Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/11/24 in alle zones

  1. Een geluiddempende box om de motor,kan de luchtstroom die de motor koelt beperken. Waardoor de motor oververhit. Ik heb vaker op Amerikaanse forums gezien dat dit soort boxen worden gebouwd. Soms met een ventilator om toch wat koele lucht bij de motor te krijgen. Maar hoe dat werkt bij lange duur en zware belasting van de aggregaat, word niet bekend gemaakt. Een benzine motor heeft een efficiëntie van +/_25% Dat wil zeggen dat de +/_ 75% word omgezet in verlies. Dit is verdeeld in; (Voor info zoek op: sankey diagram) 30% koelverlies 35% uitlaat verlies Dan nog een paar procent, straling en wrijving verlies. Waarde verschillen een beetje per motor. Laten we als waarde nemen dat een aggregaat 2L brandstof belast gebuikt per uur. Dan word er per uur (75% van 2L) 1.5L omgezet in hitte. 1L benzine bevat 35 megajoules, of 9,7 kilowattuur energie. Dan word er per uur 1.5L x 9.7kw = 14.55Kwh aan warmte verloren. Dat is best wel veel warmte die afgevoerd moet worden
    1 punt
  2. Een oud filmpje welke nog steeds relevant is, https://m.youtube.com/watch?v=_t5m_pQCtfE Stel dat er een grote storm onderweg is naar de kust van bijvoorbeeld de randstad. Dan kan er maar 24uur voorruit gekeken worden om te bepalen of een storm ook echt aan land komt. Zoals in het filmpje word beschreven kan waarschijnlijk maar 15% worden geëvacueerd, de rest moet zich maar zien te redden. Snelwegen, ziekenhuizen zullen onder water komen te liggen. Samen met de pompen die het water weg moeten pompen. Hulptroepen kunnen pas helpen wanneer grote waterstromen tot rust komen. Of zoiets ooit gaat gebeuren? Dat dachten ze in Valencia (Spanje) ook.
    1 punt
  3. Mijn mening; Als we gaan evacueren of uit eigen beweging gaan verplaatsen, zullen er massale verkeer opstoppingen zijn. Vandaag nog een voorbeeld: https://www.hartvannederland.nl/112/ongeluk/artikelen/chaos-op-a1-na-groot-ongeluk-weg-dicht-spookrijders-uren-file-en-veel-boete Door wegwerkzaamheden op de A1, was er geen vluchtstrook beschikbaar. Er gebeurde een ongeluk, door de wegwerkzaamheden kwamen de hulpdiensten lastig bij het ongeval. Waarbij bestuurders besloten om rode kruizen te negeren en pookrijdend terug te rijden naar de laatste afrit. En dit allemaal, zonder dat er een paniek situatie is. Het was inderdaad drukker dan normaal, ivm een voetbal wedstrijd. Maar als er nu een hele provincie de weg op gaat, verwacht ik dat er veel de snelweg nog niet eens zullen bereiken.
    1 punt
  4. https://t.me/deguldenmiddenweg/127955 ...en in 1953 in Nederland ook... en nu graaft de over-heid gaten in de duinen. om de natuurlijke duinaanwas te versterken en voor een betere biodiversiteit... en het water kan komen maar gelukkig kunnen we nu middels een app opzoeken hoe hoog het water kan komen en waar we heen moeten 🤔 want ooit zal het water weer komen wat kan/ wil/ zal de overheid daar aan doen ?
    1 punt
  5. @Jandar inderdaad zoals u omschrijft, (Aggregaat word nu alleen periodiek getest) De aanpassing staat nog niet hoog op mijn verlanglijstje, Maar wanneer het gelukt is, houd ik jullie op de hoogte.
    1 punt
  6. Idd, maar we hebben het nu over een situatie waar de wet niet echt meer van belang is, en door het geluidniveau te verlagen, verminder je de kans op aandacht, dus ik zou zeggen nu uitproberen en pas echt gebruiken in een SHTF situatie
    1 punt
  7. Beste @Jandaren @gerard Ik heb wel eens gelezen dat een motor gepaste tegendruk moet hebben, maar voor de zekerheid even gevraagd, aan de Copilot. U Verzonden door u: Ik heb nog een vraagje ik las dit net maar kan je dit straffeloos doen: ik heb begrepen als je er de demper van een brommer op zet hoor je het aggregaat nagenoeg niet meer. Copilot het webgebruiken Verzonden door Copilot: Het plaatsen van een demper van een brommer op een aggregaat om het geluid te verminderen kan technisch gezien werken, maar er zijn enkele belangrijke overwegingen: Wettelijke Aspecten: Het is belangrijk om te controleren of dit legaal is in jouw regio. Er kunnen regels zijn over het aanpassen van uitlaat- of dempingssystemen, zowel voor brommers als voor aggregaten. Veiligheid: Zorg ervoor dat de demper correct is geïnstalleerd en dat het aggregaat nog steeds veilig en efficiënt werkt. Onjuiste installatie kan leiden tot problemen zoals oververhitting of verminderde prestaties. Garantie en Verzekering: Het aanpassen van het aggregaat kan invloed hebben op de garantie of verzekering. Controleer de voorwaarden om te zien of dergelijke aanpassingen zijn toegestaan. Het is altijd een goed idee om advies in te winnen bij een professional voordat je dergelijke aanpassingen uitvoert. Heb je nog andere vragen of iets anders waar ik je mee kan helpen? Er zit vlak bij Hoogezand GR ook een bedrijf die gespecifieerd is in het maken van RVS uitlaten, daar zou je de vraag ook kunnen stellen samen met de gegevens van de aggregate. https://uitlaten.com
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...