Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zeep en meer


Aanbevolen berichten

Als het zo ver is ben ik blij dat ik zelf zeep kan maken van de planten in mijn tuin. En dat niet gepakt met breekijzer en betonschaar op zoek moet naar zeep.

 

Of je wacht de eerstvolgende superaanbieding van de Lidl af en gooit voor een habbekrats jouw karretje vol met zeep, zeeppoeder, tandpasta en schoonmaakmiddelen. Desnoods twee karretjes. Een bezoek aan de groothandel kan ook. Er gaat een wereld voor je open.

 

Kijk, ik vind muziek luisteren en computerspelletjes spelen ook leuk maar als het op preppen aankomt heb ik er niets aan. Met heel veel andere hobby's is het niet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En ervaring maakt je werk ook eenvoudig(er).

 

Het is op dit moment voor mij en/en. Lidl aanbiedingen en zelf leren dingen doen.

 

Wanneer materialen in de brand vliegen, kookt mijn hoofd nog niet over. Immers kennis kan niet fikken. Ik heb er nu al wat aan omdat het al geld bespaart op de boodschappen en later leer ik mijn kinderen het zelfde.

 

Dat we ons kunnen veroorloven om ervan te genieten na het kopen i.p.v. maken is een luxe.

 

@Raycoupe heeft gelijk, elke voorraad is tijdelijk. Het enige wat redelijk levenslang te bevoorraden valt zijn non food artikelen en zelfs dat doorstaat niet de tand des tijds.

 

Kortom kennis is altijd waardevol en na het knokken kun je altijd nog onderhandelen. Je gaat toch niet iemand om zeep helpen die jou elke dag een gevuld buikje geeft of wel?

 

En sterven aan tekort aan voedsel of dorst is een langzame en pijnlijke weg zeg ik je. Opeens klinkt de guillotine dan heel plezant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het er op houden dat ik meer een pragmatische realist dan hobbyist ben.

 

Nederland heeft een hoge bevolkingsdichtheid en weinig natuur. Het beste dat je kunt doen is je eigen woonomgeving versterken, verdedigbaar maken en een voorraad aanleggen. De straat opgaan is levensgevaarlijk. Zodra de overheid zich noodgedwongen tijdelijk terugtrekt wordt de macht op straat overgenomen door duizenden groepjes jonge criminelen met pipa's die zich als losgeslagen roofdieren zullen gedragen. Daar kun je je niet tegen verweren als je onbewapend bent. Misschien dat je één of twee aanvallers kunt uitschakelen, de rest pakt jou. Gegarandeerd. Als je dan toch persé uit je eigen woning weg moet omdat het niet anders kan dan is urban survival van toepassing. Geen schepje maar breekijzer. Geen kapmes maar betonschaar. Low profile dus geen zware bepakking of camo want dat valt op.

 

Misschien dat ik een tikje negatief ben maar dat zijn dingen waar over moet worden nagedacht. Met alleen zaklampjes, firesteels en stoere messen kom je niet ver.

 

Je kunt inderdaad onmogelijk alles zelf doen en leren, maar ach zo met de tijd gaat een mens steeds weer een stapje verder. In dit geval, hoe je binnen een kwartier een wasmiddel maakt van Hedera Helix L. uit m'n tuin, kan toch best nuttig zijn.

 

Ik ben het verder grotendeels met jouw redenering over thuisblijven eens. Zolang je niet echt weg hoeft, ben je gek als je wel je geprepte woning verlaat. Overleven in de natuur zal flink tegenvallen, ook hier net over de grens waar nog minder mensen wonen dan in Drenthe. Mocht ik weg moeten, hoop ik zo snel mogelijk aansluiting te vinden bij een groep, bij voorkeur bekenden.

 

Voor mij persoonlijk is urban survival weer minder belangrijk omdat ik nu eenmaal in Drenthe woon. Ipv betonscharen en breekijzers kan ik beter gebruik maken van m'n netwerk en gewoon een boer vragen om iets te ruilen oid, want zodra ik met een breekijzer z'n erf betreedt heb ik natuurlijk al een schot hagel in m'n kont. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ipv betonscharen en breekijzers kan ik beter gebruik maken van m'n netwerk en gewoon een boer vragen om iets te ruilen oid, want zodra ik met een breekijzer z'n erf betreedt heb ik natuurlijk al een schot hagel in m'n kont. :)

 

Heerlijk, zo'n landelijke woonomgeving. Velen zullen jaloers op je zijn. Boeren? Meestal goed volk. Soms een tikje stug, apart soort humor, moet je even doorheenkijken. Ik heb nog nooit een boer ontmoet die niet van de natuur hield en dol was op de overheid. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk, zo'n landelijke woonomgeving. Velen zullen jaloers op je zijn. Boeren? Meestal goed volk. Soms een tikje stug, apart soort humor, moet je even doorheenkijken. Ik heb nog nooit een boer ontmoet die niet van de natuur hield en dol was op de overheid. :)

 

Zo landelijk woon ik nu ook weer niet, maar het zijn eerder honderden meters dan kilometers die ik af moet leggen om een behoorlijk grote 'leegte' te bereiken. Elke kilometer daarna scheidt mij van de massa. :cool:

Laten we toch maar hopen dat het zo ver niet komt, want op de behulpzaamheid van onbekende boeren (of anderen) ga ik alsnog niet al te veel van uit. Voordeel is wel dat zelfs als ze de akker niet inzaaien er altijd nog zat opkomt van het vorige jaar, dus voedselschaarste zal hier niet zo snel een probleem zijn (net als in WOII).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...