Ga naar inhoud
GENEGEERD

De Chinezen


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Maar zelfs al zou het er zijn, kun je er wat aan doen? Sterker nog, waarom ben je er zo op gebrand dat het anders moet?

Rechtvaardigheidsgevoel. Hekel aan dieven en andere criminelen. De wens om onze westerse beschaving te laten voortbestaan, die verantwoordelijk is voor meer dan 90% van alle uitvindingen, ideeën en ontwikkelingen die de mensheid naar een hoger peil hebben gebracht. De rest van de wereld hobbelt daar maar een beetje achteraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Rechtvaardigheidsgevoel. Hekel aan dieven en andere criminelen. De wens om onze westerse beschaving te laten voortbestaan, die verantwoordelijk is voor meer dan 90% van alle uitvindingen, ideeën en ontwikkelingen die de mensheid naar een hoger peil hebben gebracht. De rest van de wereld hobbelt daar maar een beetje achteraan.

 

Al zou wat je zegt waar zijn van de 90% van alle uitvindingen. Dan nog hebben we de rest van de wereld nodig om voort te bestaan. Je gaat voorbij aan het feit dat veel van die uitvindingen komen door in aanraking te komen met andere 'werelden'. Het reflecteert onze manier van werken waardoor we nog is heel kritisch naar onszelf gaan kijken.

 

Dieven en criminelen heb je overal. Ik denk dat wij als westerse wereld diep moeten schamen dat we ons zo 'superieur' uitdragen tegenover de 'rest van de wereld' terwijl we ook dieven en criminelen huisvesten, misstanden hebben, voedselbanken, kledingbanken, verzorgingstehuizen en bovenal preppers.nl hebben.

 

Huh, Range? Preppers.nl is goed! En inderdaad is preppers.nl goed en zelfs een keihard noodzakelijk iets omdat de 'huidige westerse beschaving' niet zal voortbestaan voor lang als er geen tegengeluiden zijn zoals die van preppers.nl. En de technieken die wij hier toepassen en zoeken komen opeens overal vanuit de wereld vandaan en dan hobbelt de westerse beschaving ineens achter de rest van de wereld aan. (/Kijkt naar zijn eigen zoekgeschiedenis op internet)

 

Kortom: We kunnen wel met het vingertje naar anderen wijzen maar we wijzen er nog steeds 4 naar onszelf toe. En daar zit mijn rechtvaardigheidsgevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beschaving? Fatsoen? Omdat diefstal universeel verwerpelijk en crimineel is?

 

Beschaving als in liever hebben dat mensen massaal sterven aan ziektes waar in principe goede medicijnen voor zijn dan dat je realistische prijzen vraagt als farmaceutisch bedrijf?

 

Fatsoen als in mensen eerst compleet afhankelijk maken van "moderne" landbouwmethoden en daarna prijzen voor zaden en kunstmest bewust op een niveau houden dat de arme keuterboer net genoeg over houdt om niet dood te gaan?

 

Patentwetgeving is maar een recente westerse uitvinding bedoeld om westerse bedrijven te bevoordelen, maar dat mogen de Chinezen dan wel weer kopiëren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Patentwetgeving is maar een recente westerse uitvinding bedoeld om westerse bedrijven te bevoordelen, maar dat mogen de Chinezen dan wel weer kopiëren?

De basis van patentwetgeving is redelijkheid, eerlijkheid en fatsoen. Een bedrijf doet een investering en brengt iets nieuws op de markt. Dan mag je dat niet zomaar gratis en zonder instemming van de oorspronkelijke uitvinder kopiëren en daar ten koste van de oorspronkelijke uitvinder je voordeel mee doen. Dat is gewoon zwaar crimineel. Een kind snapt dat. Verdere uitleg overbodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De basis van patentwetgeving is redelijkheid, eerlijkheid en fatsoen. Een bedrijf doet een investering en brengt iets nieuws op de markt. Dan mag je dat niet zomaar gratis en zonder instemming van de oorspronkelijke uitvinder kopiëren en daar ten koste van de oorspronkelijke uitvinder je voordeel mee doen. Dat is gewoon zwaar crimineel. Een kind snapt dat. Verdere uitleg overbodig.

