Gast Moleman Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 ik zag op een si te van miliary collectibles een usmc rugzak van 25l staan. Is 25l voldoende voor een BOB en zijn usmc rugzakken comfortabel? MVG Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LudoSanders Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Ik heb zelf een backpack van 45L, en daar kan ik voor een 72uren trip net al mijn spullen in kwijt. Maar dat ben ik, met mijn gear obsessie.. Dus het komt denk ik allemaal neer op wat jij denkt nodig te hebben bij een bug out! (Maak eens een lijstje met wat je denkt nodig te hebben en leg de spullen eens naast elkaar) Het optimaliseren van je BoB is een proces, ik merk dat hoe meer je ermee bezig bent hoe beter je je tas weet in te delen. In die zin is 25L wel voldoende als je smart packt. Ik heb zelf nooit een usmc gehad maar hij is vast niet voor niets populair bij veel mensen! - 25 liter is altijd beter dan geen liter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 ik zag op een si te van miliary collectibles een usmc rugzak van 25l staan. Is 25l voldoende voor een BOB en zijn usmc rugzakken comfortabel? MVG Daar is een stelregel voor. Hoe kleiner je tas hoe groter je budget. Als je dus een groot budget hebt kun je met een 25 liter tas wel toe. Ik heb niet zo'n groot budget dus moet het doen met 37 liter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jim90 Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Denk dat het ook uitmaakt of je er van uit gaat dat je al juist gekleed bent voor het weer. Mijn BOB is groter, omdat er een hele set kleding en schoenen in zit, de rest past ook makkelijk in een camelbak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
destille Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Ik ben het wel eens met @LudoSanders het is een proces en dat kan best even duren voor het voor jouw gevoel goed is. Je zal inderdaad een lijst moeten maken wat je iig mee wilt nemen en hoe je je gaat voortbewegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Ik vind 25 liter wat aan de krappe kant... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sqeaky Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Ik heb een bob voor in de warmere peroiode van de lente/herfst hier zit een kleine slaapzak in en niet zoveel kleding. Deze tas van mij is 30l mijn 45l rugzak gebruik ik voor de winter en koudere periodes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Daar is een stelregel voor. Hoe kleiner je tas hoe groter je budget. Als je dus een groot budget hebt kun je met een 25 liter tas wel toe. Ik heb niet zo'n groot budget dus moet het doen met 37 liter. Daarom heb ik dus die Saracen nodig van 120L:p Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Moleman Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 dank jullie voor de info. kan ik weer wat mee. beter wat teveel ruimte dan geen. mvg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Moleman Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 ik heb klein budget. mvg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sqeaky Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 ik heb klein budget. mvg Bij de decathlon zijn geregeld wel aanbiedingen voor redelijk goede tassen. Ook kan je op marktplaats kijken voor een goede tweedehands. Soms vind je op marktplaats wel een advertentie van iemand wiens nieuwe rugtas niet bevalt en dat ze hem voor een schappelijk prijsje verkopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Als je camo wilt kan je ook een Sting kopen, 40L mainframe dat je met sidepacks kan uitbereiden tot 60. Als je daar niet alles wat j voor 72H nodig hebt in kwijt kan neem je teveel mee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Volgens mij bedoel je daarmee de Lowe Alpine Strike die 40 liter+20 liter is ,dit is denk ik ook een hele goede rugzak. De Sting is 60 liter + 20 liter wat trouwens ook een erg goede rugzak is. En ze zijn 2e hands gunstig geprijsd. Als iemand zo een zoekt is diegene bij @frans81 bij het goede adres ,zoals jullie waarschijnlijk al weten. 25 liter is inderdaad wel aan de kleine kant. Als je je kan redden met minimale uitrusting is het denk een prima keuze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 @Moleman 65 liter Karrimor rugzak voor 35 euro http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/tassen-rugtassen/m905078896-karrimor-rugzak-panter-65-sa-back.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr 40 liter Karrimor rugzak voor 20 euro http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/bergsport-en-wandelen/m898181719-karrimor-klim-wandel-rugzak-40-liter-rood-zwart.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Volgens mij maakt het formaat/inhoud van de tas niet zoveel uit. Het gaat erom met hoeveel spullen/kennis je het minimaal 72u uithoudt in de buitenlucht, ongeacht het jaargetijde.... En dat moet dan in je tas passen. De één redt het met een 10ltr tas, de ander kan het net redden met een 90ltr tas.... Dus maak een plan, vergaar hierop je materiaal, test het uit, pas je materiaal aan en ram het in een tas die erbij past. Succes! ik zag op een si te van miliary collectibles een usmc rugzak van 25l staan. Is 25l voldoende voor een BOB en zijn usmc rugzakken comfortabel? MVG Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 ik zag op een si te van miliary collectibles een usmc rugzak van 25l staan. Is 25l voldoende voor een BOB en zijn usmc rugzakken comfortabel? MVG een 35L ( denk ik) is voor mij krap gelukkig heb ik mn MOLLE systeem waardoor het nu lukt ik zou dus voor een grotere rugzak gaan al dan niet met MOLLE Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 4 maart 2015 Delen Geplaatst: 4 maart 2015 Kijk niet zo zeer naar de liters als wel naar het gewicht. Grote tas, meer gewicht, moeilijker lopen. Houd het op een 10-15kg max. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Moleman Geplaatst: 4 maart 2015 Delen Geplaatst: 4 maart 2015 hartelijk dank voor tips/info. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.