Ga naar inhoud
GENEGEERD

Schietpartij VS gevolgen voor preppers


niki

Aanbevolen berichten

Heeft de schietpartij gevolgen voor ons preppers?

 

Nee.

 

Vuurwapenbezit is in Nederland namelijk VERBODEN.

 

Uitzonderingspositie is voor een gemeenschap schutters die een redelijk belang hebben bij het voorhanden hebben van vuurwapens namelijk het actief beoefenen van schietsport. De schietsport is gebonden aan ZEER stricte regulering. Dit in tegenstelling tot de Verenigde Staten waar het recht op wapenbezit grondwettelijk is vastgelegd.

 

Dit maakt het voor de preppers gemeenschap in Nederland eigenlijk een non-issue. De doeleinden waarvoor sommige "preppers" denken een vuurwapen voor nodig te hebben vallen niet onder "redelijk belang".

 

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Inderdaad, je kan de VS situatie moeilijk vergelijken met die van ons.

 

En getraind of niet, als iemand je met een mes van dichtbij aanvalt, ga je snij- en steekwonden oplopen, zo simpel is het.

Iedereen die iets anders vertelt, is nog niet aangevallen geweest door een zot met een scherp mes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de schietpartij gevolgen voor ons preppers?

 

Nee.

 

Vuurwapenbezit is in Nederland namelijk VERBODEN.

 

Uitzonderingspositie is voor een gemeenschap schutters die een redelijk belang hebben bij het voorhanden hebben van vuurwapens namelijk het actief beoefenen van schietsport. De schietsport is gebonden aan ZEER stricte regulering. Dit in tegenstelling tot de Verenigde Staten waar het recht op wapenbezit grondwettelijk is vastgelegd.

 

Dit maakt het voor de preppers gemeenschap in Nederland eigenlijk een non-issue. De doeleinden waarvoor sommige "preppers" denken een vuurwapen voor nodig te hebben vallen niet onder "redelijk belang".

 

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

 

Heel erg bedankt @Amber en @Bolo voor weer on topic te komen ;)

 

Wat ik met de vraag bedoelde was eerder of dat nieuwsbericht gvolgen zou gaan hebben m.b.t. de BEELDVORMING over preppers in het algmeen, wereldwijd, maar dus ook in Nederland. Ik denk namelijk dat de gemiddelde Nederlander zich niet realiseert dat het in Nederland zo goed als onmogelijk is om aan vuurwapens te komen, met name als er een paar schroeven los zitten, zoals bij deze persoon duidelijk het geval was.

 

Wat ik denk is dat de gemiddelde Nederlander dit bericht zal plaatsen in het rijtje "zie je nou wel dat die preppers gek zijn, allemaal van die idioten, ik hoef dus lekker niks te doen. Is gtst op tv vanavond?" of nog erger: "Kijk, daar heb je weer zo'n prepper, zou die wapens bij zich hebben? Zal hij hier het hele winkelcentrum overhoop schieten?" of, na een SHTF: "Oei, dat is een prepper, laat ik aan die deur maar voorbij lopen op mijn plundertocht, die schiet me overhoop."

 

Ik doelde dus op zowel positieve als negatieve gevolgen voor de beeldvorming. Daarnaast, we worden nu al gezien als gekken, dat heeft hier in Nederland vaak nog niet eens veel met wapens te maken. Dit soort berichten in de media versterken dit gevoel, terwijl ik denk dat elke prepper liever heeft dat preppen algemeen geaccepteerd zou worden. Ik denk dat wij allemaal juist willen dat de mensen zeggen "die preppers zijn zo gek nog niet, ik ga ook wat doen voor het geval dat..." in plaats van dat we nu gezien worden als gekken "wij hoeven dus niks, want die mensen zijn gek" en na een SHTF als "jij was toch zo'n gekke prepper, nu lijk je me niet meer zo gek, help me dus maar, je hebt toch genoeg."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...