easy Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Na de laatste SC in Wolvega..me een breuk gelopen met een rugzak en een tas. Tot de slotsom gekomen dat dat toch niet ideaal is.... Nu kwam ik een Snugpak Bergen tegen tijdens mn zoektocht.. Inhoud 70 liter + 2x 15 liter zijtassen..totaal dus 100 liter. Lijkt wel een beetje op de Saracen....kan ook de beide zijtassen loskoppelen en vast ritsen zodat het een 30 ltr rugzakje wordt. Moet nog wat verder reviews bekijken..maar vindt m wel interessant. Het is iig een flinke uitbreiding van wat ik nu heb...en daar past dus niet alles in..(44 liter rugzak) Als ik daar mn tent, slaapzak en slaapmat in heb dan blijft er niet veel ruimte meer over voor de overige spullen. Nou weet ik ook wel dat je zo min mogelijk mee moet nemen...maar toch wel de dingen die je nodig hebt. Merk: Snugpak Comfortabele 100 liter rugzak van de makers van de Softie jacks. Ideale rugzak voor lange trips en voorzien van een padded rugpand voor extra comfort. Enkele eigenschappen: - gewicht 2,5kg, 82x70cm - inhoud 100ltr - gemaakt uit 500D nylon - groot hoofdcompartiment - twee afneembare zijtassen van elk 15ltr, PLCE compatible - compartiment in topflap en onderzijde - regenhoes in onderste compartiment - verkrijgbaar in olive & black Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 @easy: Zou je niet voor een tussenmaatje gaan? Ik heb zelf de Saracen, maar tegen de tijd dat ik mijn gear 100% in orde heb met lichtgewicht spul heb ik die dus niet meer nodig. Waarschijnlijk zal je minder mee kunnen nemen wat gewicht betreft dan ik en dan is 70 liter alleen al meer dan genoeg. Iets met wieltjes zou ideaal zijn, daar zit ik ook regelmatig over na te denken. Voor de uitrusting een liter of 55 en dan voor het voedsel, ruilmiddelen, e.d. een uitbreiding op wielen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 25 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2014 @Raycoupe...ik kan natuurlijk ook die zijtassen er af ritsen...dan is het een 70 liter rugzak.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 @Raycoupe...ik kan natuurlijk ook die zijtassen er af ritsen...dan is het een 70 liter rugzak.... Uiteraard, ik heb zelf heel veel gelopen met een Nomad van 70 liter, zware defensie uitvoering en dan moet je heel veel moeite doen om onder de 20 kg te blijven. 17,5 kg was in die tijd mijn ideaal. Met de nieuwe (zij het dure) materialen en gear kan dat nog lichter en ik zeg alleen maar dat je de tijd moet nemen om dat te bereiken. Ik ken je, heb je zien lopen en zou in jou geval m'n doel op nog lichter zetten. Mijn enige reden om ook voor de Saracen te kiezen is dat ik van plan ben heel wat droogvoer mee te slepen, voor minimaal twee weken en dat weegt weinig, maar het volume is gigantisch. Maar dan nog begin ik inmiddels al te twijfelen of dat het eigen gewicht van de Saracen wel waard is. Ook de snugpack is niet bepaald een lichtgewicht. Een paar kilometer lopen in met de Saracen met in totaal 25 kg gaat prima, maar 30 km heb ik zo mijn twijfels over, hoe ver ik ook kom met trainen. Jonger word ook ik er namelijk niet op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Ik heb 2 snugpak jassen. Erg tevreden over. Tassen en slaapzakken van hen weet ik niet. Ziet er wel goed uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 25 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2014 @Raycoupe,,,,ja ik ga ook zo licht mogelijk. Maar ik heb met deze tas wel meer mogelijkheden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 26 februari 2014 Delen Geplaatst: 26 februari 2014 @Raycoupe heeft een zeer goed punt mbt het gewicht vd rugzak. Maar er is ook een maar. Lichtgewicht rugzakken hebben vaak ook een andere materiaalkeuze van de shell. Die is lichter, maar ook al snel minder duurzaam. Een tak, stuk ijzer enz kan hier al een flinke scheur veroorzaken. Ik zit dan toch liever met zwaarder en steviger materiaal dan een ultralicht waar alles uit valt. Mogelijk zoeken naar een lichte maar ook zeer robuuste rugzak. