is het vrij funest, als je het om zo'n klein spoeltje wikkeld, moeilijk weer recht te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Alleen de flos heeft het voordeel dat het met was behandeld is en daarom blijft kleven aan de klos terwijl ander draad in de knoop kan raken in het flos doosje door vallen en  bewegingen.

Daarom zet ik garen op een klosje altijd vast, want door veel bewegen kan het in de knoop raken net als zou kunnen in het flosdoosje.

 

Maar het idee is mooi, en ik ga zeker een flosdoosje bewaren.

Op 2-1-2013 om 22:03, Raycoupe zei:

Is inderdaad wel handig voor je naaidraad (ijzergaren), daar zou ik het voor gebruiken.

Ja dat is het idee @Raycoupe,

Ik ga ijzergaren met was behandelen en dan om het klosje van het flosdoosje wikkelen het is wel een geduld werkje, maar die word wel weer beloond.

En het ijzergaren zal ook kleven, en makkelijk door de gaatjes heen gaan waar @wodan het overhad met de flosdraad.

 

Ha ik zie het al voor mij, dat mijn vrouw wil gaan flossen met ijzergaren, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...