Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hongarije : Vrijwilligers gevraagd BOL


Highway

Aanbevolen berichten

Thanx!

We gaan wat afknuffelen. :D

 

Ja, muggenspul. Had ik het met @Raycoupe ook al over.

 

Ik heb weer een nieuwe truuk geleerd, Dree: armbandje van katoen of zo, en daar olie op doen. Werkt lang en kan ververst worden.

 

Voor de mensen die niet weten waar we het over hebben:

 

Het heet Teek Away, want het werkt ook tegen teken.

*

Men kan zelf een prima en prettige muggen- en tekenwerende huidolie maken met bijvoorbeeld het volgende recept: theeboomolie, lavendelolie, geraniumolie, pepermuntolie, origanumolie, rozemarijnolie, eukalyptusolie (allemaal 1 deel), citroenolie (2 delen) en koudgeperste zonnebloemolie (10 keer zoveel als de etherische oliën samen). Bij voorkeur hoogwaardige oliën van biologische kwaliteit gebruiken.

*

Deze "tekenolie" weert niet alleen teken af, maar voedt - niet alleen door de etherische oliën maar ook door de zonnebloemolie (laatste bevat bijvoorbeeld zeer veel vitamine E) - ook de huid, waardoor de immuunfunctie van de huid zelf ook beter wordt (en de kans op infectie dus ook langs deze weg kleiner). De olie beschermt ook tegen muggen en tegen uitdroging. De samenstelling is zo gekozen dat de olie bovendien een prettige en ontspannende geur heeft.

*

Als men in het voorjaar of de zomer de natuur ingaat, kan men de olie insmeren op de onbedekte huid, vooral benen en armen, eventueel ook voeten, nek en oren, schouders en oksels. Voor optimale werking het insmeren na 2 à 3 uur herhalen.

 

Bron: http://www.lymenatuurlijkgenezen.nl/preventie.htm

@Piroska maakt dit zelf, gewoon op gevoel, vrijwel hetzelfde recept. Werkt ook tegen spinnen.

 

Jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn deze keer, maar het was ook kort dag natuurlijk.

 

Gaan we vergelijken met DEET, dat receptje zou een uitkomst zijn ipv van dat gif en die tip van Dree lijkt op een parakito armbandje.

 

Dankje @Amazing Dree we zullen de groetjes doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Meneer Piroska heeft een hele caravan vol met gereedschap, wellicht mogen jullie daar iets van gebruiken?

 

Helaas, meneer Piroska is met een bus vol gereedschap naar Nederland vertrokken om dakterrassen te timmeren, er is hier NIKS meer over behalve een oude handzaag, schroefmachine en een kettingzaag. Wel spades een stuk of 4 en tuingereedschap, ohh en een verroest bijltje! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx!

We gaan wat afknuffelen. :D

 

Ja, muggenspul. Had ik het met @Raycoupe ook al over.

 

Ik heb weer een nieuwe truuk geleerd, Dree: armbandje van katoen of zo, en daar olie op doen. Werkt lang en kan ververst worden.

 

Voor de mensen die niet weten waar we het over hebben:

 

Het heet Teek Away, want het werkt ook tegen teken.

*

Men kan zelf een prima en prettige muggen- en tekenwerende huidolie maken met bijvoorbeeld het volgende recept: theeboomolie, lavendelolie, geraniumolie, pepermuntolie, origanumolie, rozemarijnolie, eukalyptusolie (allemaal 1 deel), citroenolie (2 delen) en koudgeperste zonnebloemolie (10 keer zoveel als de etherische oliën samen). Bij voorkeur hoogwaardige oliën van biologische kwaliteit gebruiken.

*

Deze "tekenolie" weert niet alleen teken af, maar voedt - niet alleen door de etherische oliën maar ook door de zonnebloemolie (laatste bevat bijvoorbeeld zeer veel vitamine E) - ook de huid, waardoor de immuunfunctie van de huid zelf ook beter wordt (en de kans op infectie dus ook langs deze weg kleiner). De olie beschermt ook tegen muggen en tegen uitdroging. De samenstelling is zo gekozen dat de olie bovendien een prettige en ontspannende geur heeft.

*

Als men in het voorjaar of de zomer de natuur ingaat, kan men de olie insmeren op de onbedekte huid, vooral benen en armen, eventueel ook voeten, nek en oren, schouders en oksels. Voor optimale werking het insmeren na 2 à 3 uur herhalen.

 

Bron: http://www.lymenatuurlijkgenezen.nl/preventie.htm

@Piroska maakt dit zelf, gewoon op gevoel, vrijwel hetzelfde recept. Werkt ook tegen spinnen.

 

 

 

 

 

 

.

 

Want voor de duidelijkheid: hier bijten de spinnen dus ook!

 

Ennuh, mijn zelfmaakbrouwsel werkt ook tegen katten! Ze willen niet meer op schoot als ik mij ingesmeerd heb. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...