Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Mini review] Lidl Silvercrest solar oplader


AWOL

Aanbevolen berichten

Ja op zich zou dat kunnen maar dan kan ie nat worden. Als het inderdaad zo lang duurt voor hij is opgeladen dan ben je dat ding dus constant aan het micro managen en dat schiet ook niet op. (weer in de gaten houden, inschatten wat het weer zal doen als je weggaat, 's avonds weer binnenhalen enz. Tijdens een SHTF is het die moeite waarschijnlijk wel waard maar nu wil ik hem eigenlijk gewoon in de vensterbank leggen, vergeten en pakken als ik hem nodig heb.

 

Dezelfde situatie als ik heb.

Kan je de lader niet aan de buitenkant van het raam plakken, met de zuignapjes?

Ik weet het, risico dat ie naar beneden valt... Misschien een touwtje eraan maken zodat ie niet kapot valt.

Ik ben maar even aan het brainstormen..

Die zuignapjes zouden misschien wel een reden kunnen zijn voor mij, om er ook 1 te kopen, als backup.

 

(De waka waka heeft een bevestigingspunt voor een touwtje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Overigens zal ik na het laden achter glas ook testen hoe lang het duurt om hem op te laden via USB en dus op het balkon niet achter glas en aan de sigaretten aansteker in de auto. Dat wordt dan vermeld in de OP. Daar hebben jullie dan verder nu niets aan maar naar alle waarschijnlijkheid komt het ding nog wel eens terug in de schappen en kan dit draadje als referentie daarvoor gebruikt worden. Andere die het ding ook gekocht hebben kunnen hun bevindingen hier natuurlijk ook melden. Het kan ook interessant zijn of er onderlinge verschillen zijn tussen de apparaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf al ervaring met solar laders, en ik weet dat ze op die manier, zo op de vensterbank, echt lang nodig hebben voor een klein beetje lading.

Het belangrijkste met solar laders, is dat ze in het directe buitenlicht moeten liggen om goed te kunnen laden.

 

Edit:

Waka Waka Power

Bewolkt: 1 flits/langzaam

Half/licht bewolkt: 2 flitsen/medium

Heel licht bewolkt/volle zon: 3 flitsen/snel

Buiten getest, niet achter glas.

Achter glas alleen met volle zon 3 flitsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het opruimen kwam ik een zonnepaneel-oplader voor batterijen tegen. Dacht dat dat ding niet meer werkte en stond op nominatie om weggegooid te worden.

Na enig prullen doet hij het toch. Samen met LIDL-oplader liggen ze nu in de vensterbank

 

IMG_2582.jpg.fb3e5d1459587741f1e3281ce1408d10.jpg

 

In de zonne-oplader voor batterijen is plaats voor 2AA batterijen. Als ik zo inschat dat het nu 40 mA levert, duurt het nog wel even voor ze vol zijn.

 

IMG_2583.jpg.8a92d994f260135af3e3fba0c47e9f9b.jpg

 

Het is een klein stapje naar zelfvoorziening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het opruimen kwam ik een zonnepaneel-oplader voor batterijen tegen. Dacht dat dat ding niet meer werkte en stond op nominatie om weggegooid te worden.

Na enig prullen doet hij het toch. Samen met LIDL-oplader liggen ze nu in de vensterbank

 

IMG_2582.jpg.fb3e5d1459587741f1e3281ce1408d10.jpg

 

In de zonne-oplader voor batterijen is plaats voor 2AA batterijen. Als ik zo inschat dat het nu 40 mA levert, duurt het nog wel even voor ze vol zijn.

 

IMG_2583.jpg.8a92d994f260135af3e3fba0c47e9f9b.jpg

 

Het is een klein stapje naar zelfvoorziening.

 

Is het niet beter de stekkertjes eruit te halen? Verlies je misschien lading anders tijdens het opladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE: 13-5-2014 - 18:00 (achter dubbelglas)

Na 12 uur daglicht, waarvan circa 4 1/2 vol zonlicht en de rest bewolkt nog steeds geen 25% lading indicatie. Ik begin mij nu af te vragen of het ding stuk is :)

 

Zoals het er nu naar uit ziet kost het dus minimaal 4 dagen daglicht voor een volledige lading (achter dubbelglas en overwegend bewolking) alhoewel er dus een kans is dat het nog veel langer duurt. @Simurgh waarschuwde al hiervoor.

