Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel "Preppers" zijn eigenlijk geen preppers maar ??


Gast

Aanbevolen berichten

Gewoon zorgen voor een 'voorraad' die semi-verstopt zit welke je dan aan plunderaars kan 'geven' als ze je overvallen. Je echt voorraad heb je dan nog steeds :)

 

Jup, ook een goeie!

 

Nou , helaas ! Een ding kun je vergeten . Als mijn Hond een Inbreker pakt achter op mijn kleine Erf dan ben zelfs ik strafbaar . Ja ook als er een Bordje hangt " Pas op Hond " .

Wanneer mijn Hond Losloopt heb ik al een probleem .

Twee jaar terug zijn er in 1 week verschillende keren mensen over de omheining geweest . In de Nacht . Schuur is getracht te Forceren en via de Gelukkig te kleine raampjes is ook getracht de deur te openen .

Honden lagen toen nog binnen . Ik heb hiervan geen aangifte gedaan maar wel navraag bij de Politie of ik op mijn erf een vorm van Bescherming mag aanbrengen .

IK mag niets en dan ook niets wat ook maar enige vorm van Letsel kan veroorzaken aanbrengen :confused:

WE hebben inmiddels een afgerichte Duitse Herder die ook zelf de deuren open kan . Nee niet via een sleutel gebruiken :)

Je komt er vanzelf achter hoe de wet daarover denkt wanneer een Dief / inbreker het lef heeft om aangifte te doen :)

Maar ja tijdens een SHTF en erger zijn er geen regels dus kan ik ( We ) en mag ( mogen ) wij van alles .

 

Zucht... je had je een hoop typwerk kunnen besparen. De hele reden waarom dit topic bestaat is vanwege die rare snuiter die tegen je zei 'als de nood aan de man is dan zijn er geen wetten' en daar baseer ik mijn antwoord ook op i.v.m. de context.

 

Letsel is onderdeel van het inbrekers risico, punt uit. Denk jij maar nog eventjes fijn terug aan anno 2013 toen de overheid overal goed voor was dan kijk ik naar overheid 2020 die haar handen van al haar plichten aftrekt en het volk aan het lot overlaat. Politie moedigt juist aan om zoveel mogelijk maatregelen te nemen om diefstal te ontmoedigen. Die Postbus 51 campagnes zijn er niet voor niets. En hoe minder aangifte er 'hoeft' gedaan te worden, hoe minder hoog de werkdruk voor die onderbetaalde ambtenaren. Lijkt mij een win-win.

 

Edit: Ik ben geen voorstander van geweld maar laten we wel even realistisch blijven. Inbrekers doen exact datgene wat hun omschrijft, inbreken/stelen/dat wat god en 7 miljard mensen verachten, het is geen gvd nog an toe geen thee kransje! Die inbrekers zien het zo: 'zij of jij'.

 

Ik geef je een halve seconde om een beslissing te maken want dan zijn wapens al getrokken. En reken maar dat ik vecht. Ik heb een leven en dat laat ik mij niet afnemen door een halve zool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Jup, ook een goeie!

 

 

 

Zucht... je had je een hoop typwerk kunnen besparen. De hele reden waarom dit topic bestaat is vanwege die rare snuiter die tegen je zei 'als de nood aan de man is dan zijn er geen wetten' en daar baseer ik mijn antwoord ook op i.v.m. de context.

 

Letsel is onderdeel van het inbrekers risico, punt uit. Denk jij maar nog eventjes fijn terug aan anno 2013 toen de overheid overal goed voor was dan kijk ik naar overheid 2020 die haar handen van al haar plichten aftrekt en het volk aan het lot overlaat. Politie moedigt juist aan om zoveel mogelijk maatregelen te nemen om diefstal te ontmoedigen. Die Postbus 51 campagnes zijn er niet voor niets. En hoe minder aangifte er 'hoeft' gedaan te worden, hoe minder hoog de werkdruk voor die onderbetaalde ambtenaren. Lijkt mij een win-win.

 

Edit: Ik ben geen voorstander van geweld maar laten we wel even realistisch blijven. Inbrekers doen exact datgene wat hun omschrijft, inbreken/stelen/dat wat god en 7 miljard mensen verachten, het is geen gvd nog an toe geen thee kransje! Die inbrekers zien het zo: 'zij of jij'.

 

Ik geef je een halve seconde om een beslissing te maken want dan zijn wapens al getrokken. En reken maar dat ik vecht. Ik heb een leven en dat laat ik mij niet afnemen door een halve zool.

