Enigma13 Geplaatst: 15 mei 2015 Delen Geplaatst: 15 mei 2015 Leuk om te zien. De meeste dingen zijn nog steeds bruikbaar, al zijn er inmiddels betere alternatieven voor te vinden. Zo zie je maar dat een BOB dynamisch is en niet statisch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Prachtig @Geert ik zou ook het ook weer netjes inpakken en op zolder terugzetten. Vanwaar het vuurwerk, is dit bedoeld om iets te laten ontbranden met het kruit ervan? @Rataplan dit zijn de ouderwetse strijkers en het kruit wat daarin zit is een ''flash powder'' ''flitspoeder'' en de naam zegt het al , het brandt erg snel dus (in een flits) iets mee aansteken zit er niet in (brandt veel te snel) maar het is wel heel geschikt om signalen mee te geven want de flits is erg fel en helder en over grote afstand goed te zien tevens geeft zo'n strijker een behoorlijk knal dus ook geschikt als geluidssignaal . @Geert wellicht oogt het nu allemaal ouderwets , maar het lijkt mij dat je met de inhoud van deze BOB je behoorlijk goed mee uit de voeten komt en toch niet echt onder zal doen voor een moderne BOB (al zal die lichter in gewicht zijn ) gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 16 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Het was een helse karwei maar het is mij gelukt . Mijn rubberboot van de zolder te halen . Het uit pakken viel mee . Binnen de 5min. was hij opgeblazen . Ik heb ook nog een foto gemaakt van het indiefcatie plaatje . Misschien wat slecht te lezen maar mij is van 1980 . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Heel erg gaaf! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JD81 Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Vuurwerk in je BOB dat is toch wel een goed, ik heb nu een flitslicht distress marker met een zichtbaarheid tot 2 mijl. Dus wat extra lawaai misschien is zo gek nog niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 16 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Vuurwerk in je BOB dat is toch wel een goed, ik heb nu een flitslicht distress marker met een zichtbaarheid tot 2 mijl. Dus wat extra lawaai misschien is zo gek nog niet In mijn moderne BOB zit precies de zelfde lamp . Ben er hier al flink mee uitgelachen waarom ik dat mee zou nemen . Vooral van mensen die nog niet verder zijn geweest dan net buiten hun eigen dorp . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 @Geert op het land weet ik het niet , maar op zee zowel in de donker maar ook bij daglicht zijn deze lampen goed zichtbaar (in donker beter als overdag maar zelfs overdag zijn ze hun geld zeker waard ) gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JD81 Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Ik heb het aangeschaft om dat het wel in een voordeel kan werken op land, als ik naar de nachtelijke hemel kijk en zie vliegtuigen op grote hoogte dan zijn ze toch van af land goed te zien. Met die gedachten heb er een gekocht mocht ik midden in een bos zitten waar toch al weinig licht is zal iemand mij met zo lampje zeker opmerken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Soms wil je niet gevonden worden, soms wel. Een strobe is onmisbaar in dat soort gevallen. Bij duikwinkels zijn ze voor een bescheiden prijs te koop. Zo iets is een beetje van het niveau noodfluitje. Iedereen kan je lekker uitlachen tot je het nodig hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JD81 Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Je hebt helemaal gelijk, ja wel of niet gevonden willen worden hangt van de situatie af waar ik me in bevind of tegen kom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 18 mei 2015 Delen Geplaatst: 18 mei 2015 Prachtig dat je dat nog steeds in bezit hebt Laat ook tevens zien hoe je toen al dacht en waarmee je nog steeds rekening houd. Het potje kruiden kun je voor de Gein in het keuken kastje zetten:) Maar of jou vrouw het ter harte neemt ..zo'n Geintje . Mooie Nostalgische set . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.