retgals Geplaatst: 24 oktober 2012 Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 Na al die loodhoudende gerechten van de topics hierboven met dank aan de windbuksclub. Zal er toch maar iemand of meerdere diaree oplopen:eek: Vroeger kregen wij norrit uitgereikt voor het geval dat. Hebben jullie dat ook ingeslagen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 24 oktober 2012 Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 Neen, wel verstandig, ik gebruikte dat vroeger, ga er terug inslaan, kan handig zijn voor de toekomst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 24 oktober 2012 Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 Yep. Zit standaard in mijn bob. Ook handig bij vergiftiging (eten uit de natuur) en waterzuivering (mbv koffiefilter of doek). Norit is overigens niks anders dan actieve koolstof. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 24 oktober 2012 Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 je kan ook prima je tanden me poesten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 24 oktober 2012 Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 Kun je dat ook gebruiken om een waterfilter te bouwen? Is wel vrij prijzig overigens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 24 oktober 2012 Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 je kan ook prima je tanden me poesten. Hmmm krijg je dan geen zwarte glimlach??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 24 oktober 2012 Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 Kun je dat ook gebruiken om een waterfilter te bouwen? Is wel vrij prijzig overigens. Jazeker. Actieve koolstof = actieve koolstof Maar dan heb ik wel een goedkopere tip voor je : Koop een navulverpakking koolstofpellets voor een recirculerende keuken afzuigkap. Zelfde spul, alleen wat vaster geperst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 24 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 @Cardhu Kun je dat ook gebruiken om een waterfilter te bouwen? Is wel vrij prijzig overigens. Met houtskool hebben wij wel waterfilters gemaakt,Met Norrit kan dat ook. Die maakte wij van een schoon blik met gaatjes aan de onderkant,Wat schone doeken op de bodem,Norrit erop dan weer een doek en dan water erin gieten. Dat gefilterde water koken en laten afkoelen,Ik herinner de kleur was wat donker. Smaakte wel anders maar als je trek hebt wordt alles wel lekker zelfs die 24 uurs rantsoenen. Er zijn wel andere versies bedenkbaar maar zo deden wij het. Ik weet eerlijk gezegd niet wat Norrit nu kost ,Maar een waterzuiverings pomp is niet echt goedkoop.Wel een goede koop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 24 oktober 2012 Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 Hmmm krijg je dan geen zwarte glimlach??? alleen tijdens het poesten ,altijd handig als je iemand wil laten schijken.maar het is niet abrasief en ontsmet goed,zachter dan baking soda. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Toverlevingsdrang Geplaatst: 25 oktober 2012 Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 Jazeker. Actieve koolstof = actieve koolstof Maar dan heb ik wel een goedkopere tip voor je : Koop een navulverpakking koolstofpellets voor een recirculerende keuken afzuigkap. Zelfde spul, alleen wat vaster geperst. Ik dank u voor deze goede tip. Zon op uw pad en Maan op uw kikker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Doomsday Geplaatst: 25 oktober 2012 Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 Ik heb Imodium klaar liggen. Dat werkt wel heel goed in geval van darmprobleempjes. Ik vermoed dat Norrit langer houdbaar is (misschien wel onbeperkt). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast PC2K Geplaatst: 25 oktober 2012 Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 Ik heb Imodium klaar liggen. Dat werkt wel heel goed in geval van darmprobleempjes. Ik vermoed dat Norrit langer houdbaar is (misschien wel onbeperkt). Imodium is een verstopper. Je hebt diaree om afvalstoffen af te voeren. Het gebruik van Imodium kan daarom in sommige gevalleen de problemen veel groter maken. Norit is geactiveerde koolstof, die gifstoffen moet absorberen. Echter wel alleen dat, want tegen slechts bacterieen doe het niks. De rest moet je weerstand uitvoeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Doomsday Geplaatst: 25 oktober 2012 Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 Klopt. Bij Imodium goed de gebruiksaanwijzing lezen. Mij staat bij dat je - voordat je gaat slikken - eerst goed leeggepoept moet zijn. Imodium brengt als het ware je darmen tot stilstand. Goed opletten dus! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 25 oktober 2012 Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 Hmmmmmm , Weet er iemand overigens of Norit onbeperkt houdbaar is (over de houdbaarheidsdatum heen) ?? Naar mijn idee moet dat namelijk wel zo zijn, aangezien het toch niks anders dan actieve koolstof betreft? Of verliest het zijn werking na X aantal jaren? Raakt het koolstof verzadigt, nog in de afgesloten verpakking? Gaat het reacties met lucht aan ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 25 oktober 2012 Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 Norrit = standaarduitrusting bij mij ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 25 oktober 2012 Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 Jazeker. Actieve koolstof = actieve koolstof Maar dan heb ik wel een goedkopere tip voor je : Koop een navulverpakking koolstofpellets voor een recirculerende keuken afzuigkap. Zelfde spul, alleen wat vaster geperst. Bedankt! Lijkt me een goede back-up Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 25 oktober 2012 Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 Bedankt! Lijkt me een goede back-up Zo'n type filter dus : http://www.avantius.nl/product/koolstoffilter-turbo-air-90-502909090061088375 Zit boordevol koolstof pellets als je ze open maakt. Of bezoek een aquariumzaak : Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.