 

;);) Typ werk kan ik mij zelf wel vaker besparen ;) Ik heb geen enkel vertrouwen in de wet .

En al helemaal niet meer voor wat betreft een vorm van aangifte doen . Zelfs toen niet . Ook ik ben geen voorstander van geweld !! Ik heb al wat gesprekken gevoerd in situaties waarbij het kiezen of delen was .

Maar helaas sommige willen niet luisteren en een kans die je ze geeft zien ze niet als een kans maar als aanzet tot :(

Ook bemerk ik zelfs al enige boosheid in het vooral het laatste stukje Tekst van jou . Ik heb mij ook toen zo druk gemaakt dat ik evengoed mijn ding gedaan heb .

Daar bedoel ik mee dat ik het vanzelf bemerk wanneer er iemand weer iets probeert . Volkomen legaal :o

Dit Topic ben ik ook begonnen omdat hier een vorm van ervaring aan aan vast zat .

En dat nog wel vanuit de hoek " een zogenaamd Familie lid " , daarom ook geen aangifte . Zelfs mijn vrouw had dat niet verwacht dat hij hierachter zat .

IK had toen net opnieuw ingekocht en helaas binnen in huis geen plaats om het op te slaan .

Moest dus tijdelijk in Kratten in de , Jawel " Schuur " .

De rest valt nu te raden . Ook bij mijn buurman is vorig jaar voor veel geld aan spullen weg gehaald door iemand in de Regio .

Snap je nu een beetje de Link naar dit Topic toe . Ik begin soms spontaan ergens vanuit het niets over na te denken :( En dan heb je weer een misschien onzinnig Topic ;)

Of niet natuurlijk . Het aantal actieve leden is klein vergeleken met de Zogenaamde Gasten ( Niet active leden ) . Zo ook nu , 15 Leden en 84 !! Gasten op het Forum . Dus reacties krijg je meestal van hen waarvan je inmiddels al bijna weet dat het

gesnapt word of juist dat ik overdrijf .

De toekomst zal het leren . En ook welke aanpassingen er gedaan moeten worden en beslissingen die genomen moeten worden tijdens bepaalde gebeurtenissen , om deze te overleven .

Een ander doet het niet voor jou , althans als je geluk hebt sta je niet alleen , en krijg je hulp . Politie bellen heeft geen zin , kun je wel doen , Maaaar :confused:

Dan is het vaak al te laat .

Als je het kan dan bescherm je jezelf / familie en een ander die het niet kan . Soms moet je ook voor anderen opkomen . Er lopen tegenwoordig veel meer respectloze mensjes rond dan ooit tevoren .

Mensen die niet gewend zijn te werken voor iets , maar die vinden dat ze het zich gewoon kunnen toe eigenen .

En dan heel ruim gezien . Dat zinloos boos worden waar je dan last van krijgt heeft dan ook nog eens geen enkele zin . :o

Ik wil gewoon af en toe de boel wakker houden dat iets wat misschien nooit gebeurd toch " kan " gebeuren in jou naaste omgeving . En men hoef echt niet Paranoia te worden :o Gewoon wakker blijven en rustig de boel in je opnemen .

 

Zo en nu ga ik poetsen en daarna de Honden weer uitlaten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81

 

Ik snap dat je even stoom wil afblazen :)! Blijf fanatiek en alert :)!

 

Stoom afblazen ;) Dan sta ik onder de verkeerde categorie :o

Ik ben altijd alert . Fanatiek , is niet de juiste woord keuze :p In de matige zin er mee bedreven .

Sommige mensen mogen best wakkergeschut worden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoom afblazen ;) Dan sta ik onder de verkeerde categorie :o

Ik ben altijd alert . Fanatiek , is niet de juiste woord keuze :p In de matige zin er mee bedreven .

Sommige mensen mogen best wakkergeschut worden .

 

Vast, maar is het je al die energie wel waard? Hoe groot is de kans dat jij de persoon wakker schudt die in eerste instantie van plan was om je huis te plunderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast, maar is het je al die energie wel waard? Hoe groot is de kans dat jij de persoon wakker schudt die in eerste instantie van plan was om je huis te plunderen?

 

;) Welke energie .

Wakker maken wil ik hen die naïef zijn . Mensen die teveel Karma gevoel hebben . En die denken dat het hun niet kan gebeuren ;)

Nee Niet hen die van plan zijn andere mensen ( Oa Preppers ) hun huizen te plunderen :o Nee niet die groep .

Altijd maar praten over dingen die positief zijn is wel leuk en inspirerend maar de ( onze ) wereld met mensen heeft helaas ook een keerzijde , het stikt er van de slechterikken .

