Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nederland na 2050...


nitrogenix

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor mijn aanstaande vakantie in het buitenland was ik lang op zoek naar een geschikte locatie.

Als fotograaf heb ik bepaalde eisen en mijn eisen zijn door het type foto's die ik maak zijn wel extreem

Toen dacht ik van hey, waarom het niet anders aanpakken, eerst alle gebieden wegstrepen die voor mij niet geschikt zijn, dan wat overblijft én bij een spoorlijn zoeken naar een locatie.

Er bleef niet veel over dus kon ik op de paar gebieden die overbleven zoeken en heb de perfecte locatie gevonden.

 

Vanavond dacht ik ineens van hey, ik kan ook een kaart maken van nederland met plekken waar je bij een ramp in welke vorm dan ook niet wil wezen.

Hieronder de kaart.

Wat blauw is is de zee op 7 meter (ik heb ook een kaart van 4 meter)

Geel, is een straal van 50km om een kern reactor.

De Groene is Dodewaard

Oranje, is een straal van 2km om een gevangenis en tbs

En wat rood is, dat zijn akkerlanden, in mijn ogen zijn akkerbouw gebieden bij een langdurige ramp beter om in te vertoeven dan veeteelt gebieden.

 

Als mensen nog ideeën / aanvullingen hebben hoor ik dat graag, dan pas ik dat in de kaarten aan

 

Dus met je kan zeggen dat alle rode punten die niet in een gevarenzone zitten, de beste plekken zijn.

 

EDIT, NIEUW:

7m:

7m.jpg.08b6853a28e7a9946e4a463c3d22ffdd.jpg

 

4m:

4m.jpg.f084d3d04cb422e8ce2e335cd9d77a36.jpg

 

De 3e kaart.

Nederland in 2050 na ramp op ramp, in atlas vorm;

(hopelijk zijn de teksten te lezen)

3m_stijging.jpg.9581eac38c2901558517bfe61a278b48.jpg

 

Hmmmm, wat hier onder staat is oud, maar ik krijg dat niet weg :confused:

 

Nice mooi gedaan zeg, ja ik denk dat dit ook een mooie waarschuwing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te laat, heb het al gezien! :eek:

 

haha, maar dank voor de suggestie maar dat is iets totaal anders imo, zeker als je er niet een watersnoodramp erover heen legt waar het grootste deel van mijn kaarten om draait (en al zou je wel een ramp erover heen leggen, krijg je te maken met massale verschuivingen die je niet kan voorspellen hoe wat waar).

voor bevolkingsdichtheid zie 2102_002k_clo_04_nl.png.4dd91767f8b3dcfcdb1661a780790eaa.png

voor bewoonde centra zie http://www.geographixs.com/g1h4sect5-voorzieningen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te laat, heb het al gezien! :eek:

 

haha, maar dank voor de suggestie maar dat is iets totaal anders imo, zeker als je er niet een watersnoodramp erover heen legt waar het grootste deel van mijn kaarten om draait (en al zou je wel een ramp erover heen leggen, krijg je te maken met massale verschuivingen die je niet kan voorspellen hoe wat waar).

voor bevolkingsdichtheid zie 2102_002k_clo_04_nl.png.4dd91767f8b3dcfcdb1661a780790eaa.png

voor bewoonde centra zie http://www.geographixs.com/g1h4sect5-voorzieningen.html

 

Nitrogenix,

 

Je neemt "wegvallen overheid" mee als zijnde oorzaak van dijkdoorbraken. Als de overheid wegvalt zullen echt niet binnen een week de dijken breken. WEL zullen binnen een week rellen en plunderingen plaatsvinden! Vandaar mijn suggestie voor het opnemen van deze criteria. Stijging zeespiegel is zeer dubieus, en volgens mij niet relevant op korte termijn.

 

Dank voor de moeite die je doet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nitrogenix,

 

Je neemt "wegvallen overheid" mee als zijnde oorzaak van dijkdoorbraken. Als de overheid wegvalt zullen echt niet binnen een week de dijken breken. WEL zullen binnen een week rellen en plunderingen plaatsvinden! Vandaar mijn suggestie voor het opnemen van deze criteria. Stijging zeespiegel is zeer dubieus, en volgens mij niet relevant op korte termijn.

 

Dank voor de moeite die je doet!!

 

Het kan 1 van de redenen zijn, maar er kunnen veel meer dingen gebeuren, en als dit niet in 2050 gebeurd dan misschien in 2100 of 2150 of nooit.

Mensen hier preppen om verschillende redenen, ik probeer zo veel mogelijk rampen op de kaarten te zetten zodat iedereen er wat aan heeft.

