Ga naar inhoud
GENEGEERD

gear en skill test 2015


Gast ghostwhiper

Aanbevolen berichten

Gast ghostwhiper

Om het nieuwe jaar goed in te luiden heb ik gelijk begin van het jaar maar even besloten om 5 dagen de bossen in te trekken zonder eten in mn bob.

Heb geen echt plan gemaakt maar was er wel snel over uit dat ik vanuit een basis kamp zou gaan werken met een lokale bron van water met de nodige vis.

 

Onderkomen was een lean to met een m90 met lakenzak maar zonder bivibag en met wat gevonden keien heb ik een droge en veilige ondergrond gemaakt om een vuur te kunnen maken.

ondanks dat ik mijn twijfels had bij het gewicht van de m90 is hij het gewicht in goud waard.

Vrijwel alle gear die ik mee had is ook eens of meermalen gebruikt en behalve een aantal back-up artikelen heb ik alles gebruikt.

 

Het foerageren ging me goed af en door een overvloed aan eekhoorntjesbrood en cantharellen had ik snel de lunch bij elkaar.

Ik heb me verder veel bezig gehouden met het maken zetten van strikken en ben daar ook redelijk succesvol mee geweest en toch een paar keer een goed stukje vlees van het spit gegeten :)

overigens had ik de benodigde toestemming om dat te mogen doen.

De minder eetbare delen heb ik als aas gebruikt om met mijn zelf samen gestelde visset en hengel de snoek en snoekbaarzen te achtervolgen en ook snoekbaars heeft op het menu gestaan.

 

Al met al was het een geslaagde test en het belangrijkste was dat ik geen honger gehad heb ondanks het feit dat ik alleen maar oploskoffie, zout en water mee had.

Voor zo ver ik weet ben ik die dagen niet gespot door andere mensen wat ook een van de doelen was.

 

Ohja extra paar sokken is eigenlijk de enige aanvulling die ik doorgevoerd heb.

Ik haat koude voeten:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Idd een supertest @ghostwiper met zo weinig middelen en echt leven van het land. :cool:

 

Wel ben ik verbaasd dat je ergens toestemming hebt kunnen krijgen voor het gebruik van strikken. Een beetje googlen leert mij dat dit inderdaad mogelijk is en ben nu wel erg benieuwd wat de voorwaarden zijn en hoe ik een ontheffing zou kunnen aanvragen om hetzelfde als jij te kunnen ondernemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@DeltaFox de sd kaart is corrupted, vermoedelijk door vocht. :(

Had ook wat filmpjes gemaakt maar de kaart werkt niet meer :(

 

@Raycoupe het was privé terrein waar ik tevens mag freteren en het is grond van een bevriende jager.

er is een algemene toestemming tot bejagen die al ruim 30 jaar oud is met uiteraard de regels van 30 jaar geleden als beschreven in de bijlage.

De bijlage zegt dat ik schriftelijk toestemming nodig heb van de eigenaar en houder van de toestemming en dan gelden de regels van 30 jaar geleden en mag ik strikken, klemmen, fretten, vallen etc gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik baal ook echt van de foto's maar vooral de filmpjes.

Diverse howto filmpjes gemaakt over villen, vissen etc maar allemaal kwijt.

Heb de sd kaart uit elkaar gelooft en in de rijst gegooid hopelijk komen de Chinezen langs om hem te repareren.

Camera is ook naar de knoppen want had hem een nacht aan een takje laten hangen in de regen.

 

De bontjes van de konijnen worden geprepareerd en er word een muts van gemaakt :)

Alles zo veel mogelijk gebruiken en respect hebben is het belangrijkste in mijn ogen en zo waardeer je je hapje eten ook nog eens extra.

 

 

Een ding is zeker binnenkort nog maar een paar dagen doen :)

En konijn met bospadestoelen soep smaakt heerlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ghostwhiper interessante test heb je gedaan, lijkt mij ook een mooie uitdaging voor in de toekomst.

Prepareer je dat konijnenbont zelf of laat je dit doen? En op wat voor manier gebeurt dit? Ga je zelf ook die muts maken, ben daar wel erg benieuwd naar, heb zelf mn eerste konijnenjasje opgespannen en te drogen gehangen.

Ik zit nog te denken of ik er een muts of een paar wanten/handschoenen van ga maken. Hoeveel bontjes heb je nodig voor een muts, stuk of 3?

Mocht je dit zelf gaan doen, wil je hier dan een virtueel verslag van maken, want op internet kan ik nog niet echt een duidelijk filmpje hiervan vinden.

Evt. een goede link hiervoor is ook van harte welkom.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik laat het doen door een preperateur.

Ook het maken van de muts besteed ik uit want ik heb daar het geduld en gereedschap niet voor.

 

Misschien dat er iets te vinden is over zeehonden handschoenen en mutsen door eskimo's gemaakt.

Heb een keer een stukje gezien en meende dat ze bij handschoenen gewoon een patroon van 2 Lappen knipte en ze binnenste buiten aan elkaar naaide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast ghostwhiper

nog even het lijstje materiaal wat ik mee had.

 

vuur en eten:

2 firesteels

1 aansteker

vaseline watten

mess tins

mok

koffie

mini saywer waterfilter

 

onderkomen

slaapzak.

paracord

ponco/tarp

 

ehbo ed

pleisters

paracetamol

ibuprofen

steriele gaasjes

veiligheidsspeld.

2 paar sokken

2 t shirts

 

verder nog mee.

2 wc rollen

leatherman sidekick

mora.

2 pakjes zware shag en 4 pakjes vloei

 

voor het vissen:

klein werphengeltje

onderlijnen met haakje 12

takel met 1 dreg 1 enkele haak

2x 10 grams schuifloodjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...