Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn BOB uit vervlogen tijden


Flos

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Prachtig @Geert ik zou ook het ook weer netjes inpakken en op zolder terugzetten.

Vanwaar het vuurwerk, is dit bedoeld om iets te laten ontbranden met het kruit ervan?

 

@Rataplan dit zijn de ouderwetse strijkers en het kruit wat daarin zit is een ''flash powder'' ''flitspoeder'' en de naam zegt het al , het brandt erg snel dus (in een flits) iets mee aansteken

zit er niet in (brandt veel te snel) maar het is wel heel geschikt om signalen mee te geven want de flits is erg fel en helder en over grote afstand goed te zien tevens geeft

zo'n strijker een behoorlijk knal dus ook geschikt als geluidssignaal .

 

@Geert wellicht oogt het nu allemaal ouderwets , maar het lijkt mij dat je met de inhoud van deze BOB je behoorlijk goed mee uit de voeten komt en toch niet echt onder zal doen

voor een moderne BOB (al zal die lichter in gewicht zijn )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een helse karwei maar het is mij gelukt . Mijn rubberboot van de zolder te halen .

20150516_104725.jpg.5ae278fb01c9ef7659586dba7a985af7.jpg

Het uit pakken viel mee .

20150516_105211.jpg.b9e126766dbd7d5f86dd714175e67c9f.jpg

Binnen de 5min. was hij opgeblazen .

20150516_110146.jpg.889e2f17c2cfc31745c29b9a3c13ad7f.jpg

Ik heb ook nog een foto gemaakt van het indiefcatie plaatje .

20150516_110158.jpg.13f41518d37922d4f76b65595237571a.jpg

Misschien wat slecht te lezen maar mij is van 1980 .

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuurwerk in je BOB dat is toch wel een goed, ik heb nu een flitslicht distress marker met een zichtbaarheid tot 2 mijl.

 

Dus wat extra lawaai misschien is zo gek nog niet ;)

 

PGKZ8302.jpg.f87f37c93ae1ac39837681ce77268ae9.jpg

In mijn moderne BOB zit precies de zelfde lamp . Ben er hier al flink mee uitgelachen waarom ik dat mee zou nemen . Vooral van mensen die nog niet verder zijn geweest dan net buiten hun eigen dorp .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het aangeschaft om dat het wel in een voordeel kan werken op land, als ik naar de nachtelijke hemel kijk en zie vliegtuigen op grote hoogte dan zijn ze toch van af land goed te zien.

Met die gedachten heb er een gekocht mocht ik midden in een bos zitten waar toch al weinig licht is zal iemand mij met zo lampje zeker opmerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig dat je dat nog steeds in bezit hebt :o

Laat ook tevens zien hoe je toen al dacht en waarmee je nog steeds rekening houd.

Het potje kruiden kun je voor de Gein in het keuken kastje zetten:)

Maar of jou vrouw het ter harte neemt ..zo'n Geintje .:o

Mooie Nostalgische set .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...