Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk voedsel in het buitenland


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Zelf kan ik het één en ander over Spanje vertellen.

 

Over het algemeen genomen liggen de prijzen van A merken ongeveer gelijk als in NL. Lokale producten zoals fruit en vis en andere zee producten liggen beduidend lager dan in NL.

 

Waar ik mij erg over verbaasde is dat blikvoer en potten in Spanje erg duur zijn en maaltijdsoepen kennen ze eigenlijk niet in blik. Mijn conserven neem ik dus liever mee uit NL of Duitsland.

 

Voorbeelden die tegen ben gekomen.

Product NL prijs versus Spanje

 

Blik knakworst 1,25 versus Spanje 2,75 - 4 euro

Fles limonadesiroop 2 versus Spanje 4-6 euro

Maaltijdsoep 1,25 versus Spanje Blik dunne soep 3-4 euro

Blik of pot groenten 1,50 versus Spanje 3-4 euro

Smak of blikvlees 2 versus Spanje 4-5 euro

 

Het enige wat feitelijk aan concerven in Spanje goedkoop is zijn zee producten, zoals calamaris, sardines etc.

 

Graag aanvullen voor andere landen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat is bv de prijs van de limonadepoeder @FincaInSpanje? Dat is meer gebruikelijk dan limonadesiroop in Spanje toch?

De melkprijs?

De prijs van meel(voor brood)?

De prijs van eieren?

De prijs van vlees?

De prijs van kaas?

De prijs van suiker en honing?

 

Ik denk dat je, als je in het buitenland gaat wonen, je je vooral aan moet passen aan wat daar is. Van de artikelen die je noemt zou ik in de winkel niets kopen.

Eigenlijk is in het zelfvoorzienend leven zoals ik nastreef is geen plaats voor blik en fabriekseten.

Wel voor basisartikelen zoals meel, melk, ei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soep zoals wij die kennen wordt in spanje niet veel gegeten . Maar de Spanjaarden eten toch zo een koude soep . Kan nu even niet op de naam komen maar er gaat groenten in brood en olijfolie ook kruiden .

Alles wat ze moeten invoeren kost veel in spanje .

 

Tomaten koude soep; gazpacho

Verder denk ik dat de Spanjaarden veelal soep zelf maken en niet fan zijn van blikken vol E nummers.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is bv de prijs van de limonadepoeder @FincaInSpanje? Dat is meer gebruikelijk dan limonadesiroop in Spanje toch?

De melkprijs?

De prijs van meel(voor brood)?

De prijs van eieren?

De prijs van vlees?

De prijs van kaas?

De prijs van suiker en honing?

 

Ik denk dat je, als je in het buitenland gaat wonen, je je vooral aan moet passen aan wat daar is. Van de artikelen die je noemt zou ik in de winkel niets kopen.

Eigenlijk is in het zelfvoorzienend leven zoals ik nastreef is geen plaats voor blik en fabriekseten.

Wel voor basisartikelen zoals meel, melk, ei.

 

 

Brood, melk, suiker, honing en eieren zijn ongeveer even duur. Vlees is iets duurder vergeleken met kiloknallers, maar slagerijen zijn gelijk. Die zakjes limonade kosten ongeveer 30-40 cent en ik maak er 2 liter limo van.

Kaas is iets goedkoper, ook de NL kazen die gewoon verkrijgbaar zijn.

 

Potten en inblikken kan ik zelf. Ik heb een weckketel en inblikmachine. Verder is zeker niet alle concerven voeding slecht al is vers meestal lekkerder. In de winter kun je best groenten uit de pot eten en sommige maaltijdsoepen zijn goed te doen, ook voor het gemak. Als ik geen brood hoef te bakken, dan doe ik dat liever ook niet. Ik ben sowieso geen broodmens.

 

Mocht het zo ver zijn dat ik alle gewenste verbouwingen af heb dan wil ik 2 jaar voedsel voor 11 personen opslaan. En natuurlijke ga ik mijn eigen kippetjes en konijntjes slachten en dingen inblikken, maar je ontkomt dan niet aan concerven.

 

Ik was gisteren even bij een van mijn buren, een schaapsherder. Hij koopt voor 20-30 euro een trailer perziken die niet naar de winkels gaan. Niet rot maar soms net een andere vorm of een vlekje. Hij geeft het aan zijn dieren, maar we eten er zelf ook volop van. Als je dit dus voor meerdere gewassen doet dan kun je voor echt voor een habbekrats blikken, persen, drank maken, moes maken etc.

 

100 procent zelfvoorzienend gaat niet lukken, maar als je tot 80-90 kunt komen, dan ben je al goed bezig.

@Geert, die tomatensoep heet gazpacho inderdaad maar ik heb meerdere koude soepen hier gegeten, zoals aardappelsoep, asperge of een of andere groentenmix. Ik ben zelf meer van de warme soepen, rijkelijk gevuld met vlees, groenten en vermicelli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Finca in Spanje,

Ik begrijp dat we qua BOL een soort collega's zijn, woon ook op een finca, maar dan helemaal aan de andere kant dan waar jij woont (ik in het noorden van castilla y leon in de bergen). Ik heb toevallig gedurende de laatste vakantie alle prijzen van de aangeschafte boodschappen eens in ene Excelsheetje gezet en ik denk dat het zo is dat jij wat meer in een toeristengebied zit (aan de Costa) en ik totaal niet. Bij mij in de buurt zijn de levensmiddelen door de bank genomen een stuk goedkoper dan in NL. Aangezien ik ook niet zo heel ver van de kust zit kan ik vaak aan héél goedkope vis komen, alleen eet ik die meestal direct op. Ik heb geen 'inblikmachine', wel weckpotten (alleen heb ik die vaardigheid nog niet ontwikkeld). Zal toch eens 'googelen' op inblikmachine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...