Gast DickBerts Geplaatst: 13 april 2014 Delen Geplaatst: 13 april 2014 http://www.schweizamsonntag.ch/ressort/nachrichten/der_armeechef_raet_der_bevoelkerung_notvorraete_anzulegen/ Weer een 'mafketel' die is gaan preppen. DE BEVELHEBBER VAN HET ZWITSERSE LEGER !! Ik sla het Zwitserse leger zeer hoog aan. Overigens werd op de site waar ik dit stuk vanaf heb geplukt, de opmerking gemaakt dat de generaal in werkelijkheid oproept om te gaan preppen vanwege de bankencrisis. Maar dat kan hij niet zeggen, want dan stort de boel vandaag nog in. @Keyser Suze Latere aanvulling: het staat wel vast dat Generaal Blattmann op de bankencrisis doelt. En reken maar dat hij goed geinformeerd is. "Im März 2010 wurde bekannt, dass André Blattmann in der Sicherheitskommission des Nationalrates (SiK NR) die Staaten Spanien, Frankreich, Italien und Portugal als krisengefährdet taxiert hatte. Blattmann hatte bei einer Sitzung der SiK NR eine Karte präsentiert, auf der potentielle soziale, gesellschaftliche und militärische Brennpunkte in Europa und Nordafrika eingezeichnet waren.[1] Aufsehen erregte die Präsentation vor allem im Zusammenhang mit Blattmanns Aussage, durch die wirtschaftliche Lage Griechenlands könne es zu Migrationsströmen kommen, die einen Armeeeinsatz nötig machen könnten.[2] Die Nationalrätin Evi Allemann (SP) bezeichnete Blattmanns Karte als untauglich, weil sie etwa Bedrohungen aufliste, die nicht Sache der Armee seien. Jakob Büchler, der der SiK vorsitzt, lud Blattmann zur Klärung vor.[3] Im Jahr 2012 war André Blattmann Teilnehmer der Schweizer Geheimkonferenz Rive Reine." Op mijn menselijke radar komt Blattmann als een eerlijke open vent over, maar wel eentje waarmee niet te spotten valt, zie foto; http://de.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Blattmann Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 april 2014 Delen Geplaatst: 13 april 2014 Ik heb het verhaal even door de translator heen moeten halen. Voor zover ik nu begrijp verwacht hij (net zoals wij eigenlijk) dat het helemaal uit de klauw gaat lopen in de Oekraine. Ze kunnen met 1 druk op de knop onmiddelijk het hele leger paraat hebben. Dat hij oproept om te gaan preppen vindt ik dan weer zorgwekkend. Zou hij veel meer weten dan wij? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 13 april 2014 Delen Geplaatst: 13 april 2014 Ik heb het verhaal even door de translator heen moeten halen. Voor zover ik nu begrijp verwacht hij (net zoals wij eigenlijk) dat het helemaal uit de klauw gaat lopen in de Oekraine. Ze kunnen met 1 druk op de knop onmiddelijk het hele leger paraat hebben. Dat hij oproept om te gaan preppen vindt ik dan weer zorgwekkend. Zou hij veel meer weten dan wij? HIJ WEET ABSOLUUT MEER !! WAARSCHIJNLIJK ZELFS ALLES !! (voor zover de dingen te weten vallen, maar je begrijpt me wel) Ik vermoed dat dit mijn belangrijkste posting ever is op deze site ! Ik zal hem vanavond of vannacht nog vertalen en aanpassen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 13 april 2014 Delen Geplaatst: 13 april 2014 Uitstekende vondst deze post @DickBerts Ik heb hem op Vleesboek gezet. Tekstje erbij. Zorgelijk: zelfs een Zwitserse Generaal is voorraden water en voedsel (preppen) geslagen. Bereid u voor op dramatische tijden! Ik blijf jullie waarschuwen maar u zult zelf actie moesten ondernemen. Koop voorraden, water filter en start een moestuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 13 april 2014 Delen Geplaatst: 13 april 2014 Ik kan 't wel lezen en begrijpen, maar m'n Duits is niet genoeg om 't ff te vertalen. Als 't Engels was was het geen probleem. Beste quote vind ik nog: «Neutralität ist glaubwürdig, wenn sie bewaffnet ist» Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 13 april 2014 Delen Geplaatst: 13 april 2014 Knap verhaal, al moet het gezegd worden dat er niet gerept wordt over een bankencrisis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 13 april 2014 Delen Geplaatst: 13 april 2014 Knap verhaal, al moet het gezegd worden dat er niet gerept wordt over een bankencrisis. Herinner ik je even aan de oefening die de Zwitsers vorig jaar hielden...