JJ&A Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Nederland heeft welliswaar heel veel water, maar dit water wordt in toom gehouden door heel veel sluizen. Als die niet meer werken loop je snel vast met je boot. Even als voorbeeld, ik ben laatst van Kampen naar Zuidland gevaren. Een stukje van ik geloof rond de 150 kilometer. Ik ben daar tegengekomen: De Roggebotsluis Sluis bij Nijkerk Oranjesluizen bij Amsterdam Beatrixsluizen in het Amsterdam Rijnkanaal Dat zijn vier onneembare obstakels met je boot. Ook als je bijvoorbeeld op het Haringvliet zit loop je aan alle kanten wel vast op een sluis. Hou daar rekening mee als je een boot overweegt. Daarnaast is de snelheid van een boot laag. Natuurlijk kun je een speedboot nemen maar dan zit je met een hoogbenzineverbruik en dan ben je wel sneller bij de eerstvolgende sluis maar dan kun je alsnog niet verder. Met een "gewone" motorboot zit je grof geschat tussen de 10-18 kilometer in het uur. Even snel uit de voeten maken is er dan ook niet bij. Bedankt voor je reactie FKAGB, Het is echt een groot probleem als je snel weg moet het verkeer loopt dan ook snel vast, op een boot kun je misschien nog in een zijweggetje gaan en de boel afdekken met takken met blad, en zo overleven, op de weg met veel mensen die door het dolle zijn, kan het ook levens gevaarlijk zijn, Nederland is gewoon te krap, te dicht bevolkt. (dit even voor de rijkeren onder ons) Vliegbrevet halen en een tweedehandse ambulanceheli kopen, die ook nog eens op het water kan landen. Als je dan een stukje bos hebt gekocht met een goed nood onderkomen, kan je er een kleine landingsplek maken, misschien ook iets om even een rook ontwikkeling te maken dan denkt men daar is niets meer van over, en gaan ze niet opzoek naar de heli. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 De zogenaamde T5 voertuigen. Helaas werd dit iets te populair en is er ingegrepen op de regelgeving: http://www.verkeerspro.nl/verkeerskunde/2015/06/17/ombouwen-naar-45-kmu-auto-wordt-stuk-lastiger/ Je huiswerk goed gedaan FKAGB, Bedankt voor je reactie's we blijven zoeken naar mogelijkheden, ze zijn er toch ook weer heel snel bij om alles nog moeilijker te maken daar is dit landje wel goed in, het word steeds gekker in ons landje, er zijn nog niet genoeg regels. T5???? is dacht eerst dan je het over ons T5-campertje zou hebben:cool:. We hebben het idee het om te wisselen tegen een hovercraft een waar je ook in kunt wonen geeft niets dat het wat krap is, zijn we toch al gewent. Je heb dan een stuk minder obstakels, op verschillende plekken brandstof op slaan, ook in het buitenland, dat kunnen we niet trekken maar het ontbreekt mij niet aan ideeën, dat is vast wel op gemerkt, dat is nog te pruimen zolang het maar geen waanideeën worden, maar dan word in wel op mijn vingers getikt, ja toch??? Ik heb al veel ideeën gezien maar nog geen hovercraft als Bug-out Er is ook info op het internet om ze zelf te maken. In America maken ze er waarschijnlijk geen punt van als je daar de hovercraft wil aanschaffen en gebruiken, daar lijkt alles te kunnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Ik mag eigelijk niet mijn commentaar bij dit onderwerp plaatsen omdat ik mijn rijbewijs niet meer heb. Maar mijn vervoers middel zou een Chevy Blazer CUCV M1009 zijn. Standard een 102L tank extra 80L tank en 4 20L jerrycans kan je aardig uit de voeten komen. Nou dan ben je zowiezo van het gevaar vandaan. SORRY MIJN MENING Geen probleem je mag een voorkeur hebben en daar over schrijven, hoe ben je tot deze keus gekomen??? behalve dan de behoorlijk hoeveelheid brandstof die het bij zich heeft, een sterk punt trouwens. bedankt. Groet, J.J Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Je huiswerk goed gedaan FKAGB, Bedankt voor je reactie's we blijven zoeken naar mogelijkheden, ze zijn er toch ook weer heel snel bij om alles nog moeilijker te maken daar is dit landje wel goed in, het word steeds gekker in ons landje, er zijn nog niet genoeg regels. Nee, je ziet dat verkeerd. De regels komen op het moment dat er "mensen" zijn die misbruik maken van de mogelijkheden die de wet geeft. Net als het grijs kenteken. Bedoelt voor zelfstandigen en misbruikt door partikulieren. Terugkeur mogelijkheid is