Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kraz 255b


Neodar
 Share

Recommended Posts

Misschien is een oude 3300 een goed alternatief?

hobbyprojectvrachtwagen.jpg

 

Heb je een mooie courante truck; WORDTIE GEJAT:mad:

 

In de categorie Opvallende Dingen Jatten bovenstaande vrachtwagen. Een mooie DAF 3300 ATI in een legeruitvoering. Oerhollandse degelijkheid, kun je trots op zijn. Desondanks toch gejat. Eigenaar Rob legt even uit waarom dit karretje hem dierbaar is:

 

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/09/gestolen_gigantische_legertruc.html

Link naar reactie
Share on other sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De Nederlandse legertrucks zijn erg zeldzaam aan het worden vooral de jongere Diesels.

Dan is inderdaad een M.A.N. een mooi alternatief of een Unimog. Nog goed leverbaar en de Unimog's zijn over de hele wereld bekend.

http://www.truckscout24.nl/search/dut/detail.asp?language=dut&vehicletype_id=1&vehicle_id=15298652

http://www.truckscout24.nl/search/dut/detail.asp?language=dut&vehicletype_id=1&vehicle_id=15049233

 

En zowel te keuren als truck of bosbouwvoertuig. (dan weer niet parkeren op de openbare weg langer als 3 dagen) net zoals bij campers

http://preppers.nl/forum/threads/11082-Voertuig-ombouwen-(keuren)-naar-land-of-bosbouwvoertuig-MMBS-T5

Link naar reactie
Share on other sites

Hoe kom je daar bij? Woon je in de rimboe? of in de Andes? Met trucks kan je rally's rijden met snelheden die ver boven de 100 kmh gaan, en zeker in Europa.

Op open terrein wel, maar ik zie mezelf niet met 100km/h door het bos rijden. :p

 

 

Alternatief in welk perspectief? Als model bouw misschien, daar kan Hatsjoe je alles over vertellen :p

 

Als jou was zou ik om te beginnen een MAN 4x4 nemen ;) en als je het kan betalen een MAN 8x8 :D

In welk opzicht is een MAN 4x4 of 8x8 anders dan een 3300? Kunnen beide gestolen worden.

Link naar reactie
Share on other sites

Gast ghostwhiper

@Tom bij voertuigen anders dan campers en hoger dan 2.40 meter moet je buiten de bebouwde kom of op een industrie terrein parkeren.

het is verboden om in een woonwijk te parkeren voor voertuigen hoger dan 2.40 meter.

 

Ben daar een buurman mee aan het pesten.

Link naar reactie
Share on other sites

Heel mooi! Ervaringen kunnen niet gestolen worden!

 

Er zitten op dit forum flink wat mensen met offroad ervaringen, met diverse voertuigen. Van 4x4 tot rups. Iedereen heeft z'n eigen talent daarin, maar er is vooral algemene kennis. Ik hoop dat je die kennis kan gebruiken in je zoektocht naar een leuk geschikt voertuig. Eentje die bij jou past, doet wat je wil, en je geeft wat je nodig hebt.

Link naar reactie
Share on other sites

@Neodar, Mooi bak!

 

Maar... Ik heb 1 vraag voor je:

 

Hoeveel verbruikt die machine en hoe denk je in complete SHTF aan brandstof te komen om je machine draaiende te houden?

 

Verbruik 35,2 l / 50-60 l (weg / terrein) Dus op de weg net geen 1 op 3 en in het terrein 1 op 2 liter diesel

http://www.exarmyvehicles.com/offer/wheeled-vehicles/civil-vehicles/all-terrain-heavy-truck-kraz-255b

 

Maar eerder 1 op 2

2 × 165 liter tank, dan rijd je dus 660 km op 2 volle tanks

 

brandstofverbruik 40 liter / 100 km (45 liter / 100 km kraz-255V)

http://www.oldrussiancars.com/kraz-255/

  • Leuk 1
Link naar reactie
Share on other sites

dit is een betere investering :

 

http://link.marktplaats.nl/m895004104

 

 

rijd gewoon op diesel , en zijn super in het terrein (heb dat zelf in mijn diensttijd mogen ervaren).

tevens houd de ya4440 zijn waarde ook nog lang omdat ze nog wel redelijk gezocht zijn.

Is idd interessant, na een paar modificaties (hoger, en andere wielen, etc.) Zou dit ook een mooie BoV kunnen zijn.

Thx.

Link naar reactie
Share on other sites

Gast ghostwhiper
Is idd interessant, na een paar modificaties (hoger, en andere wielen, etc.) Zou dit ook een mooie BoV kunnen zijn.

Thx.

 

AT of MT banden en een snorkel is meer dan zat.

Oke een 15 tons lier voor en achter kan geen kwaad.

Veel hoger maken geeft problemen in het terrein want kantelen is zeer makkelijk.

Link naar reactie
Share on other sites

Veel hoger maken geeft problemen in het terrein want kantelen is zeer makkelijk.

Goed punt, maar die 3300 staat wel iets hoger, of het lijkt alleen zo.

En anders gewoon het zwaartepunt zo laag mogelijk proberen te houden door alle zware dingen zo ver mogelijk naar beneden te plaatsen. (zal niet echt mogelijk zijn met een half huis achter op :p )

Link naar reactie
Share on other sites

Gast ghostwhiper

@Neodar zodra je gaat verhogen en andere banden die groter zijn dan diegene waar die voor gebouwd is ga je daar last van krijgen.

Je zult met zo'n vrachtwagen de diff verhoudingen aan moeten passen anders kom je vermogen te kort om de wielen te laten draaien.

dat gezegd te hebben het vreet ook koppelingsplaten.

Daarnaast heb je in terrein grotere kans dat er Assen afbreken.

 

Er zit meer dan genoeg ruimte onder het differentieel om door de meeste paden in het bos te rijden dus zou er weinig aan doen.

Link naar reactie
Share on other sites

Nu worden hier gave vrachtauto's besproken maar heeft er al iemand gedacht dat je best wat kennis mag hebben van mekaniek voor je met zo een spel rijdt...

In de garage betaal je je blauw dus je moet zelf kunnen sleutelen en vrachtwagens zijn geen doetjes om aan te sleutelen (ik weet het want heb het 13 jaar gedaan).

 

Dus alvorens te dromen hou daar best heel wat rekening mee

Link naar reactie
Share on other sites

@tom666 daar heb je zeker gelijk in,

Tis allemaal net even een slag lomper dan een auto en bij een wiel wisselen sloop je je rug al zo'n beetje.

 

Daar zeg je wat..de meeste vrachtwagenwielen staan de moeren aangetrokken op 650 Nm en das een klus hoor...

Daarmee ook het feit van bv een gemonteerd wiel er af te halen dat er al een tijd op zit....geen pretje..

Link naar reactie
Share on other sites

Gast ghostwhiper

@tom666 enige voordeel wat je hebt is perslucht aan boord voor de slagmoersleutel.

Maarja als je motor niet draait omdat je iets aan de aandrijflijn hebt is dat plezier van korte duur.

 

Vind een as wissel onder een auto al een hele klus wat gewicht betreft laat staan dat je even een asje van een vrachtwagen er onder weg moet halen :eek:

Link naar reactie
Share on other sites

Daar zeg je wat..de meeste vrachtwagenwielen staan de moeren aangetrokken op 650 Nm en das een klus hoor...

Daarmee ook het feit van bv een gemonteerd wiel er af te halen dat er al een tijd op zit....geen pretje..

Klopt, ik heb vaker langs de weg gestaan met een kapotte of lege band dus ik weet wat het is.

Het snelste dat ik ooit een wiel heb gewisselt is 35 minuten met 2 man (zonder lucht gereedschap), maar dan ben je ook echt bekaf.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share


×
×
  • Nieuwe aanmaken...