Gast Geplaatst: 3 februari 2015 Delen Geplaatst: 3 februari 2015 Caravan in beton storten vindt ik wel n goed idee.. Zonde van de caravan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 3 februari 2015 Delen Geplaatst: 3 februari 2015 Ik weet t -geanonimiseerd-..ie heb geliek.. groen spuiten n beter idee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
spechtje Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Caravan in beton storten vindt ik wel n goed idee.. Als een scheepscontainer al buigt onder het gewicht van wat grond, wat denk je dan dat een caravan gaat doen onder het gewicht van beton ? Dat is niet meer als een frame van wat houten latjes met een aluminium beplating er rond. Dat plooit helemaal bij elkaar onder het gewicht van je beton. Zeker doen, zonde van je caravan, en je beton.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Damwanden met spoorbielzen of eiken balken eromheen misschien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Damwanden met spoorbielzen of eiken balken eromheen misschien? Of gewoon gelijk een goede bunker van gewapend beton? Lijkt mij een stuk makkelijker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Collega vd brandweer heeft n bouwbedrijf en die heeft n offerte opgemaakt voor een aanbouw bij me achter, misschien eerst een flinke kelder eronder? Zal mn meissie en kids ook meer weten te waarderen ipv de caravan ingraven! zal nog is informeren wat dat extra kost..luchtzuiveringsinstallatie kost nog een keer evenveel extra? Ook maar is uitzoeken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 @"Thom" google eens sandbag dome Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Collega vd brandweer heeft n bouwbedrijf en die heeft n offerte opgemaakt voor een aanbouw bij me achter, misschien eerst een flinke kelder eronder? Zal mn meissie en kids ook meer weten te waarderen ipv de caravan ingraven! zal nog is informeren wat dat extra kost..luchtzuiveringsinstallatie kost nog een keer evenveel extra? Ook maar is uitzoeken! Er zijn ook bouw forums. Misschien een tip: denk vooraf een aantal keren na voordat je een bouwbedrijf iets vraagt. Krijg nu niet het idee dat je geen goed plan hebt en wil laten uitvoeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Nee klopt -geanonimiseerd-, ben zelf handig maar daardoor ook druk, uitbesteden en niet zelf doen, dr nog maar is goed over nadenken, tis wel n prachtplek met ruimte en financieel lukt t ook wel maar geld weg gooien is ook zonde! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Nee klopt -geanonimiseerd-, ben zelf handig maar daardoor ook druk, uitbesteden en niet zelf doen, dr nog maar is goed over nadenken, tis wel n prachtplek met ruimte en financieel lukt t ook wel maar geld weg gooien is ook zonde! Geen idee wat jij een prachtplek noemt. Maar begin eens met waarom je het een bunker noemt en waartegen het bouwwerk je moet beschermen. Hoog water en iets in de grond waar je je in verstopt gaat bv slecht samen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aeron Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 Ik kwam gisteren deze lijst met pdf's tegen met enorm veel info over bunkers en schuilkelders. Misschien heb je er iets aan http://www.patriotrising.com/PDF/Shelters%20-%20Bunkers%20-%20Power/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 3 september 2020 Delen Geplaatst: 3 september 2020 Op 11-1-2015 om 12:03, jobs zei: a) waarom ondergronds? b) waarom 'bunker'? wat moet het kunnen weerstaan? (9mm, .50, 30 mm etc? deze worden meestal horizontaal verschoten; u verwacht dus bommen en granaten?) c) hoeveel ervaring heeft u met dergelijke zaken? d) hoeveel budget heeft u? e) wat is de locatie? f) En in provincie Groningen heb je ook nog te maken het een hoog grondwater spiegel. g) Hevige stort regenbuien het je tegenwoordig in het gehele land maar het is in Groningen wel aardig vlak, dus een bunker in een heuvel of berg kan je wel vergeten. h) En vooral niet te vergeten de aardbevingen die een niet al te stevige bunker kan doen bezwijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.