En leven en bewust worden van kost altijd energie .

Link naar reactie
Delen op andere sites

;) Welke energie .

Wakker maken wil ik hen die naïef zijn . Mensen die teveel Karma gevoel hebben . En die denken dat het hun niet kan gebeuren ;)

Nee Niet hen die van plan zijn andere mensen ( Oa Preppers ) hun huizen te plunderen :o Nee niet die groep .

Altijd maar praten over dingen die positief zijn is wel leuk en inspirerend maar de ( onze ) wereld met mensen heeft helaas ook een keerzijde , het stikt er van de slechterikken .

En leven en bewust worden van kost altijd energie .

 

1. Naiëf is in vele vormen. Geloof je niet in dat de overheid voor alles kan zorgen of ga je compleet off-grid en vertrouw je niks en niemand meer.

2. Mensen met teveel Karma gevoel, leg eens uit :p

3. En de mensen die denken dat het niet gebeurd is zoals ik in mijn werk zeg de 'downloaders van muziek'. Die kun je niet makkelijk op andere gedachten brengen want die denken dat het niet gebeurd. Focus juist op mensen die wel naarstig op zoek zijn naar antwoorden :p.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Naiëf is in vele vormen. Geloof je niet in dat de overheid voor alles kan zorgen of ga je compleet off-grid en vertrouw je niks en niemand meer.

2. Mensen met teveel Karma gevoel, leg eens uit :p

3. En de mensen die denken dat het niet gebeurd is zoals ik in mijn werk zeg de 'downloaders van muziek'. Die kun je niet makkelijk op andere gedachten brengen want die denken dat het niet gebeurd. Focus juist op mensen die wel naarstig op zoek zijn naar antwoorden :p.

 

: naïef bedoel ik In de trant van Gevaarlijke dingen als ongevaarlijk zien , niet erin geloven dat jou dat overkomt . Bijna in de Onnozele zin van " Het zal wel "

 

: Nee ik geloof echt niet dat de overheid voor alles zorgt ! De Overheid is politiek en politiek zorgt wereldwijd voor de meeste ellende . Natuurlijk vertrouw ik nog wel enkele individuen en dat zullen er sporadisch wel enkele meer worden :) Helaas maar weinig .

iemand uiteindelijk gaan vertrouwen Duurt door slechte ervaringen uit mijn Jeugd behoorlijk lang .

 

: Teveel Karma , als voorbeeld .. Een kennis van mij geloofd niet in het slechte van de mens . Hier uit voort vloeiende geeft ie vaak goederen mee op de pof .

Hij geeft zijn bankrekening nummer en ziet van de 10 x ! 6 x zijn geld niet verschijnen . Sommige mensen ziet hij herhaaldelijk terug en blijft positief en vriendelijk en zegt niets . Dat is ook Karma . Zo noemt hij het ook . Goed willen zijn voor de Medemens en vertrouwen schenken Oa Vaak doe hij iets goeds voor iemand en dan gaat hij er vanuit dat een ander het ook voor hem / jou doet .

Bij hem dus niet

Mijn Karma is beperkt .

 

Geloof jij wel in de overheid ??? Volgens mij zijn dat er hier maar weinig ;)

Wanneer ik het verkeerd heb laat het weten :o:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

: naïef bedoel ik In de trant van Gevaarlijke dingen als ongevaarlijk zien , niet erin geloven dat jou dat overkomt . Bijna in de Onnozele zin van " Het zal wel "

 

: Nee ik geloof echt niet dat de overheid voor alles zorgt ! De Overheid is politiek en politiek zorgt wereldwijd voor de meeste ellende . Natuurlijk vertrouw ik nog wel enkele individuen en dat zullen er sporadisch wel enkele meer worden :) Helaas maar weinig .

iemand uiteindelijk gaan vertrouwen Duurt door slechte ervaringen uit mijn Jeugd behoorlijk lang .

 

: Teveel Karma , als voorbeeld .. Een kennis van mij geloofd niet in het slechte van de mens . Hier uit voort vloeiende geeft ie vaak goederen mee op de pof .

Hij geeft zijn bankrekening nummer en ziet van de 10 x ! 6 x zijn geld niet verschijnen . Sommige mensen ziet hij herhaaldelijk terug en blijft positief en vriendelijk en zegt niets . Dat is ook Karma . Zo noemt hij het ook . Goed willen zijn voor de Medemens en vertrouwen schenken Oa Vaak doe hij iets goeds voor iemand en dan gaat hij er vanuit dat een ander het ook voor hem / jou doet .