er boor landbouw en bosbouwbedrijven. Als er dus pubers gebruik van gaan maken om met de jeep naar school te komen ZONDER rijbewijs, tsja dan wordt er ingegrepen. We hebben het idee het om te wisselen tegen een hovercraft een waar je ook in kunt wonen geeft niets dat het wat krap is, zijn we toch al gewent. Je heb dan een stuk minder obstakels, op verschillende plekken brandstof op slaan, ook in het buitenland, dat kunnen we niet trekken maar het ontbreekt mij niet aan ideeën, dat is vast wel op gemerkt, dat is nog te pruimen zolang het maar geen waanideeën worden, maar dan word in wel op mijn vingers getikt, ja toch??? Toch klinkt je voorstel voor een hovercraft bij mij als een waanidee. Redenen: ding is duur, zuipt brandstof als een "bootwerker", maakt een pokkeherrie, en is normaal klein van ruimte. Verder kom je niet over een vangrail heen en waarschijnlijk ook niet over andere "hoge" obstakels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Ik heb inmiddels al een paar rare voertuigen gehad dus weet ongeveer wat wel en wat niet kan. Ik heb nu een zogenaamd L7E voertuig oftewel een driewielige motorfiets. Dat er vier wielen onder zitten moet je dan maar voor lief nemen :-) Overigens heb ik ook een tijdje een City-EL gehad waarbij je wel de keus van de keuring had. In Duitsland gemaakt als auto, vervolgens in Denemarken als motorfiets gekeurd en ik heb hem ingevoerd en als bromfiets laten keuren. Het voertuigje had echter voor al die varianten de juiste papieren en dan is het geen probleem. Bedankt voor je reactie, Kun je wat foto's op het forum zetten, heb je het trouwens wat laten opvoeren??? Zo ja hoe hard kan er nu mee, heb je er ook dingen aan verbouwd zodat je de bob spulletjes er ook nog wat in kwijt kunt, wat is jou overweging geweest het te kopen??? heeft dan ook met het preppen te maken of alleen maar voor de fan, het lijk mijn maatje heel tof een keer op zo'n toestel een stukje te rijden, gaat vast nog wel een keer gebeuren, ik vind het leuk haar een keer te verrassen. Ze heeft ook nog nooit een brommer gehad, en geen rijbewijs van een auto, dus is het nog spannender. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Nee, je ziet dat verkeerd. De regels komen op het moment dat er "mensen" zijn die misbruik maken van de mogelijkheden die de wet geeft. Net als het grijs kenteken. Bedoelt voor zelfstandigen en misbruikt door partikulieren. Terugkeur mogelijkheid is er boor landbouw en bosbouwbedrijven. Als er dus pubers gebruik van gaan maken om met de jeep naar school te komen ZONDER rijbewijs, tsja dan wordt er ingegrepen. Toch klinkt je voorstel voor een hovercraft bij mij als een waanidee. Redenen: ding is duur, zuipt brandstof als een "bootwerker", maakt een pokkeherrie, en is normaal klein van ruimte. Verder kom je niet over een vangrail heen en waarschijnlijk ook niet over andere "hoge" obstakels. Moest even gniffelen om je uitspraak, je klopt, maar vind het bijzondere toestellen wat een uitvinding je kan er zelfs mee vliegen tot twee meter met vleugels zelf hoger, heb er niet voor dat ik het stukje schreef ter wat over gelezen, och en de rijken onder ons vinden de brandstof gebruik ook niet noemenswaardig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Moest even gniffelen om je uitspraak, je klopt, maar vind het bijzondere toestellen wat een uitvinding je kan er zelfs mee vliegen tot twee meter met vleugels zelf hoger, heb er niet voor dat ik het stukje schreef ter wat over gelezen, och en de rijken onder ons vinden de brandstof gebruik ook niet noemenswaardig. Mooi, want een dag niet gegeniffeld is een dag niet geleefd. Dromen mag. Maar je komt wel vaak als afsluiter met "de rijken" langs. Kan zijn dat geld geen rol speelt, maar als je tank leeg is moet je hem vullen en als je dan voorkruipt met je bovmobiel in de rij gepeupel dat voor het tankstation staat dan zie je je bovmobiel snel in allerlei onderdelen uiteen vallen vrees ik. O nee, want je hebt geld als water en een tanker vliegt, vaart mee ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 wakker blijven? das niet zo moeilijk als je t gewend ben Het is niet zo het gewend zijn, het is een training, tijdens het rijden moet je je geheel ontspannen, rustig maar goed door