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2014 @Greener, dat klopt...deze rugzak is licht en tegelijk ook zeer robuust...dus hij kan tegen een stootje. Ik zal eens naar de winkel gaan en ze bekijken voordat ik besluit m te kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 26 februari 2014 Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Dat gewicht valt met 2.5Kg nog mee voor een 100L rugzak. @easy: Zou me niet te veel blindstaren op wat je online leest, de beste rugzak op de markt is niet automatisch de beste rugzak voor jou. Ga naar een buitensportzaak en pas verschillende modellen tot je degene vindt die op jouw rug het lekkerst draagt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2014 @Vladimir...ja, klopt helemaal....ik ga ook niet over 1 nacht ijs hoor.... Wat ik nu tegenkom als ik naar een SC reis is dat ik volume te kort kom en dat ik daardoor 2 tassen mee moet nemen. Misschien moet ik kritischer zijn op wat ik meeneem... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 26 februari 2014 Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Ik heb ook zo een in camo . Gekocht in een legerdump . Heb ook twee zij tassen zelfde camo maar de ritsen zijn anders en passen niet . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 26 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2014 @Raycoupe en @Vladimir....ik heb na veel reviews en uitleg in de winkel en advies van o.a. jullie gekozen voor een tussenmaat. En ben uitgekomen op een Lowe Alpine Cholatse II. Dat is een 55:65 liter rugzak. Heb hem gepast in de winkel en met gewicht gelopen....zit goed en voelt ook goed met gewicht. Productbeschrijving De Cholatse II is een nieuwe lichtgewicht trekkingsrugzak voor een zeer gunstige prijs. Door het ondervak en de vooropening is hij perfect geschikt voor lichtgewicht trekking, huttentrektochten en reizen. Het vaste rugpand biedt stabiliteit en goed draagcomfort en geeft de rugzak een laag eigen gewicht.. Producteigenschappen Model: Heren Volume: 55 + 10 liter uitbouw Gewicht: 1,6kg Materiaal: N6.6 210d Mini Rip / N420 Draagsysteem: 18" / 46cm Load Zone: 13-18kg Comfortabel rugpand met gaasvoering en ventilatiekanaal Ruime vooropening Ondervak met uitritsbare tussenbodem Stretch zijvakken Heupbandvakken Ritsvak aan binnen-en buitenzijde klep Regenhoes Pickellus Unieke wandelstokbevestiging Breed inzetbaar elastiek aan voorkant tas door Spider Plate Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 26 maart 2014 Delen Geplaatst: 26 maart 2014 Gefeliciteerd @easy! Zit er goed uit en goed zitten is het belangrijkste. Ook z'n eigen gewicht vind ik heel erg netjes voor toch nog een flinke rugzak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 26 maart 2014 Delen Geplaatst: 26 maart 2014 @easy, Gefeliciteerd met deze mooie aankoop! Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 26 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2014 @Raycoupe en @Greener...thanx...van t weekend maar ff een stukkie lopen met de nieuwe aanwinst...het schijnt goed weer te worden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 26 maart 2014 Delen Geplaatst: 26 maart 2014 Mooi ding man @easy Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 26 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2014 @Vladimir...ben dr ook superblij mee....zit alleen een ORANJE regenhoes bij....zo van: Hier ben ik!!....wel handig in een noodgeval..maar denk toch dat ik ook een wat minder opvallende regenhoes koop.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 26 maart 2014 Delen Geplaatst: 26 maart 2014 Ja dat ken ik, bij de mijne zit een knalrode. Ik zoek nog een reversible met een regular outdoor + een camokant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.