Flos Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 @darius koppies van id rijbewijs en andere belangrijke documenten foto's van vrouw vriendin vriend familie . Als je overhaast moet vertrekken denk je er misschien niet aan de originele mee te nemen . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 @darius een vraagje . Het is al een goed gevulde BOB moet ik zeggen. Maar het hebben van de spullen is niet alles je moet het ook leren gebruiken. Al een vuurtje gebouwd met je firesteel bijvoorbeeld.Weet je ook hoe je je kompas moet gebruiken? Heb je al iets waar je de mac en cheese maaltijden in kan maken? Of water in te koken? pannetje Vuilnis zak. Tarp. Misschien een hoofdlamp Kaars Medicijnen. misschien heb je voorgeschreven medicijn.(en weet niet of ze standaard in je medickit zitten) paracetamol. ibuprofen, diarreeremmers. Wc papier of wet wipes Brildragend?? zoja een reserve bril Aanstekers(1=geen en 2=1) (zullen best al dingen genoemd zijn zag er al een paar maarja schreef het toch maar op ) Het belangrijkste medicijn niet vergeten: anti-histaminicum. Ceterizine of aerius bijvoorbeeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 een machete of bijl? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 een machete of bijl? Bijl . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlazerNL Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Nette BOB en het meeste is wel genoemd wat je nog zou kunnen toevoegen. Maar wat het meest belangrijk is is ervaring met je spullen, ga een weekendje met je spullen de hort op, paal camping gaat goed en val niet zo op en in deze tijd bijna volledig uigestorven. M.v.g JP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 ik zie behalfe luxe de nut niet van een stoeltje of wc papier op de grond kan ik ook zitten en we hebben altijd genoeg bladeren In tegenstelling tot een aantal diehards hier, heb ik mijn kont nog nooit hoeven afvegen met bladeren. Ik ben dan ook niet van plan om dat te gaan oefenen. WC papier weegt niks, het kartonnen rolletje kan je verwijderen. Mijn BOB heeft heeft aardig wat veeg genot. Heb jij je gat weleens afgeveegd met een blad van een eikenboom? Of krantenpapier? Dat lijkt me me geen vegen meer, maar eerder uitsmeren... Serieus, wie heeft hier weleens gras, bladeren of iets anders gebruikt? Of zoals @DickBerts in het interview met BNN zei: "Probeer jij je kont maar eens af te vegen met behulp van een fles water, dat zal je nog tegenvallen..." Of iets in die strekking. Nou, kom maar op met jullie veegtips! Of ik start een nieuw topic. Poep en pies doet het altijd goed hier Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 In tegenstelling tot een aantal diehards hier, heb ik mijn kont nog nooit hoeven afvegen met bladeren. Ik ben dan ook niet van plan om dat te gaan oefenen. WC papier weegt niks, het kartonnen rolletje kan je verwijderen. Mijn BOB heeft heeft aardig wat veeg genot. Heb jij je gat weleens afgeveegd met een blad van een eikenboom? Of krantenpapier? Dat lijkt me me geen vegen meer, maar eerder uitsmeren... Serieus, wie heeft hier weleens gras, bladeren of iets anders gebruikt? Of zoals @DickBerts in het interview met BNN zei: "Probeer jij je kont maar eens af te vegen met behulp van een fles water, dat zal je nog tegenvallen..." Of iets in die strekking. Nou, kom maar op met jullie veegtips! Of ik start een nieuw topic. Poep en pies doet het altijd goed hier WC-papier graag! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Als het moet lukt het met een sigaret vloeitje ook . Maar dan echt in nood geval . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Als het moet lukt het met een sigaret vloeitje ook . Maar dan echt in nood geval . Geert paar pakjes XXL vloei preppen dus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 @Johnny BravoNL Het is een veeg teken, dat degene die hier de reputatie van toiletpapier besmeuren, hun anale flessen en boombladeren nog nooit gebruikt hebben. Doe je dat wel, dan zie je daar beslist geen gat in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 ? Of zoals @DickBerts in het interview met BNN zei: "Probeer jij je kont maar eens af te vegen met behulp van een fles water, dat zal je nog tegenvallen..." Of iets in die strekking. Water en je linkerhand is normaal in een groot deel van de wereld, stuk hygienischer ook dan wc papier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 In mijn BOB zit alleen toiletpapier. Dat loopt lekker licht. Ik kan het straks tegen van alles ruilen met eigenwijze preppers, die ineens gaan begrijpen waar het woord wan-hoop vandaan komt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 In tegenstelling tot een aantal diehards hier, heb ik mijn kont nog nooit hoeven afvegen met bladeren. Ik ben dan ook niet van plan om dat te gaan oefenen. WC papier weegt niks, het kartonnen rolletje kan je verwijderen. Mijn BOB heeft heeft aardig wat veeg genot. Heb jij je gat weleens afgeveegd met een blad van een eikenboom? Of krantenpapier? Dat lijkt me me geen vegen meer, maar eerder uitsmeren... Serieus, wie heeft hier weleens gras, bladeren of iets anders gebruikt? Of zoals @DickBerts in het interview met BNN zei: "Probeer jij je kont maar eens af te vegen met behulp van een fles water, dat zal je nog tegenvallen..." Of iets in die strekking. Nou, kom maar op met jullie veegtips! Of ik start een nieuw topic. Poep en pies doet het altijd goed hier De beste bladeren zijn die van de esdoorn. Ook de bladeren van de plataan zijn prettig. Beide door hun grootte. Zacht zijn ze niet en je moet er zeker drie op elkaar leggen. Nadat je met bladeren hebt geveegd, neem je een pluk gras, buigt het tot een duim dik propje en gebruikt dit om nog even 'na te kwasten'. Jarenlang in de duinen gezworven en daar staan echt geen WC's. Ook bij de scouting en bij defensie was ik soms niet in de buurt van een toilet maar wel overal bladeren. Niet ze moeilijk doen mensen. Bij voldoende animo geef ik wel eens een demo. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Als JB zijn speciaal draadje opent over pis en poep toon ik het hoe het moet met een sigaretten vloeitje . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 In tegenstelling tot een aantal diehards hier, heb ik mijn kont nog nooit hoeven afvegen met bladeren. Ik ben dan ook niet van plan om dat te gaan oefenen. WC papier weegt niks, het kartonnen rolletje kan je verwijderen. Mijn BOB heeft heeft aardig wat veeg genot. Heb jij je gat weleens afgeveegd met een blad van een eikenboom? Of krantenpapier? Dat lijkt me me geen vegen meer, maar eerder uitsmeren... Serieus, wie heeft hier weleens gras, bladeren of iets anders gebruikt? Of zoals @DickBerts in het interview met BNN zei: "Probeer jij je kont maar eens af te vegen met behulp van een fles water, dat zal je nog tegenvallen..." Of iets in die strekking. Nou, kom maar op met jullie veegtips! Of ik start een nieuw topic. Poep en pies doet het altijd goed hier Vroeger vaak genoeg gedaan hoor, wel eens eerder beschreven op het forum. Ik ga voor het zachte spul (zoals vogelmuur) en vouw dat in een steviger blad (bv. ridderzuring) voor de houvast. Je houdt er hoogstens een groene bilspleet aan over. Tegenwoordig meestal een pakje tissues bij me, lekker compact en meer dan genoeg voor twee grote boodschappen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Bijl . