Tom Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Misschien is een oude 3300 een goed alternatief? Heb je een mooie courante truck; WORDTIE GEJAT:mad: In de categorie Opvallende Dingen Jatten bovenstaande vrachtwagen. Een mooie DAF 3300 ATI in een legeruitvoering. Oerhollandse degelijkheid, kun je trots op zijn. Desondanks toch gejat. Eigenaar Rob legt even uit waarom dit karretje hem dierbaar is: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/09/gestolen_gigantische_legertruc.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 De Nederlandse legertrucks zijn erg zeldzaam aan het worden vooral de jongere Diesels. Dan is inderdaad een M.A.N. een mooi alternatief of een Unimog. Nog goed leverbaar en de Unimog's zijn over de hele wereld bekend. http://www.truckscout24.nl/search/dut/detail.asp?language=dut&vehicletype_id=1&vehicle_id=15298652 http://www.truckscout24.nl/search/dut/detail.asp?language=dut&vehicletype_id=1&vehicle_id=15049233 En zowel te keuren als truck of bosbouwvoertuig. (dan weer niet parkeren op de openbare weg langer als 3 dagen) net zoals bij campers http://preppers.nl/forum/threads/11082-Voertuig-ombouwen-(keuren)-naar-land-of-bosbouwvoertuig-MMBS-T5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Neodar Geplaatst: 4 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Hoe kom je daar bij? Woon je in de rimboe? of in de Andes? Met trucks kan je rally's rijden met snelheden die ver boven de 100 kmh gaan, en zeker in Europa. Op open terrein wel, maar ik zie mezelf niet met 100km/h door het bos rijden. Alternatief in welk perspectief? Als model bouw misschien, daar kan Hatsjoe je alles over vertellen Als jou was zou ik om te beginnen een MAN 4x4 nemen en als je het kan betalen een MAN 8x8 In welk opzicht is een MAN 4x4 of 8x8 anders dan een 3300? Kunnen beide gestolen worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 @Tom bij voertuigen anders dan campers en hoger dan 2.40 meter moet je buiten de bebouwde kom of op een industrie terrein parkeren. het is verboden om in een woonwijk te parkeren voor voertuigen hoger dan 2.40 meter. Ben daar een buurman mee aan het pesten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fritsimeel Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Als je militaire voertuigen zoekt is deze site we; leuk: http://www.milweb.net/classifieds.php Over het algemeen wel oudere voertuigen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Op open terrein wel, maar ik zie mezelf niet met 100km/h door het bos rijden. In welk opzicht is een MAN 4x4 of 8x8 anders dan een 3300? Kunnen beide gestolen worden. Welke offroad ervaring heb je? Met welke soort voertuig? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Neodar Geplaatst: 4 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Welke offroad ervaring heb je? Met welke soort voertuig? Af en toe gaan we met de 4x4 door de blubber, en ik heb een paar keer met de kiepwagen door afgravingen en het bos gereden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Heel mooi! Ervaringen kunnen niet gestolen worden! Er zitten op dit forum flink wat mensen met offroad ervaringen, met diverse voertuigen. Van 4x4 tot rups. Iedereen heeft z'n eigen talent daarin, maar er is vooral algemene kennis. Ik hoop dat je die kennis kan gebruiken in je zoektocht naar een leuk geschikt voertuig. Eentje die bij jou past, doet wat je wil, en je geeft wat je nodig hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 @Neodar Wil je gelijk rijden met NL kenteken en niet duur is dit misschien wat http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vrachtwagens/m885987265-daf-ya-126-te-koop.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hurbie Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 dit is een betere investering : http://link.marktplaats.nl/m895004104 rijd gewoon op diesel , en zijn super in het terrein (heb dat zelf in mijn diensttijd mogen ervaren). tevens houd de ya4440 zijn waarde ook nog lang omdat ze nog wel redelijk gezocht zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 @Neodar, Mooi bak! Maar... Ik heb 1 vraag voor je: Hoeveel verbruikt die machine en hoe denk je in complete SHTF aan brandstof te komen om je machine draaiende te houden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 @Neodar, Mooi bak! Maar... Ik heb 1 vraag voor je: Hoeveel verbruikt die machine en hoe denk je in complete SHTF aan brandstof te komen om je machine draaiende te houden? Verbruik 35,2 l / 50-60 l (weg / terrein) Dus op de weg net geen 1 op 3 en in het terrein 1 op 2 liter diesel http://www.exarmyvehicles.com/offer/wheeled-vehicles/civil-vehicles/all-terrain-heavy-truck-kraz-255b Maar eerder 1 op 2 2 × 165 liter tank, dan rijd je dus 660 km op 2 volle tanks brandstofverbruik 40 liter / 100 km (45 liter / 100 