FincaInSpanje Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Een instructiefilmpje hoe je redelijk eenvoudig een geheime deur kunt maken. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Een instructiefilmpje hoe je redelijk eenvoudig een geheime deur kunt maken. Dat is leuk zeg. Handige kloot, die gast. Maar hij had zich toch verkeken op de diagonale lengte van de kast. Zulke foutjes zou ik ook makkelijk kunnen maken. Hoewel ik doorgaans wel een tekening maak. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 2 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Dat is leuk zeg. Handige kloot, die gast. Maar hij had zich toch verkeken op de diagonale lengte van de kast. Zulke foutjes zou ik ook makkelijk kunnen maken. Hoewel ik doorgaans wel een tekening maak. Ik maak eerst de kast en dan de doorgang. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Het ziet er wel mooi uit maar echt 'geheim' vindt ik het niet in de zin van verborgen en (bijna)niet te ontdekken. Maar wel mooier dan de doorgang in het Anne Frank huis, hoewel die wel effectief was Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Werkt leuk in Amerikaanse (spaanplaat-) huizen, maar niet echt in NL. Wat ik ooit gedaan heb : Een blinde muur maken. Tegen een bestaande (gipsen) binnenmuur, op 50cm afstand een tweede gipsen muur maken. Met grote gipsblokken. Je laat één gipsblok weg, aan de onderzijde (ingang). Daarna het geheel weer mooi glad stuccen. Voor de opening schuif je een kast. Die 50cm in diepte merkt niemand, als je het op een goede locatie doet. Zelfs niet als je er naar zou zoeken. Je wilt niet weten wat je daar allemaal in kwijt kunt. En als je niet al te dik bent, kun je er gewoon zelf in lopen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Ik zou dan toch meer iets doen in de richting van kelder onder de schuur met verborgen luik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Ik maak eerst de kast en dan de doorgang. Hahaha, en nog gefeliciteerd met mevr Finca. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shush Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Wat een leuk filmpje! Ik heb al tijden in mijn hoofd om (later) zoiets te gaan doen Ik waardeer het wel dat hij laat zien dat het fout gaat en de moeite neemt om uit te leggen waarom én hoe hij het oplost! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 3 oktober 2015 Delen Geplaatst: 3 oktober 2015 Handige gozer. Zou ik welleens aan willen werken:cool: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 3 oktober 2015 Delen Geplaatst: 3 oktober 2015 Handige gozer. Zou ik welleens aan willen werken:cool: aan die gozer??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 3 oktober 2015 Delen Geplaatst: 3 oktober 2015 aan die gozer??? Ehm nee:p. Al hebben sommige mensen welleens een draaideureffect;) (ikmoesteenopmerkingverzinnendiehiermeetemakenhadmaargewoononnodigis) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PDØMV Geplaatst: 4 oktober 2015 Delen Geplaatst: 4 oktober 2015 Heb ik al :-D geheime ruimte in m'n appartement zelfbegeleid om onder te duiken. ( ik ga uit van een kruip ruimte) ik heb er een hard hoofd erin, maar misschien is het een verrassing op het moment dat het nodig is. XD 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 24 oktober 2020 Delen Geplaatst: 24 oktober 2020 Wat ik wel zou doen de kast aan de achterkant van geluiddempend materiaal voorzien, maar ook de ruimte zelf, en er voor zorgen dat er totaal geen licht door de keren heen kan komen. Ook moet je rekening houden dat je geen sporen krijgt door de wieltjes, loopsporen en slijtage. Het boek als handel is ook te algemeen, zie je nog wel eens in films. Ook de sluiting aan de andere kant vind ik te ruim druk je wat tegen de kast merk je dat er beweging in zit, en dat verraad het dat het geen onwrikbaar geheel is. Nee wil je echt een geheime deur/ruimte maken, moet het wel wat ingenieuzer zijn, heel goed doordacht. Bouwt men zo'n kast in een massieve muur kan je op je vingers na tellen dat er een groot gat in de muur zit waar een ruimte achter kan zit. Dan is het nog beter een stevige kast voor de muur te maken, die onwrikbaar vast lijkt te zitten, maar wel met een kier achterlangs, een tweede deur in de muur die er gelijk uitziet als de muur, zodat het een geheel lijkt, dan zelf met huiszoeking ziet men dat daar geen opening en ruimte achter zit door de kier van een plint dikte. Als men om het huis heel loopt moet het ook niet lijken als of er een drie meter dikke muur is dan weet men daar moet nog een ruimte zitten. Heb jij nog goede ideeën zet het er bij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 19 november 2020 Delen Geplaatst: 19 november 2020 Misschien kan ik je verrassen @FincaInSpanje Geheime ruimten, best verrassend te lezen als je even tijd genoeg hebt. https://www.learnitwise.com/worldwide/suitca-ob-du/66 Een paar voorbeelden, Eindeloos geld Ze waren opgewonden om alle andere bundels uit te pakken. Gingen ze hetzelfde laten zien, of hadden ze iets dat nog waardevollers was dan dat? De man en vrouw staarden verwonderd naar deze bundels. Geheime bunker Het verkrijgen van allerlei spannende dingen in oudere huizen is verre van nieuw. Veel mensen die naar nieuwe plaatsen zijn verhuisd, hebben zelf ongebruikelijke en soms verontrustende bevindingen gedaan. Een voorbeeld daarvan is deze man die een huis heeft gekocht. De oorspronkelijke huiseigenaar is overleden en de makelaar heeft het huis verkocht zoals het was. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.