Gast Peerke Geplaatst: 17 juli 2014 Delen Geplaatst: 17 juli 2014 Hier in de buurt staan diverse pruimenbomen waar ik gratis! pruimen mag plukken. Natuurlijk leuk om er jam of chutney van te maken. Even googelen en ik kwam onderstaand recept tegen. http://www.keukenliefde.nl/hartverwarmende-pruimenchutney Lijkt me erg lekker recept. Zelf maar eens proberen. Kan niet moeilijk zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 17 juli 2014 Delen Geplaatst: 17 juli 2014 zulke dingen proberen zijn natuurlijk nooit verkeerd, wat me dan wel weer leuk lijkt is dat je een normale versie probeert en een SHTF versie probeert. Ik vind het altijd leuk om te kijken hoe dingen dan worden. zo heb ik laatst een brood gemaakt met allerlei soorten fruit en noten zeg maar alles erop en eraan. daarna een brood gemaakt met alleen gedroogde groentes uit de tuin en dat is toch wel wat anders, wel te eten maar toch wel flink wennen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 17 juli 2014 Delen Geplaatst: 17 juli 2014 mm. Ik vind pruimen normaal niet zo, maar dit ziet er toch wel lekker uit. En ze werken nog verlichtend als je niet naar de plee kunt ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 juli 2014 Delen Geplaatst: 17 juli 2014 Je moet oppassen dat het niet te dun wordt/blijft. voort valt het onder de kategorie eten dat bijna niet te bewaren is, of je moet een sterke wil hebben en een goed slot op je kast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 17 juli 2014 Delen Geplaatst: 17 juli 2014 @Peerke pruimenchutney was een woord en een gerecht dat ik niet kende . Als ik aan pruimen kan bekomen ga ik het zeker proberen . Welke pruimen hangen daar in jou buurt ? Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 17 juli 2014 Delen Geplaatst: 17 juli 2014 @Geert Ik heb geen idee wat voor pruimen het zijn. Ze zijn wel lekker zoet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 17 juli 2014 Delen Geplaatst: 17 juli 2014 Ik ben iets van het originele recept afgeweken en heb er een ananas aan toegevoegd. Bij gebrek aan verse gember gemberpoeder gebruikt. Voorbereiding: Alles gesneden: Alles in de pan en pruttelen maar: Na een tijdje de azijn en suiker toegevoegd. De hele zooi staat nu in te dikken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 17 juli 2014 Delen Geplaatst: 17 juli 2014 Pruimen op alcohol heb ik al gedaan . Daar voor heb je harde pruimen nodig . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 17 juli 2014 Delen Geplaatst: 17 juli 2014 Klaar ! Net 2 weckpotten afgevuld en even geproefd van wat er in de pan bleef. HEERLIJK ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 17 juli 2014 Delen Geplaatst: 17 juli 2014 Super motiverend die foto's erbij. Ik ga zaterdag ook maar eens pruimen halen en aan de slag met dit recept. Thanks @Peerke! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 17 juli 2014 Delen Geplaatst: 17 juli 2014 @Peerke: Altijd lekker, eigen maaksels, geeft zoveel voldoening ook. Als je vaker iets in een weckpot gaat stoppen is een vultrechter wel makkelijk. Product wat tussen het glas en de rubberring komt kan de houdbaarheid aanzienlijk verkorten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.