km kraz-255V) http://www.oldrussiancars.com/kraz-255/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sqeaky Geplaatst: 5 februari 2015 Delen Geplaatst: 5 februari 2015 Gave truck! zelf zou ik niet voor zo'n groot voertuig gaan omdat het zo opvalt. Maar heeft ook zeker zijn voordelen, een paar auto's aan de kant duwen of door een wegblokkade heen beuken lijkt me geen probleem Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Neodar Geplaatst: 5 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2015 dit is een betere investering : http://link.marktplaats.nl/m895004104 rijd gewoon op diesel , en zijn super in het terrein (heb dat zelf in mijn diensttijd mogen ervaren). tevens houd de ya4440 zijn waarde ook nog lang omdat ze nog wel redelijk gezocht zijn. Is idd interessant, na een paar modificaties (hoger, en andere wielen, etc.) Zou dit ook een mooie BoV kunnen zijn. Thx. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Is idd interessant, na een paar modificaties (hoger, en andere wielen, etc.) Zou dit ook een mooie BoV kunnen zijn. Thx. AT of MT banden en een snorkel is meer dan zat. Oke een 15 tons lier voor en achter kan geen kwaad. Veel hoger maken geeft problemen in het terrein want kantelen is zeer makkelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Gave kar, echt waar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Neodar Geplaatst: 6 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Veel hoger maken geeft problemen in het terrein want kantelen is zeer makkelijk. Goed punt, maar die 3300 staat wel iets hoger, of het lijkt alleen zo. En anders gewoon het zwaartepunt zo laag mogelijk proberen te houden door alle zware dingen zo ver mogelijk naar beneden te plaatsen. (zal niet echt mogelijk zijn met een half huis achter op ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 @Neodar zodra je gaat verhogen en andere banden die groter zijn dan diegene waar die voor gebouwd is ga je daar last van krijgen. Je zult met zo'n vrachtwagen de diff verhoudingen aan moeten passen anders kom je vermogen te kort om de wielen te laten draaien. dat gezegd te hebben het vreet ook koppelingsplaten. Daarnaast heb je in terrein grotere kans dat er Assen afbreken. Er zit meer dan genoeg ruimte onder het differentieel om door de meeste paden in het bos te rijden dus zou er weinig aan doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Nu worden hier gave vrachtauto's besproken maar heeft er al iemand gedacht dat je best wat kennis mag hebben van mekaniek voor je met zo een spel rijdt... In de garage betaal je je blauw dus je moet zelf kunnen sleutelen en vrachtwagens zijn geen doetjes om aan te sleutelen (ik weet het want heb het 13 jaar gedaan). Dus alvorens te dromen hou daar best heel wat rekening mee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 @tom666 daar heb je zeker gelijk in, Tis allemaal net even een slag lomper dan een auto en bij een wiel wisselen sloop je je rug al zo'n beetje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 @tom666 daar heb je zeker gelijk in, Tis allemaal net even een slag lomper dan een auto en bij een wiel wisselen sloop je je rug al zo'n beetje. Daar zeg je wat..de meeste vrachtwagenwielen staan de moeren aangetrokken op 650 Nm en das een klus hoor... Daarmee ook het feit van bv een gemonteerd wiel er af te halen dat er al een tijd op zit....geen pretje.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 @tom666 enige voordeel wat je hebt is perslucht aan boord voor de slagmoersleutel. Maarja als je motor niet draait omdat je iets aan de aandrijflijn hebt is dat plezier van korte duur. Vind een as wissel onder een auto al een hele klus wat gewicht betreft laat staan dat je even een asje van een vrachtwagen er onder weg moet halen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Neodar Geplaatst: 6 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Daar zeg je wat..de meeste vrachtwagenwielen staan de moeren aangetrokken op 650 Nm en das een klus hoor... Daarmee ook het feit van bv een gemonteerd wiel er af te halen dat er al een tijd op zit....geen pretje.. Klopt, ik heb vaker langs de weg gestaan met een kapotte of lege band dus ik weet wat het is. Het snelste dat ik ooit een wiel heb gewisselt is 35 minuten met 2 man (zonder lucht gereedschap), maar dan ben je ook echt bekaf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rumble Geplaatst: 7 februari 2015 Delen Geplaatst: 7 februari 2015 Vergeet ook niet dat je sleutelgereedschap flink groter moet zijn. Alles begint pas bij sleutel 32. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 7 februari 2015 Delen Geplaatst: 7 februari 2015 Voila sé...voorbeelden genoeg. Dus het is echt goed nadenken alvorens met een oversized vehicle te willen rijden.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.