ademen, probeer aan niets te denken, dat kan, je ogen zijn niet moeilijk open te houden, want je bent net begonnen met rijden, zo kom je vrij welhaast uitgerust op de plaats van bestemming. Zelf heb ik ook veel gereden, een voorbeeld als gezin gingen we met vakantie naar Málaga Spanje de afstand was 2986 via de route nationaal tijdsduur ruim 48 uur, ik was toen denk ik 35 jaar oud, we kwamen voor de middag aan heb even middags een paar uren geslapen, en was weer helemaal bij de pinken, ook de dagen er na geen vermoeidheid. Na een uitgeruste vakantie zijn we bij de buren op bezoek geweest, de buurman heeft jaren als vrachtwagenchauffeur internationaal gereden, ook later als buschauffeur, toe ik de buren vertelde over de rit en dat ik het in één keer heb gereden en op welke manier, keek de buurman triomfantelijk naar zijn vrouw van, zie je nou dat heb ik je altijd verteld hoe wij dat altijd doen met lange ritten. Ik raad het niemand aan, maar ik ondersteun hier mee de reacties in dit onderwerp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Net nog maar even een 4x4 camper bijgekocht.. We zien graag de foto's van binnen en buiten, en wat je er eventueel verbeterd of van plan bent te doen. Misschien als jaren bezitter van campertjes is dat best mogelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Gelukkig niet tien reacties achter elkaar die best in een post kunnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Je keuze voor de fiets ben ik t helemaal mee eens. In veel soorten van crisis gaat die ons redden als vervoermiddel volgens mij. Dus extra sets lekvrije banden, bandenplaksets en nieuwe ventielen staan zeker op mijn preplijst.l] Ik heb nog een kleine tip voor je wat betreft je ventielen. Uit belorigheid draaien soms jongelui de ventielen uit je band, dit kan je tegen gaan door een extra schroef ringetje tegen de bovenste schroef busje aan te draaien met twee tangetjes, dan zijn de ventielen er niet meer uit of los te draaien. Weer een eigen idee waar jullie gebruik van kunnen maken, het is maar een klein dingetje maar voor komt een hoop ellende, op het verkeerde moment, dat zal je altijd zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Ik heb nog een kleine tip voor je wat betreft je ventielen. Uit belorigheid draaien soms jongelui de ventielen uit je band, dit kan je tegen gaan door een extra schroef ringetje tegen de bovenste schroef busje aan te draaien met twee tangetjes, dan zijn de ventielen er niet meer uit of los te draaien. Weer een eigen idee waar jullie gebruik van kunnen maken, het is maar een klein dingetje maar voor komt een hoop ellende, op het verkeerde moment, dat zal je altijd zien. Goeie tip. Maar waarom zou je je bug out vervoermiddel onbeheerd laten ? Dat ventielgedoe gebeurd in, zeg maar, school fietsenstalling omgeving. Op het moment dat je aan het outbuggen ben heb je van jongelui geen last hoop ik. In ieder geval niet die uit verveling je ventiel verwijderen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Ik had hem al eens gepost maar bij deze nog maar een keer. Inmiddels is er wel weer het een en ander aan verbouwd. Ik heb hem niet op laten voeren. Hij is gewoon standaard zoals hij uit de fabriek kwam De top heb ik nog nooit gereden. 130 is voor mij hard zat. Hij draait dan 4000 toeren en ik mag veilig door naar de 6000. Ergens heb ik ooit iets horen zeggen over een top van rond de 160 maar dat zou ik niet aandurven in dat ding eerlijk gezegd. Mooi dat je gereageerd hebt op mijn vraag met een foto te komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Goeie tip. Maar waarom zou je je bug out vervoermiddel onbeheerd laten ? Dat ventielgedoe gebeurd in, zeg maar, school fietsenstalling omgeving. Op het moment dat je aan het outbuggen ben heb je van jongelui geen last hoop ik. In ieder geval niet die uit verveling je ventiel verwijderen. Maar het is een kleine moeite het te voorkomen, soms overkomt je iets wat je eerst voor onmogelijk heeft toe geleken, doe het maar gewoon. