Maritimesurvival Geplaatst: 30 april 2015 Delen Geplaatst: 30 april 2015 Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed bushcraft mes en toen kwam ik deze tegen. Zijn een stuk duurder dan de Compagnions. Hebben jullie ervaring met deze Mora? https://www.bushcraftshop.nl/mora-bushcraft-black.html Of is de Mora Companion een beter idee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 30 april 2015 Delen Geplaatst: 30 april 2015 Heb zelf 2 companions maar de bushcraft zal sterker zijn lijkt me, hij is in elk geval goedkoper in de prepshop dan bij die bushcraftshop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 30 april 2015 Delen Geplaatst: 30 april 2015 Je kunt ook de Mora Companion Heavy Duty MG overwegen, die is een stuk goedkoper maar heeft ook een dikker lemmet zoals de Bushcraft en zal dus net zo sterk zijn. Ook carbon staal maar blank. De schede verschilt ook wat. Verdere verschillen zijn het handvat en het lemmet van de Heavy Duty is een kleine centimeter korter dan van de Bushcraft. Het scheelt je echter zo'n 30 euro. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 30 april 2015 Delen Geplaatst: 30 april 2015 Ik ben er erg blij en is een topmes van goede kwaliteit. Mooie schede ook nog eens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 30 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2015 Ga denk voor de Mora Companion Heavy Duty. Goedkoop en erg stevig. Bedankt voor de tips Is de heavy Duty ook makkelijk te slijpen? En wordt het pas bot na jaren intensief gebruik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 30 april 2015 Delen Geplaatst: 30 april 2015 Ga denk voor de Mora Companion Heavy Duty. Goedkoop en erg stevig. Bedankt voor de tips Is de heavy Duty ook makkelijk te slijpen? En wordt het pas bot na jaren intensief gebruik. Makkelijk slijpen is relatief, hangt af van je ervaring maar de Mora's komen al erg scherp en de scandi grind vind ik makkelijk te slijpen. Geen enkel mes blijft met intensief gebruik jaren scherp, dan moet je eerder denken aan uren, dagen of weken, afhankelijk van wat je precies doet. Ik zou als ik jou was ook investeren in een slijpsteen, dat moet makkelijk kunnen met het geld dat je nu uitspaart. Denk dan aan een wetsteen met een korrel tussen 800 en 1200. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 30 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2015 Makkelijk slijpen is relatief, hangt af van je ervaring maar de Mora's komen al erg scherp en de scandi grind vind ik makkelijk te slijpen. Geen enkel mes blijft met intensief gebruik jaren scherp, dan moet je eerder denken aan uren, dagen of weken, afhankelijk van wat je precies doet. Ik zou als ik jou was ook investeren in een slijpsteen, dat moet makkelijk kunnen met het geld dat je nu uitspaart. Denk dan aan een wetsteen met een korrel tussen 800 en 1200. Een slijpsteen heb ik al ,want op het moment heb ik een Victorinox Nomad wat al erg fijne messen zijn ,maar zocht nog een back-up. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 30 april 2015 Delen Geplaatst: 30 april 2015 Een slijpsteen heb ik al ,want op het moment heb ik een Victorinox Nomad wat al erg fijne messen zijn ,maar zocht nog een back-up. Wat voor slijpsteen heb je ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 30 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2015 Een Apex (made in Germany) ,die kocht ik gelijk bij de aankoop van de Victorinox Nomad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 1 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2015 Ik heb uiteindelijk een mes besteld bij de Wolfswinkel groentechniek. Een Mora Companion 860 MG ,morgen komt het waarschijnlijk binnen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 1 mei 2015 Delen Geplaatst: 1 mei 2015 Ik heb uiteindelijk een mes besteld bij de Wolfswinkel groentechniek. Een Mora Companion 860 MG ,morgen komt het waarschijnlijk binnen Een fijn mes, daar ga je veel plezier aan beleven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 1 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2015 De andere dachten eerst een mes voor 11 euro dat zal vast wel rommel zijn en die reviews zijn allemaal reclame om dat ding te kopen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 1 mei 2015 Delen Geplaatst: 1 mei 2015 De andere dachten eerst een mes voor 11 euro dat zal vast wel rommel zijn en die reviews zijn allemaal reclame om dat ding te kopen Op zich best wel wonderbaarlijk inderdaad, maar het is gewoon echt een goed mes. Zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit-verhouding die je maar kan bedenken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 2 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2015 ze is binnen. Vlijmscherp en erg robuust ,ga haar gelijk uitproberen in het bos. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 2 mei 2015 Delen Geplaatst: 2 mei 2015 @Maritimesurvival This post is useless without pics.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 2 mei 2015 Delen Geplaatst: 2 mei 2015 hoeveel foto's heb je nodig van een mora, prepass? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 mei 2015 Delen Geplaatst: 2 mei 2015 hoeveel foto's heb je nodig van een mora, prepass? Er zijn nooit genoeg foto's fragalot Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 mei 2015 Delen Geplaatst: 2 mei 2015 Ik heb uiteindelijk een mes besteld bij de Wolfswinkel groentechniek. Een Mora Companion 860 MG ,morgen komt het waarschijnlijk binnen Met Mora zit je nooit verkeerd. Komt al vlijmscherp binnen en zal je jaren plezier aan beleven. Niet dat het niet kan, maar batonnen kun je beter niet doen omdat hij niet full tang is en uiteindelijk zal breken. Maar goed.. voor die prijs koop je ook gewoon gelijk weer een nieuwe (zou ik doen al voordat hij misschien kapot gaat). Baton je niet, dan heb je een mes van betere kwaliteit dan veel messen van 100 euro. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bus-lane Geplaatst: 2 mei 2015 Delen Geplaatst: 2 mei 2015 Ik heb uiteindelijk een mes besteld bij de Wolfswinkel groentechniek. Een Mora Companion 860 MG ,morgen komt het waarschijnlijk binnen Heb je het mes inmiddels al binnen? Vraagje Is dit mes van dezelfde kwaliteit als de light my fire. Want dat vond ik niks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 2 mei 2015 Delen Geplaatst: 2 mei 2015 Heb je het mes inmiddels al binnen? Vraagje Is dit mes van dezelfde kwaliteit als de light my fire. Want dat vond ik niks. Beter. De LMF is een gadget voor achtertuinkampeerders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 2 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2015 Me broertje heeft vandaag een LMF fireknive gekocht ,was ook prima maar toch is de companion in verhouding tot de prijs veel beter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bus-lane Geplaatst: 2 mei 2015 Delen Geplaatst: 2 mei 2015 dat had ik eerder moeten weten, als je beide los koopt is het beter en goedkoper. Ach af en toe koop je wel is rommel. Edit zojuist ook maar besteld Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cobber Geplaatst: 2 mei 2015 Delen Geplaatst: 2 mei 2015 Batonen gaat prima met de Black.....en ben e recht niet zachtaardig mee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 2 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2015 Dat geloof ik ,zal de Black nemen als ik volwassen neem want deze is het zware werk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 2 mei 2015 Delen Geplaatst: 2 mei 2015 batonnen gaat prima, tot het zonder waarschuwing dat niet meer doet. dat kan een jaar duren, dat kan een dag duren.. plots klapt het plastic handvat uit elkaar. Je doet er natuurlijk mee wat je wil he, is jouw mes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.