Davena Geplaatst: 16 december 2012 Delen Geplaatst: 16 december 2012 Wij hebben gelukkig zelf nog nooit last gehad van hoofdluis, maar op school is het een hardnekkig probleem..... Adviezen over middeltjes veranderen nogal eens. Ook in een SHTF situatie kan dit wel eens flink de kop opsteken. Kammen is beste optie, dus het aanschaffen van een luizenkam (of vlooienkam dierenwinkel) is misschien ook een goede preptip! Maar hier is een link naar handige huismiddeltjes zoal kokosolie met tabaksblad of van de Indigostruik: http://www.telegraaf.nl/vrouw/dinah/20492631/__Last_van_hoofdluis___.html Tegen gewone luis helpen trouwens de stelen van tabaksbladeren! Te koop bij de dierenwinkel, gebruiken ze nl ook in vogelnesten... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 16 december 2012 Delen Geplaatst: 16 december 2012 Hahah nooit over nagedacht, maar je hebt helemaal gelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 16 december 2012 Delen Geplaatst: 16 december 2012 Gelukkig houden luizen van frisgewassen haren, en waar ik nu iedere dag was, zal dat na een shtf een luxe zijn! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 16 december 2012 Delen Geplaatst: 16 december 2012 Gewoon zorgen dat je standaard een fles prioderm in je preps hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 16 december 2012 Delen Geplaatst: 16 december 2012 Recept 2 Indigo shimaron Latijnse naam: Indigofera tinctoria Familie naam: Vlinderbloemigen De te gebruiken deel: de bladeren Bereiding en dosering: Doe 3 volle eetlepels gedroogde kruiden in ½ liter kokend water. Laat 15 minuten op een zacht vuurtje doorkoken; laten afkoelen en daarna zefen Masseer dit kruidenwater in de haren en op de hoofhuid. Laat dit 2 uren intrekken en daarna uitspoelen. Opmerking: De Nederlandse naam voor Indigo shimaron is: ‘Indigo struik’ Volgens mij helpt dit recept niet alleen tegen luizen, maar ik verwacht dat je er ook blauwe haren van krijgt, want indigo is een kleurstof. Ooit heb ik eens gehoord dat de hoofdhuid insmeren met petroleum ook helpt tegen luizen. (En daar hoef je het niet voor aan te steken ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 16 december 2012 Delen Geplaatst: 16 december 2012 Haha, daar gaat ie: Numer een oplossing: lekker kaalscheren die koppies, beter voorkomen dan genezen. De luiskam werkt uitstekend, goed voor de sociale contacten, het kost danook wel wat tijd..... Luis ze, Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 16 december 2012 Delen Geplaatst: 16 december 2012 Mijn ervaring, (afgezien dat het enorm jeukt;) is dat petroleum een effectief middel is tegen hoofdluis(als je geen andere middeltjes tot je beschikking hebt!) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 16 december 2012 Delen Geplaatst: 16 december 2012 Nog een tip: Als er hoofdluis heerst kun je een aftreksels van het meer algemene kruid Rozemarijn in je haar smeren om te voorkomen dat je hoofdluis krijgt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 16 december 2012 Delen Geplaatst: 16 december 2012 Wij hebben gelukkig zelf nog nooit last gehad van hoofdluis, maar op school is het een hardnekkig probleem..... Adviezen over middeltjes veranderen nogal eens. Ook in een SHTF situatie kan dit wel eens flink de kop opsteken. Kammen is beste optie, dus het aanschaffen van een luizenkam (of vlooienkam dierenwinkel) is misschien ook een goede preptip! Maar hier is een link naar handige huismiddeltjes zoal kokosolie met tabaksblad of van de Indigostruik: http://www.telegraaf.nl/vrouw/dinah/20492631/__Last_van_hoofdluis___.html Tegen gewone luis helpen trouwens de stelen van tabaksbladeren! Te koop bij de dierenwinkel, gebruiken ze nl ook in vogelnesten... Hee, das handig, die heb ik bij mijn kippen liggen, dus voorhanden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast PC2K Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Mijn ervaring, (afgezien dat het enorm jeukt;) is dat petroleum een effectief middel is tegen hoofdluis(als je geen andere middeltjes tot je beschikking hebt!) koolwaterstoffen zijn niet echt gezond voor je... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 koolwaterstoffen zijn niet echt gezond voor je... Klopt, maar het werkt wel:). en als je geen andere middelen bij de hand hebt, dan is het toch een oplossing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.