Gast Heksenboot Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 Ja Heksenboot, ik weet het, ik weet het. We gaan erachter aan. . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 18 augustus 2013 Delen Geplaatst: 18 augustus 2013 Moehahahaha! Way to go mods! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 18 augustus 2013 Delen Geplaatst: 18 augustus 2013 @Charlie @Heksenboot Een tip die ik van de brandweer kreeg. Een schouwbrand kan je smoren met zout. Je gooit een kg zout in een brandende kachel en sluit die af. De vrijgekomen dampen opgelet, chloordampen, verdrukken de zuurstof en doven de brand zonder waterschade. Een kg zout in de buurt houden is in elk geval verstandig. Na de actie zorg je dat je weg komt voor het geval er dampen in je leefruimte vrijkomen, je wil dat niet inademen. Je kan het alvast eens testen met een soeplepel zout in een krantenpapiertje in de kachel. Het resultaat is spectaculair ! Hopelijk heb je er wat aan. Ook brandveiligheid is preppen. Bij ons hangen rookdetectoren, co monitor, 3 blusapparaten van 9 kg op verschillende plaatsen en een branddeken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 18 augustus 2013 Delen Geplaatst: 18 augustus 2013 Vreemde tip @lewieke, nooit van gehoord. Wikipedia heeft het zelfs over een paar kilo zout. Nou, dat was weer leerzaam, thanx. Jouw veiligheidsmaatregelen lijken me wel voldoende... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 19 augustus 2013 Delen Geplaatst: 19 augustus 2013 Gewoon even proberen @Heksenboot met een kleine hoeveelheid. En meer zal allicht wel beter zijn maar geloof me het geeft een ongelooflijk effect. Let wel dat je de dampen niet inadement en de kamer voldoende lucht bij je test. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 19 augustus 2013 Delen Geplaatst: 19 augustus 2013 Gewoon even proberen @Heksenboot met een kleine hoeveelheid. En meer zal allicht wel beter zijn maar geloof me het geeft een ongelooflijk effect. Let wel dat je de dampen niet inadement en de kamer voldoende lucht bij je test. Okee, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Een tip die ik van de brandweer kreeg. Een schouwbrand kan je smoren met zout. Je gooit een kg zout in een brandende kachel en sluit die af. De vrijgekomen dampen opgelet, chloordampen, verdrukken de zuurstof en doven de brand zonder waterschade. Een kg zout in de buurt houden is in elk geval verstandig. Na de actie zorg je dat je weg komt voor het geval er dampen in je leefruimte vrijkomen, je wil dat niet inademen. Je kan het alvast eens testen met een soeplepel zout in een krantenpapiertje in de kachel. Het resultaat is spectaculair ! Hopelijk heb je er wat aan. Ook brandveiligheid is preppen. Bij ons hangen rookdetectoren, co monitor, 3 blusapparaten van 9 kg op verschillende plaatsen en een branddeken. Een bijzondere praktische nuttige tip. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.