Ga naar inhoud
GENEGEERD

Diesel & Bezine opslaan


Baske

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Is er iemand die mij een eindje op weg kan helpen over wat informatie over opslaan van diesel en bezine?
Ik heb namelijk wat jerrycans stalen van 20 liter kunnen kopen voor leuk prijsje en wil dus graag wat diesel oplsaan en bezine voor langere periode.

hoe kan ik dit het beste doen om de bezine en diesel zo lang mogelijk houdbaar te houden?
ik dacht zelf om vaccuum zakken te kopen en ze in te sealen met vaccuum zakken en dan ongeveer 1 meter diep in de grond te graven voor de kou en weinig warmte verschil.

is dit nutteloos of is dit een goede oplossing om langhoudbaar diesel te bewaren voor de toekomst of heeft iemand nog een beter idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens mij hebben benzine en diesel geen houdbaarheidsdatum, maar staal gaat in de grond ingegraven zeker roesten. Plastic containers/jerrycans lijkt me dan beter, zolang ze goed afsluiten. Maar ik ben geen deskundige dus ga niet van mijn oordeel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over benzine opslag weet ik weinig. Vwb diesel. Ik heb 1000 liter rode diesel opgeslagen in een matig donkere en zeker niet al te koele ruimte. Ik voeg ieder jaar een hoeveelheid biocide toe aan deze tank tegen alg- en bacterievorming. Vroeger was er een betere houdbaarheid maar tegenwoordig is het diesel recept anders. In ieder geval is de zwavel eruit. Qua kosten is het rond de € 40 per jaar. Oh ja, ik vervang 200 liter per jaar wegens verbruik en aanvullen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Zowel benzine, mengsmering als diesel, ik heb in de loop der tijd een voorraad Aspen aangelegd naar behoefte.

Duur, maar uitgesmeerd over de tijd op te brengen. En dat spul gaat echt héél lang mee, zeker als je het ook nog eens koel en donker weg zet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...