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Daar zorg ik zeker voor maar blijf inderdaad ook in de buurt van de kust, mocht GPS uitvallen dan wil ik wel land kunnen zien ondanks dat ik prima kan navigeren op kompas. ook wordt het een stalen jacht en geen polyester of hout. RVS dat verdien je door de jaren heen terug, door dat de boot onderhoudsvrij is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Daar zorg ik zeker voor maar blijf inderdaad ook in de buurt van de kust, mocht GPS uitvallen dan wil ik wel land kunnen zien ondanks dat ik prima kan navigeren op kompas. ook wordt het een stalen jacht en geen polyester of hout. RVS dat verdien je door de jaren heen terug, door dat de boot onderhoudsvrij is, en niet op de helling hoeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Voor mij toch wel het water, ik ben zelf binnenvaartschipper En mocht het hier wat te heet onder de voeten worden door doordraaiende menigte dan neem ik mijn toevlucht aan boord. Een schip is goed te verdedigen, je hoeft niks achter te laten bij vluchten (je vaart gewoon weg),gigantisch veel ruimten ivm proviant. Is mijn werkschip wel een log kadaver van 70 bij 9 meter, maar heb ook een jachtje van 8 bij 2,50 die ik ook helemaal als Bug Out Boat heb uitgerust;). Waar gebruik je de werkschip zoal voor??, Als je de boel wilt ontvluchten hoe doe je dat dan met twee boten???, Jachten worden vaak gestolen wat heb je daar tegen gedaan???. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 RVS dat verdien je door de jaren heen terug, door dat de boot onderhoudsvrij is, en niet op de helling hoeft. Zeewater is zo corrosief als de pest. Dus coaten. En onderhouden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 @mt belgie mijn fiets kan de helling ook niet op . Mijn knieën zijn niet meer wat ze moeten zijn . Geert Ps. Beste landgenoot kan het zijn dat ik uw voorstellende gemist heb ? Doe dat dan even onze noorderburen zien dit graag . Beste Geert, Ik heb ook last van mijn knieën, als ik moeite heb met de traplopen omhoog, sla ik een tree over, als ik een tijdje meer trap loop gaat de pijn over en heb ik er geen last meer van, maar dat is persoonlijk. Gewrichts- pijn dat heb ik ook vaak in mijn schouder tijden het slapen, dan kan ik er niet meer op liggen, dan neem ik de "ouderwetse Philips rode warmte/infraroodlamp" ga er een paar minuten voor staan en weg is de pijn, doe ik dat een paar dagen heb ik er een lange tijd geen last van, volgens onze tandarts werkt het ook bot herstellen, mijn maatje heeft een slechte kaak met veel pijn een paar keer voor de lamp en maanden heeft ze er al geen last meer van. Als je een maal ontdekt hoe goed de lamp zijn werk doet wil je het niet meer kwijt, vraag aan kennissen of je hun lamp mag gebruiken, misschien het je slijtage aan de knie gewrichten, weet dus niet of het herstel geeft maar kwaad kan het niet. Als het laagje kraakbeen in je knieën zijn gesleten is het mogelijk het op de kweek te zetten als het zich heeft uitgebreid kan het weer terug geplaatst worden en dan is alles weer als nieuw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Tja een fiets is wel handig, alleen vroeger had ik een fiets die als je niet trapte ook geruisloos was.. maar tegenwoordig heb ik alleen maar fietsen gehad die ratelend tikken als je niet trapt. hinderlijk. zeker als je gewoon rustig wilt fietsen zonder dat geratel. volgens mij fietsen met terugtraprem ratelen niet, maar dat weet ik niet zeker Je kan er wel haast van uitgaan dat de wegen ook niet meer proper zijn als mensen op de vlucht zijn dan maakt het toch nog lawaai als je de fiets gebruikt, vooral als je bepakt en bezakt bent. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Zeewater is zo corrosief als de pest. Dus coaten. En onderhouden. Voor zeewater gebruik moet je de RVS boot waarschijnlijk behandelen tegen waterpokken een aanslag, denk je dat RVS ook gaat roesten door het zee water??????????? heb het nooit gezien;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fritsimeel Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Je kan er wel haast van uitgaan dat de wegen ook niet meer proper zijn als mensen op de vlucht zijn dan maakt het toch nog lawaai als je de fiets gebruikt, vooral als je bepakt en bezakt bent. Als je oude opnamen bekijkt van oa de 2de WW, zie je zeer vaak mensen lopend naast hun bepakte en bezakte fiets. Ik zou daar ook rekening mee houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Voor zeewater gebruik