 

Redelijkheid, eerlijkheid en fatsoen zijn nogal subjectieve begrippen, zeker in een culturele en historische context.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Enigma13,

 

Nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen maar @Vladimir en ik zitten op één lijn hier/ik ben het met hem eens. Dat is toch wel een vermelding waard :D!

 

De basis klinkt op papier altijd fantastisch maar kan in werkelijkheid anders uitpakken. Ik ben ook benieuwd naar je reactie op mijn post die ik heb gedaan om 13:22 vandaag :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Enigma13 ik begrijp wat je bedoeld met dat mensen eerlijk en fatsoenlijk moeten handelen, maar waarom 1 land daarop afrekenen terwijl iedereen net zo hard mee doet? Zoals @Vladimir al aangaf zijn andere landen net zo min eerlijk en fatsoenlijk (dus ja ik ben het voor de verandering eens met hem eens :p ).

De wereldeconomie is gebaseerd op een kapitalistisch systeem en dat is nooit eerlijk of fatsoenlijk. Rijken worden rijken en armen armer. Maakt niet uit of China wel of geen uitvindingen jat. Dat worden Chinese hooggeplaatsten er rijk van in plaats van bijvoorbeeld Nederlandse. Het maakt voor mij geen enkel verschil.

Eigenlijk vind ik het best slim van China :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kyokushinkai

 

Ik heb via via op MP een Cold Steel recon tanto VG1 san mai III gekocht. Dit bleek later een Chinese kopie te zijn.

 

Ik heb er maar 1 woord voor over: WAARDELOOS.

 

Saillant detail: de dealer blijkt in USA te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kyokushinkai

 

Ik heb via via op MP een Cold Steel recon tanto VG1 san mai III gekocht. Dit bleek later een Chinese kopie te zijn.

 

Ik heb er maar 1 woord voor over: WAARDELOOS.

 

Saillant detail: de dealer blijkt in USA te zitten.

 

Dat is echt niet leuk. Maar iets 'faken' vind ik wat anders dan een bepaald idee oid jatten. Dat is concurrentie, het faken van producten is oplichten van de consument.

Erg jammer van je miskoop :( Het is nooit leuk als iemand wordt opgelicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit de reacties met stijgende verbazing te lezen.

Hebben jullie allemaal boter op je hoofd ofzo :confused:

 

Het overgrote deel van alle electronica die men in huis heeft, in heel de westerse/kapitalistische wereld, komt uit China.

Daar kun je heel veel goedkope troep kopen... maar ook eersteklas producten als je bereidt bent wat meer uit te geven.

 

Persoonlijk heb ik niet veel te besteden en is het voor mij prima zaken doen met die Chinezen. Veel goedkoper dan hetzelfde product in een NL-winkel... want die halen het ook daar vandaan. Ook Philips.

Om oplichting te voorkomen betaal ik altijd via Escrow. Je stort het geld op een rekeing van Escrow, die sturen een mail naar het bedrijf waar je wilt kopen, dat bedrijf stuurt jou het product, jij controleert het product en als alles prima is geef je het geld vrij. Tot die tijd kun je je geld altijd terug laten storten, zonder opgaaf van reden.

Dit systeem is voor de leverancier een extra motivatie om echt dat te sturen wat besteld is.

 

Dus jullie kunnen wel allerlei bezwaren aanvoeren tegen de (handel met) Chinezen, maar de halve wereld koopt haar producten daar. Dat zal niet veranderen vermoed ik.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is echt niet leuk. Maar iets 'faken' vind ik wat anders dan een bepaald idee oid jatten. Dat is concurrentie, het faken van producten is oplichten van de consument.

Erg jammer van je miskoop :( Het is nooit leuk als iemand wordt opgelicht.

 

Concurentie is dus een idee jatten en dat is niet erg.

Faken is oplichten en dus erg.

Vreemde definities maar dat mag natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...