Wat plunderingen betreft, gevangenissen had ik er al in gezet, en mensen weten heus wel dat waar ze wonen of het dicht bevolkt is of niet

Voor bevolkingsdichtheden zijn al veel kant en klare kaarten te vinden op internet, dat ik dan nóg een extra kaart hiervoor maakt vind ik overbodig, hier nog een mooie kaart http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zie ik niet veel extra nut aan het plaatsen van gevangenissen op de kaart.

Als de bewakers niet meer komen omdat het zo erg mis gaat en de gevangenen dus vrij komen , zullen ook de gevangenen maar 1 doel hebben Thuis komen naar hun familie , die gaan zo snel mogelijk op pad.

De criminelen die al gewoon los rond lopen zullen een erger probleem zijn denk aan bende structuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nitrogenix

 

Bedankt voor het overzicht!

 

Kun je ook iets maken als er niets gebeurd (rampen) behalve massale stroomuitval zodat de gemalen en pompen niet meer werken.

Ik heb wel eens gelezen dat dan hele gebieden langzaam vollopen met water.

 

Aan één kant is dat simpel, dat zijn alle gebieden onder 0 NAP. Aan de andere kant, erg moeilijk aan te geven voor de gebieden boven 0 NAP, die zullen niet overstromen maar in grote delen zal het grondwater er zodanig stijgen dat wonen er onpraktisch/onmogelijk zal zijn, en landbouw wellicht zeer zal worden beperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, op die link van @Lindaja staat een plaatje die ik gebuikt heb in de 3e kaart

overstroomdnederland.gif.95d2236ee4f10faaf283dc13809e9410.gif

Ook voor @Tom handig.

@voordeur dank, staat op de toevoeg lijst

 

Overigens ga ik voor de 4e kaart toch iets met bevolking doen maar dan samenhangend met een totale ramp zoals te zien in de vorige 3 kaarten.

Die zal uit 2 delen bestaan, een kaart van na de ramp en een kaart 5 jaar na de ramp.

Hierbij zal ik heel veel parameters bedenken die het berekenen mogelijk moet maken.

Dit ga ik delen op het forum, zodat iedereen die kan invullen en het gemiddelde gebruiken om de kaarten in te kunnen vullen.

Hopelijk kunnen er nog veel wetenschappelijke feiten gevonden worden om het zo nauwkeurig mogelijk te maken.

Ik zal een nieuwe topic maken wanneer ik bedacht heb welke parameters ik nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens ga ik voor de 4e kaart toch iets met bevolking doen maar dan samenhangend met een totale ramp zoals te zien in de vorige 3 kaarten.

Die zal uit 2 delen bestaan, een kaart van na de ramp en een kaart 5 jaar na de ramp.

Hierbij zal ik heel veel parameters bedenken die het berekenen mogelijk moet maken.

Dit ga ik delen op het forum, zodat iedereen die kan invullen en het gemiddelde gebruiken om de kaarten in te kunnen vullen.

Hopelijk kunnen er nog veel wetenschappelijke feiten gevonden worden om het zo nauwkeurig mogelijk te maken.

Ik zal een nieuwe topic maken wanneer ik bedacht heb welke parameters ik nodig heb.

 

topic geopend;

http://preppers.nl/forum/threads/10460-Help-mee-Parameters-invullen-voor-berekening-volksverhuizing-bij-SHTF-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer vanaf 0 aan het beginnen.

Liep tegen verschillende dingen aan met mijn Photoshop bestand + ik vond een website waar ik gedetailleerder en preciezer kaarten mee kan maken.

Dan is het beter om ff opnieuw te beginnen.

Er komen veel kaarten aan (die kan ik dus nu wel makkelijker maken)

0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 1-2, 2-3, 3-4 en 0-7 NAP kaarten + Nucleair, Dijken (voor bij stroomuitval, wat loopt onder), Doomsday kaart en nog meer......

Hieronder een kleine preview van het ruwe materiaal maar dan hebben jullie toch een idee

De uitvergroting is op 100% van wat je ziet met de originele bestanden

preview.jpg.d9485c33cedf6efc38161c4ac3bb22a1.jpg

 

100% ziet er zo uit:

100-.jpg.27d847dbd514593992a38445130104a8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer vanaf 0 aan het beginnen.

Liep tegen verschillende dingen aan met mijn Photoshop bestand + ik vond een website waar ik gedetailleerder en preciezer kaarten mee kan maken.

Dan is het beter om ff opnieuw te beginnen.

Er komen veel kaarten aan (die kan ik dus nu wel makkelijker maken)

0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 1-2, 2-3, 3-4 en 0-7 NAP kaarten + Nucleair, Dijken (voor bij stroomuitval, wat loopt onder), Doomsday kaart en nog meer......