Bij hem dus niet

Mijn Karma is beperkt .

 

Geloof jij wel in de overheid ??? Volgens mij zijn dat er hier maar weinig ;)

Wanneer ik het verkeerd heb laat het weten :o:)

 

We kunnen dat beter via PM bespreken. Complexe materie ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Naiëf is in vele vormen. Geloof je niet in dat de overheid voor alles kan zorgen of ga je compleet off-grid en vertrouw je niks en niemand meer.

2. Mensen met teveel Karma gevoel, leg eens uit :p

3. En de mensen die denken dat het niet gebeurd is zoals ik in mijn werk zeg de 'downloaders van muziek'. Die kun je niet makkelijk op andere gedachten brengen want die denken dat het niet gebeurd. Focus juist op mensen die wel naarstig op zoek zijn naar antwoorden :p.

 

ik denk dat @frans81 dacht aan mensen zoals ik....ietwat naïef en altijd hopend op het goede in de mens... en ja, een beetje karma. wie goed doet, goed ontmoet.

En ik blij dat hij me even wakker geschud heeft.

het is niet zo dat ik volkomen wereldvreemd ben maar ik 'vergeet' het wel eens.

 

ik ben niet van het type 'het zal wel'. die noem ik zelf struisvogels.

en ik geloof wél in de overheid...maar ik vertrouw ze gewoon niet (meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat @frans81 dacht aan mensen zoals ik....ietwat naïef en altijd hopend op het goede in de mens... en ja, een beetje karma. wie goed doet, goed ontmoet.

En ik blij dat hij me even wakker geschud heeft.

het is niet zo dat ik volkomen wereldvreemd ben maar ik 'vergeet' het wel eens.

 

ik ben niet van het type 'het zal wel'. die noem ik zelf struisvogels.

en ik geloof wél in de overheid...maar ik vertrouw ze gewoon niet (meer)

 

Persoonlijk vind ik het een goed uitgangspunt dat je uitgaat in het goede van de mens. Het grootste gevaar zit niet in hongerige anderen, het zit in de verbitterheid en wantrouwen die je uitstraalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik het een goed uitgangspunt dat je uitgaat in het goede van de mens. Het grootste gevaar zit niet in hongerige anderen, het zit in de verbitterheid en wantrouwen die je uitstraalt.

 

Voor wat betreft dat Verbitterd geef ik jou gelijk .

Maar wantrouwen heb je nodig om in veel situaties extra te kunnen filteren . Mijn " Ik vertrouw niets of niemand " is ook wel een beetje overdreven ;)

Ik zelf ben eigenlijk nooit verbitterd :o Wel af en toe moedeloos voor wat wij met onze mooie planeet doen en elkaar aandoen .

Maar dat is in de ruime zin .

Wanneer het moeilijk word dan begin ik al automatisch mijn Carter op te warmen :)

Als je veel hebt meegemaakt en je komt daar toch nog positief uit ( Leert er ook een beetje mee leven ) dan zegt dat al genoeg .

Ik heb er iets aan over gehouden wat mij maakt tot ;)

 

Nog even ter toelichting " Wanneer door verbitterd zijn en Teveel wantrouwen je Motivatie wegvalt ja dan heb je een Groot probleem waar je ook anderen mee tot last bent .

Moest ik zojuist even aan denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer me wel eens voor te stellen hoe die mollen kijken als ze eindelijk voor mijn voorraadkast staan. Geen blikken met kant en klaar maaltijden maar droge linzen, haver en kikkererwten :D :rolleyes: :D.

Als mensen honger hebben, dan zien ze zelfs de meest vreselijke etenswaren als een feestmaal.

 

 

 

 

Verstuurd (waarschijnlijk) vanuit een lekker warm bedje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer me wel eens voor te stellen hoe die mollen kijken als ze eindelijk voor mijn voorraadkast staan. Geen blikken met kant en klaar maaltijden maar droge linzen, haver en kikkererwten :D :rolleyes: :D.

 

Dan willen ze jou / Jullie water er ook bij ;) Om het weg te spoelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mijn kennis om er wat lekkers van te maken :D

 

Maar hopen dat mocht !! het gebeuren , dat ze niet zelf willen / kunnen koken ;)

Ach Mannen kunnen niet zonder vrouwen . Die zijn goed in heel veel dingen en beter stress bestendig .

Ze dragen Meestal voor 90 % de zorg over het hele gezin . ;)

Niet raar maar ook nog waar ;)

 

Beste Mannen nu niet meteen in de aanval . Uitzonderingen zijn buiten beschouwing gelaten :o:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...