Ik hoor heel graag wat de ervaringen van anderen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Als het inderdaad zo lang duurt voor hij is opgeladen dan ben je dat ding dus constant aan het micro managen en dat schiet ook niet op. ...

 

Het is wel de bedoeling dat je het paneel wel enigszins richting de zon plaatst/draait/kantelt.

 

De reden: de hoek waarmee het licht op het paneel valt, is belangrijk voor het rendement.

Een te schuine hoek geeft al een groot verschil in rendement.

Dit geldt niet alleen voor grote, maar ook kleine paneeltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet beter de stekkertjes eruit te halen? Verlies je misschien lading anders tijdens het opladen.

 

Daar ben ik niet bang voor. Helaas is mijn camera na deze foto's overleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel de bedoeling dat je het paneel wel enigszins richting de zon plaatst/draait/kantelt.

 

De reden: de hoek waarmee het licht op het paneel valt, is belangrijk voor het rendement.

Een te schuine hoek geeft al een groot verschil in rendement.

Dit geldt niet alleen voor grote, maar ook kleine paneeltjes.

 

yep is bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE: 14-5-2014 - 14:30 (achter dubbelglas)

Wederom heeft de lader vanaf zonsopkomst in de vensterbank gestaan met redelijk zonnig weer, af en toe bewolking.

Nog steeds geen 25% lading indicator, ik begin nu toch het vermoeden te krijgen dat het ding wellicht stuk is. Ik wacht vandaag nnog af en ga dan kijken of een lading via USB wel geaccepteerd wordt.

Mogelijk ga ik het apparaat terugbrengen om om te ruilen of om geld terug te vragen.

 

Ben zeer benieuwd hoe de ervaringen zijn bij de anderen. Gaat het bij jullie beter? @Peerke @FincaInSpanje @Fridtjof @Fubar

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE: 14-5-2014 - 14:30 (achter dubbelglas)

Wederom heeft de lader vanaf zonsopkomst in de vensterbank gestaan met redelijk zonnig weer, af en toe bewolking.

Nog steeds geen 25% lading indicator, ik begin nu toch het vermoeden te krijgen dat het ding wellicht stuk is. Ik wacht vandaag nnog af en ga dan kijken of een lading via USB wel geaccepteerd wordt.

Mogelijk ga ik het apparaat terugbrengen om om te ruilen of om geld terug te vragen.

 

Ben zeer benieuwd hoe de ervaringen zijn bij de anderen. Gaat het bij jullie beter? @Peerke @FincaInSpanje @Fridtjof @Fubar

 

Het kan bijna niet anders dan dat het ding stuk is. Langzaam laden ok, maar zoveel uur en nog weinig resultaat lijkt me niet goed. Ik heb hem nog niet getest maar neem hem mee naar de SC. Eens kijken wat het ding doet, anders gaat hij ook terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan bijna niet anders dan dat het ding stuk is. Langzaam laden ok, maar zoveel uur en nog weinig resultaat lijkt me niet goed. Ik heb hem nog niet getest maar neem hem mee naar de SC. Eens kijken wat het ding doet, anders gaat hij ook terug.

 

Zie je kans om hem daarvoor nog even te testen? Ben wel benieuwd en als die van jou, of anderen, wel redelijk laadt dan kan ik eerder terug met een kans dat er nog een exemplaar over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij ligt op dit moment nog in de auto op te laden in de zon, toen ik na buiten liep 06:30 en hem richting de zon richte ging het lampje van laden wel branden, ik weet vanavond of hij het doet/ hoe ver geladen die is

 

Okay laat svp even weten. Bij mij brand het solar lampje ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je kans om hem daarvoor nog even te testen? Ben wel benieuwd en als die van jou, of anderen, wel redelijk laadt dan kan ik eerder terug met een kans dat er nog een exemplaar over is.

 

Nee helaas, want die doos zit al gepakt voor de SC. Maar ik zou hem sowieso terug brengen als deze na 2 dagen laden nog niet eens 25% geladen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee helaas, want die doos zit al gepakt voor de SC. Maar ik zou hem sowieso terug brengen als deze na 2 dagen laden nog niet eens 25% geladen heeft.