moet je de RVS boot waarschijnlijk behandelen tegen waterpokken een aanslag, denk je dat RVS ook gaat roesten door het zee water??????????? heb het nooit gezien;) Je wilt niet weten hoe zeecontainers van 10 jaar oud eruit zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Overigens heb ik nog een leuke oplossing in elkaar geknutseld om de buggy makkelijk te vervoeren. Maar zo kan hij natuurlijk altijd mee als back-up voertuig. De volgende set banden worden weer flinke off-road banden. Kan ik met de auto niet meer verder dan maak ik off-road nog wel een kans. Buggy loskoppelen en verder gaan Een goede oplossing je Buggy zo mee te nemen, zou nog als het mogelijk is op beide karen een Bearlock versnellingsbak slot laten monteren je krijgt korting op je verzekering (geleidelijk verdien je de investering terug) en de karen zijn wat dat betreft haast niet te stelen, statistisch gezien laten ze de karren altijd staan en zoeken iets anders wat makkelijker gaat. Wij hebben het ook laten het campertje nu met een geruster gevoel achter, wel op een plek waar meer toezicht is. http://www.bearlock.nl/ Home BearLock® betekent mechanisch beveiligingsysteem voor auto's, oftewel volledig geïntegreerde autosloten als diefstalpreventie. Het door BearLock ontwikkeld en geproduceerd versnellingsbakslot (versnellingspookslot), is een eenvoudige, maar uiterst effectieve methode om autodiefstal te voorkomen. De grote effectiviteit, beproefde duurzaamheid en betrouwbaarheid zijn onomstotelijk bewezen. BearLock wordt vanaf 1992 geproduceerd. Talloze deskundigen op het gebied van preventie van autodiefstal, zoals verzekeringsmaatschappijen en expertisebureaus, zijn van mening dat BearLock-Gearlock® behoort tot één van de allerbeste auto-beveiligingssystemen. Permanent en onverbrekelijk geïnstalleerd, vormt het BearLock-versnellingsbakslot® zich tot één geheel met het chassis van uw auto. De bediening is moeiteloos, simpel en snel; een vrijwel “automatische” handeling, zodat het consequent gebruik wordt bevorderd. Dit zorgt dan weer voor een optimale bescherming van uw auto. Eenmaal ingebouwd, is het slot niet te kraken, zonder de auto (chassis) ernstig te beschadigen. Dit alles maakt diefstal vrijwel onmogelijk en uiterst onaantrekkelijk. Bearlock is geclassificeerd en gecertificeerd in de VbV/scm-klasse voor mechanische protectie: VbV/scm-MP 03 De twee grootste auto-importeurs van Nederland, PON (VW, Audi, Seat, Skoda en Porsche) en Louwman & Parqui (Toyota en Lexus), hebben Bearlock exclusief geselecteerd, als enig toegestane mechanische beveiliging. BearLock past zich a/d bestaande (auto-) techniek aan en laat deze ongemoeid: voegt slechts "iets" toe, maar veandert vrijwel niets a/d bestaande situatie. In nauwe samenwerking met deze importeurs ontwikkelden wij modellen voor de nieuwste modelen, zoals bijv. VW Golf Sportsvan, Toyota PRIUS & AURIS hybride. Bearlock versnellingsbakslot / stuurasslot EXCELLENT (NRK-FK) lees meer Bearlock op het NOS 8 uur Journaal ( 24-1-2014 ) Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JJ&A Bekijk Berichten RVS dat verdien je door de jaren heen terug, door dat de boot onderhoudsvrij is. Jou reactie; Gewoon staal vergt wel wat onderhoud maar als je dat bijhoudt gaat het ook erg lang mee. Bijkomend voordeel van staal ten opzichte van RVS is dat je er makkelijker aan kan lassen als de middelen beperkt zijn. Als er ergens een gat ontstaat kun je daar een plaatje overheen lassen. Natuurlijk is RVS ook prima te lassen maar je moet dan ook maar net aan een plaatje RVS kunnen komen en de juiste lasdraad. Mijn reactie; Bedankt, kennis van zaken zo te zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Mercedes werkt aan een nieuwe Unimog: http://www.nu.nl/auto/3390144/unimog-2014-in-sneeuw.html 1 keertje in zo'n ding gezeten, bij een terrein demo en de Unimog kon alle terrein beulen aan, maar dat met anderhalve ton lading in de bak. Jammer genoeg komt er wel een super geavanceerde euro 6 norm diesel in, vast lastiger te repareren dan die oude, super simpele blokken. Als we de oudere Mercedes zien staan kijken we er altijd wat langer naar, heb een keer één gezien die verbouwd wat tot camper prachtig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.