Hieronder een kleine preview van het ruwe materiaal maar dan hebben jullie toch een idee

De uitvergroting is op 100% van wat je ziet met de originele bestanden

preview.jpg.d9485c33cedf6efc38161c4ac3bb22a1.jpg

 

100% ziet er zo uit:

100-.jpg.27d847dbd514593992a38445130104a8.jpg

@nitrogenix, goed bezig, deze zien er veel beter en zeker realistischer uit dan de eerste. Maar ben wel benieuwd naar hoe het bijv op korte termijn zou kunnen zijn als je bijv het peil van 1953 pakt plus nog 1 meter er bovenop , om te kijken of het dan al ergens over de dijk kan komen. En dit bijv ook voor de rivierenstanden van de jaren '90 (dacht'97) en dan ook 1 meter er bovenop als test. Om het evtueel iets breder te trekken, wat gebeurd er in de grensgebieden, dit omdat ik ergens had gelezen dat de storm van 1953 er ook voor zorgde dat er een paar meter sneeuw in de ardennen neerkwam, dus denk je een veilig heenkomen te vinden kan je nog flink verrast worden. Mocht dit te ingewikkeld worden , geen probleem , ben al tevreden met wat je nu allemaal aanleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rataplan

Met de vorige versie was ik even begonnen met de hoogste waterstanden ooit en vandaaruit de overstroom gebieden erin te verwerken.

Maar met de ouder versie was dat onbegonnen werk als je het in detail wil hebben, met deze kaartversie ga ik ook een gedetailleerde rivieren kaart maken met maximale hoogtes gemeten en dan zie je welke gebieden over kunnen stromen....

 

Over de zee en dijken heb ik gister nog flink lopen zoeken naar cijfers.

Gevonden dat de dijken een watersnood van 1953 + 0,65cm aankunnen (die 0,65 hebben ze gedaan ivm. de zeespiegelstijging), maar een meter stijging kunnen ze niet of net niet net wel aan

Nou laat dezelfde overheid overigens er nu van uitgaan dat de zee in 2100 85cm is gestegen maar goed.

De storm van 1570 is zelfs 25cm hoger geweest dan die van 1953.

Rekensommetje, 0,25 + 0,85 = meer dan een meter = een ramp al er in 2100 een storm van 1953 of zelfs iets zwakker langs komt.

 

Ik ga hier ook een kaart van maken, daar zijn de 1-2, 2-3 en 3-4 kaarten mede voor

 

Grensgebieden doe ik niet, ik moet ergens de grens trekken :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rataplan

Met de vorige versie was ik even begonnen met de hoogste waterstanden ooit en vandaaruit de overstroom gebieden erin te verwerken.

Maar met de ouder versie was dat onbegonnen werk als je het in detail wil hebben, met deze kaartversie ga ik ook een gedetailleerde rivieren kaart maken met maximale hoogtes gemeten en dan zie je welke gebieden over kunnen stromen....

 

Over de zee en dijken heb ik gister nog flink lopen zoeken naar cijfers.

Gevonden dat de dijken een watersnood van 1953 + 0,65cm aankunnen (die 0,65 hebben ze gedaan ivm. de zeespiegelstijging), maar een meter stijging kunnen ze niet of net niet net wel aan

Nou laat dezelfde overheid overigens er nu van uitgaan dat de zee in 2100 85cm is gestegen maar goed.

De storm van 1570 is zelfs 25cm hoger geweest dan die van 1953.

Rekensommetje, 0,25 + 0,85 = meer dan een meter = een ramp al er in 2100 een storm van 1953 of zelfs iets zwakker langs komt.

 

Ik ga hier ook een kaart van maken, daar zijn de 1-2, 2-3 en 3-4 kaarten mede voor

 

Grensgebieden doe ik niet, ik moet ergens de grens trekken :p

 

Ik meen dat er in frieland ook een storm is geweest, die ook een hoger waterpeil had dan in zeeland 1953. Maar goed ik ben niet bang dat de dijken het momenteel begeven, maar ik vind het wel interessant en kijk dus ook al uit naar je nieuwe kaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat er in frieland ook een storm is geweest, die ook een hoger waterpeil had dan in zeeland 1953. Maar goed ik ben niet bang dat de dijken het momenteel begeven, maar ik vind het wel interessant en kijk dus ook al uit naar je nieuwe kaarten.

 

Hm, de waterschappen zijn wel bang dat de rivierdijken het begeven. Daarom ook dat er miljarden naartoe moet om de dijken te herstellen en op te hogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, de waterschappen zijn wel bang dat de rivierdijken het begeven. Daarom ook dat er miljarden naartoe moet om de dijken te herstellen en op te hogen.

 

Project zwakke schakels, is in zeeland zo goed als afgerond, rest van nederland nog niet geloof ik. Bij "normale" storm mag er geen probleem meer zijn.

van die rivierdijken van maas en rijn e.d. weet ik niet zoveel, wel dat er ook veel geld gaat naar projecten voor waterberging, zodat het water meer ruimte heeft dus minder hoog , wat dan uiteraard de druk wegneemt op de dijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...