phaelin Geplaatst: 6 april 2014 Delen Geplaatst: 6 april 2014 Ik heb deze voor onderweg (koffie, thee, soepje), maar hoe halen jullie 't ding uit het vuurtje? Ik zit altijd met takjes te vogelen en dan lukt het wel, maar moet toch makkelijker kunnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vempain Geplaatst: 6 april 2014 Delen Geplaatst: 6 april 2014 Zelf heb ik altijd een paar handschoenen bij me, deze gebruik ik bijvoorbeeld ook voor de brandnetels om thee van te maken. Ook met de tang van een multitool heb je meer grip om de crusader van het vuur te halen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
will Geplaatst: 6 april 2014 Delen Geplaatst: 6 april 2014 @phaelin: Zoals Vempain al scheef; handschoenen zijn een goede optie. Anders eventueel nog door middel van een hengsel: http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/drinken-toebehoren/hengsel-voor-militaire-mok.html Will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 12 april 2014 Delen Geplaatst: 12 april 2014 met dat ding bedoel je denk ik de water beker? nou daar is een accessoire voor namelijk dit ding: [ATTACH=CONFIG]9409[/ATTACH] een Crusader Cup Holder, jah, als je een beetje handig bent makkelijk zelf te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 12 april 2014 Delen Geplaatst: 12 april 2014 Ik gebruik een zakdoek die ik om het handvat sla. Maar ik verbrand bijna altijd mijn lippen aan de mok als er hete vloeistof inzit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 17 april 2014 Delen Geplaatst: 17 april 2014 Ik heb eigenlijk zelden last van te warme handvatten omdat ik er in eerst instantie voor zorg dat het vuur niet tot aan de handvatten komt. maar als het gebeurd gebruik ik m'n m'n multitool of handschoenen en die extra klem lijkt ook me wel handig.(zelf eens maken uit aluminium strips) Ik gebruik een zakdoek die ik om het handvat sla. Maar ik verbrand bijna altijd mijn lippen aan de mok als er hete vloeistof inzit. Altijd interessant om een extra beker te voorzien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 18 april 2014 Delen Geplaatst: 18 april 2014 Ik zet de mijne tegen het vuur met de handvatten weg van het vuur maar ik heb ook vaak nog een beker bij me zodat ik van de crusader overgiet naar een minder hete beker zodat ik mijn lippen niet brand. Ik pak de beker meestal met een doek of iets. Maar dit kan natuurlijk ook om het uit het vuur te halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 18 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2014 Maar dit kan natuurlijk ook om het uit het vuur te halen. Zo eindig ik meestal ook ja. Werkt prima maar je moet ff de juiste takjes vinden. Heb ondertussen een handvatje bestelt. Ben nog op zoek naar een deksel (voor als ik noodles wil). Maar die zijn verrekte duur voor een aluminium plaatje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 18 april 2014 Delen Geplaatst: 18 april 2014 Zo eindig ik meestal ook ja. Werkt prima maar je moet ff de juiste takjes vinden. Heb ondertussen een handvatje bestelt. Ben nog op zoek naar een deksel (voor als ik noodles wil). Maar die zijn verrekte duur voor een aluminium plaatje Youtube --> how to make/Homemade canteen cup lid en aluminiumfolie 3-4 dubbel vouwen en rond de rand aanpassen werkt ook goed. btw die crusaders hebben toch een plastic lid, niet geschikt om mee te koken maar wel geschikt om noedels mee te wellen kosten 2 euro --> http://survivalgear.nl/products/crusader-deksel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.