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 13 april 2014 Delen Geplaatst: 13 april 2014 Toch maar opschieten met die BOL... wat dachten jullie van zoiets als BOL: http://www.skymningslage.se/hc-askya/ ? Een typische Zweedse koude oorlog bunker. Voor een hoop van die bunkers geldt dat de gemeente er vanaf wil en ze dus voor hele nette prijzen te koop zijn. Ze zijn voorzien van NBC luchtfilters, eigen generator met genoeg diesel voor minimaal een maand (met 40-50 personen), eigen geboorde waterbron, dubbele luchtsluis (dus 4 dikke stalen deuren waar je doorheen moet om in de echte bunker te komen), keuken, eetzaal, slaapzalen, ziekenboeg, radio-zend/ontvangst installatie, 60 meter hoge radio-antenne-mast en meer moois :-) Als 't een beetje meezit heb ik eind van de zomer toegang tot zo'n bunker, een hele mooie BOL, al zal dat bepaald niet z'n hoofdtaak worden, puur een leuk extraatje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
culza Geplaatst: 13 april 2014 Delen Geplaatst: 13 april 2014 Toch maar opschieten met die BOL... wat dachten jullie van zoiets als BOL: http://www.skymningslage.se/hc-askya/ ? Een typische Zweedse koude oorlog bunker. Voor een hoop van die bunkers geldt dat de gemeente er vanaf wil en ze dus voor hele nette prijzen te koop zijn. Ze zijn voorzien van NBC luchtfilters, eigen generator met genoeg diesel voor minimaal een maand (met 40-50 personen), eigen geboorde waterbron, dubbele luchtsluis (dus 4 dikke stalen deuren waar je doorheen moet om in de echte bunker te komen), keuken, eetzaal, slaapzalen, ziekenboeg, radio-zend/ontvangst installatie, 60 meter hoge radio-antenne-mast en meer moois :-) Als 't een beetje meezit heb ik eind van de zomer toegang tot zo'n bunker, een hele mooie BOL, al zal dat bepaald niet z'n hoofdtaak worden, puur een leuk extraatje. Ziet er goed uit! Beetje betaalbaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 13 april 2014 Delen Geplaatst: 13 april 2014 Over 't algemeen gaan ze voor zo'n 40-50.000 euro, stukken minder dan een huis in NL dus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
culza Geplaatst: 13 april 2014 Delen Geplaatst: 13 april 2014 Over 't algemeen gaan ze voor zo'n 40-50.000 euro, stukken minder dan een huis in NL dus Klinkt goed, ruimer dan waar ik nu woon. In ieder geval minder ramen om te lappen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 14 april 2014 Delen Geplaatst: 14 april 2014 @DickBerts, Wasser sei im Notfall das Wichtigste, sagt er Hij heeft duidelijk jouw boekje gelezen, Dick. Hela, wat zegt hij nou: Das Buch «Blackout» von Marc Elsberg scheint mir sehr realistisch zu sein. Boekreview: HIER, voor wie het nog niet gelezen heeft! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lovetea Geplaatst: 14 april 2014 Delen Geplaatst: 14 april 2014 Okee,ik ga nu iets heel stoms en dom vragen..maar hoe kan ik het vertalen?? Ik geloof dat met google kan ofzo,sorry ben en echt een leek met de pc:o Ik ken alleen heel simpel duits lezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 14 april 2014 Delen Geplaatst: 14 april 2014 @Lovetea. Niks doms aan. We hebben allemaal een andere achtergrond en allemaal andere vaardigheden, daarom heb ik het stuk hier voor je vertaald. hg Dick. http://preppers.nl/forum/threads/8988-Oekra%C3%AFne-Foute-boel!-%28alleen-berichtgeving!%29?p=235011#post235011 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lovetea Geplaatst: 14 april 2014 Delen Geplaatst: 14 april 2014 oh dank je wel,je bent een schat! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.