Ga naar inhoud
GENEGEERD

Werken aan onafhankelijkheid: Mosselsaus :-)


lewieke

Aanbevolen berichten

Vanmiddag maakte mijn echtgenote mossels klaar. Lekker, lekker. Met mosselsaus. Trots vertelde ze me dat ze geen saus kocht, wat we tot nog toe wél deden. Na enig peuteren kreeg ik het recept uit haar neus. :-) Eerlijkheidshalve voege ze er aan toe dat ze te lui was om naar de winkel te hollen en dus maar besloot de saus zelf te maken. Aan haar preppersinstinct moeten we dus nog wat werken.

 

Voor de lekkerbekken :

 

Ingrediënten

1 ei

2 el water

2 el witte wijnazijn

1 el mosterd

4 dl maïsolie

1 dl room

kurkuma

peper en zout

 

Je mixt alle ingrediënten tot een mayonaise, net zo lang tot ze mooi vloeiend is.

 

Stiekem ben ik toch wel een beetje trots op haar. Ze had in elk geval de juiste reflex. We hadden alles in huis én we hebben weer een paar euro bespaard.

 

[ATTACH=CONFIG]11830[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ah, super Mevrouw Lewieke. Goed recept ook!

 

@lewieke, je moet het gewoon geen preppen noemen bij haar, denk ik...woorden als onafhankelijk, zelfstandig, met de spullen die we toch al in huis hebben, of zoals zij zegt "te lui om naar de winkel te gaan" :-)

 

Ze ziet er wel de humor van in. Waren we onlangs op wandel en had ze een opschrift bij een restaurant gelezen als 'preppers', terwijl er echt wel wat anders stond. Overigens is ze het idee van preppen wel genegen. Het geeft haar een reden om 3 paar schoenen te kopen tijdens de koopjes ipv 1 paar, gouden ringen en armbanden te preppen als waardebehoud, extra kledij te kopen die ze dan bijhoudt voor later (of tot ze er niet meer in past), meer koekjes te kopen voor als er geen meer zijn en ze let echt ook wel op kortingen, koopt grote dozen waspoeder, megaverpakkingen toiletpapier, ... .

 

[ATTACH=CONFIG]11831[/ATTACH]

 

En zo blijven we toch nog een beetje hangen in het culinaire.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze ziet er wel de humor van in.
Ik zie ook humor...

De liefde voor preppen gaat door de maag. Culinair eten, lekker eten, lekker snoepen.

En het uitdijende lijf moet vervolgens voorzien van nieuwe kleding en sieraden.

Daarna vast verantwoord weer op gewicht komen en wederom de kleding aanpassen.

Prima. Als dat werkt is het prima. Als ze een blij en tevreden mens is, is het prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De saus ziet er lekker uit. Jammer dat ik geen mossels en andere schaaldieren lust.

 

Het lijkt een beetje op mijn vissaus. Datgene wat ze op de markt bij de kibbeling doen.

 

Ik maak het zelf door mayonaise in een beker te doen, beetje water toevoegen en roeren tot soepel. Naar smaak kerrie, mosterd en dille toevoegen en roeren. Klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker wat zuur sausje, zo hoort het. Ik heb ook zo een luie vrouw, maar meestal lost die het op door - "Zeg, x is op, maak 'es iets" - tegen mij

te zeggen en dan mag ik me creatief uitleven in de keuken. Het leukste eraan is dat het dan iets geheel naar mijn smaak is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een luie vrouw als het op eten klaar maken op aan komt . Daarom maak ik al meer dan 31 jaar zelf mijn eten klaar en ook dat voor haar mijn mijn kinderen (als ze thuis zijn) hun vriend en voor iedereen die hier komt eten .

 

Ps. Goed recept trouwens voor mosselsaus .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...