 

Ja dat kan maar voor de review en de toekomst wil ik graag weten of ik toevallig pech heb of dat het een K apparaat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aankomst bij de auto Brande het lampje/ v opladen, hij heeft dus de halve dag kunnen opladen, het gaf nog geen 25/ aan, na morgen maar is kijken wat hij aangeeft na nog een dag zon. Kan zijn dat er te weinig zon was/Mabe ook een kut apparaat kwalitatief uitermatend teleurstellend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aankomst bij de auto Brande het lampje/ v opladen, hij heeft dus de halve dag kunnen opladen, het gaf nog geen 25/ aan, na morgen maar is kijken wat hij aangeeft na nog een dag zon. Kan zijn dat er te weinig zon was/Mabe ook een kut apparaat kwalitatief uitermatend teleurstellend

 

Okay, thanks.

 

Bij mij is het volgende gebeurd.

Rond 17:00 besloot ik dat het apparaat niet goed was en heb hem met de USB kabel aan mijn pc gehangen en het kwam direct tot leven en gaf nu 75% lading af. Direct weer losgekoppeld en nu reageerde de lader wel op de on/off knop.

In een kleine 2 dagen dus 75% lading met circa 65% bewolkt weer, achter dubbelglas. Dat lijkt er al wat meer op.

Of het ding nou in een soort beveiligngs / lock modus is geraakt door de volledige ontlading of dat het van slag was ik weet het niet. Momenteel lijkt het weer te werken en ga ik door met laden. Daarna ga ik weer ontladen en kijken of dan hetzelfde gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, thanks.

 

Bij mij is het volgende gebeurd.

Rond 17:00 besloot ik dat het apparaat niet goed was en heb hem met de USB kabel aan mijn pc gehangen en het kwam direct tot leven en gaf nu 75% lading af. Direct weer losgekoppeld en nu reageerde de lader wel op de on/off knop.

In een kleine 2 dagen dus 75% lading met circa 65% bewolkt weer, achter dubbelglas. Dat lijkt er al wat meer op.

Of het ding nou in een soort beveiligngs / lock modus is geraakt door de volledige ontlading of dat het van slag was ik weet het niet. Momenteel lijkt het weer te werken en ga ik door met laden. Daarna ga ik weer ontladen en kijken of dan hetzelfde gebeurd.

 

Het lijkt er op dat je batterij "te leeg" is geweest. Veel apparaten hebben dan moeite weer te laden. Een accu beter nooit meer dan 60-80% ontladen is beter voor je batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan bijna niet anders dan dat het ding stuk is. Langzaam laden ok, maar zoveel uur en nog weinig resultaat lijkt me niet goed. Ik heb hem nog niet getest maar neem hem mee naar de SC. Eens kijken wat het ding doet, anders gaat hij ook terug.

 

Ik heb hem nog niet hoeven gebruiken. Misschien heb je een maandagmorgen-apparaat gekocht ?

Test hem nog even. En breng hem anders terug en ruil m om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat je batterij "te leeg" is geweest. Veel apparaten hebben dan moeite weer te laden. Een accu beter nooit meer dan 60-80% ontladen is beter voor je batterij.

 

Maar hij heeft dus wel opgeladen maar ging niet meer "aan" of zoals je wilt in testmodus. Als het inderdaad zo zou zijn dat je de batterij van dit ding niet volledig mag ontladen dan is 2200 mAh nog kariger. Ik hou in de gaten of het weer voorkomt en meld dat dan hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij heeft dus wel opgeladen maar ging niet meer "aan" of zoals je wilt in testmodus. Als het inderdaad zo zou zijn dat je de batterij van dit ding niet volledig mag ontladen dan is 2200 mAh nog kariger. Ik hou in de gaten of het weer voorkomt en meld dat dan hier.

 

Ja dat is algemeen bekend met batterijen. Bij normale batterijen is het ongeveer 60%, maar Lithium batterijen kun je 80-90% ontladen.

 

Ik ben ook benieuwd als je de lader in de zon legt met een telefoon eraan:

1. Of hij dat naast de telefoon ook de accu bij laadt?

2. Of de telefoon dan ook binnen een uurtje is bijgeladen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is algemeen bekend met batterijen. Bij normale batterijen is het ongeveer 60%, maar Lithium batterijen kun je 80-90% ontladen.

 

Ik ben ook benieuwd als je de lader in de zon legt met een telefoon eraan:

1. Of hij dat naast de telefoon ook de accu bij laadt?

2. Of de telefoon dan ook binnen een uurtje is bijgeladen?

 

1: ik zou niet wten hoe dat te bepalen zonder metingen te doen in het apparaat. De telefoon trekt de batterij veel sneller leeg dan dat de oplader oplaadt.

2: de telefoon laadt niet binnen een uur, ik denk eerder richting 3 a 4 uur. (bij volledig leeg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...