Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Meedenk topic] Huis warm houden...

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
Geplaatst:
Ja Heksenboot, ik weet het, ik weet het. We gaan erachter aan. :rolleyes:

;) .

• 5 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:

@Charlie @Heksenboot

Een tip die ik van de brandweer kreeg. Een schouwbrand kan je smoren met zout. Je gooit een kg zout in een brandende kachel en sluit die af. De vrijgekomen dampen opgelet, chloordampen, verdrukken de zuurstof en doven de brand zonder waterschade. Een kg zout in de buurt houden is in elk geval verstandig. Na de actie zorg je dat je weg komt voor het geval er dampen in je leefruimte vrijkomen, je wil dat niet inademen. Je kan het alvast eens testen met een soeplepel zout in een krantenpapiertje in de kachel. Het resultaat is spectaculair ! Hopelijk heb je er wat aan.

Ook brandveiligheid is preppen. Bij ons hangen rookdetectoren, co monitor, 3 blusapparaten van 9 kg op verschillende plaatsen en een branddeken.

• Leuk 1
Gast Heksenboot
Geplaatst:

Vreemde tip @lewieke, nooit van gehoord.

Wikipedia heeft het zelfs over een paar kilo zout.

Nou, dat was weer leerzaam, thanx. :)

Jouw veiligheidsmaatregelen lijken me wel voldoende...

Gast Heksenboot
Geplaatst:
Gewoon even proberen @Heksenboot met een kleine hoeveelheid. En meer zal allicht wel beter zijn maar geloof me het geeft een ongelooflijk effect. Let wel dat je de dampen niet inadement en de kamer voldoende lucht bij je test.

Okee, :)

• 4 maanden later...
Geplaatst:
Een tip die ik van de brandweer kreeg. Een schouwbrand kan je smoren met zout. Je gooit een kg zout in een brandende kachel en sluit die af. De vrijgekomen dampen opgelet, chloordampen, verdrukken de zuurstof en doven de brand zonder waterschade. Een kg zout in de buurt houden is in elk geval verstandig. Na de actie zorg je dat je weg komt voor het geval er dampen in je leefruimte vrijkomen, je wil dat niet inademen. Je kan het alvast eens testen met een soeplepel zout in een krantenpapiertje in de kachel. Het resultaat is spectaculair ! Hopelijk heb je er wat aan.

Ook brandveiligheid is preppen. Bij ons hangen rookdetectoren, co monitor, 3 blusapparaten van 9 kg op verschillende plaatsen en een branddeken.

Een bijzondere praktische nuttige tip.
  • 11 jaren later...
Geplaatst: (aangepast)
Op 20-9-2012 om 10:26, 12gauge zei:

heb je een uitbouw of iets?

het is makkelijker om daar een kachel pijp door te leggen

of in je schuur als die groot genoeg is

daar een paar stapelbedden in het is maar voor de wintermaanden toch?

warmte houden staat of valt met isolatie

dus haal eerst maar s een doos met pur en een paar rollen glaswol

Ik moet hier even op reageren beste @12gauge, ook al is het een oude topic,

Met PUR moet je heel heel voorzichtig zijn,

We hebben een keer op de Tv gezien dat een gezin niet meer in hun huis konden wonen zo ziek werden ze van de ziek makende blijvende walm, ik weet niet meer of ze ooit weer in het huis konden gaan wonen, ze hadden er wel gezondheid problemen er aan overgehouden staat mij bij.

----------------------------------------------------------

Ik heb een keer een filmpje gezien van een gezin wat doodziek werd van PUR wat gebruikt was in hun woning, weet je daar ook iets van?

Ja, er zijn gevallen bekend van gezinnen die gezondheidsproblemen hebben ervaren na het gebruik van PUR (polyurethaanschuim) voor isolatie in hun woningen.

Een voorbeeld is een gezin uit Vriezenveen, Nederland, dat ernstige gezondheidsklachten kreeg nadat hun huis geïsoleerd was met PUR2.

Ze hadden last van bloedneuzen, huidproblemen en andere klachten. Het isolatiebedrijf had fouten gemaakt tijdens de installatie, wat leidde tot deze problemen.

Het is belangrijk om te weten dat PUR-isolatie veilig kan zijn als het correct wordt aangebracht en goed geventileerd wordt tijdens en na de installatie. Het Kennisplatform Gespoten Purschuim adviseert bewoners om hun huis tijdelijk te verlaten tijdens en twee uur na het aanbrengen van PUR om elk mogelijk contact met schadelijke stoffen te vermijden.

aangepast door JJ&A

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...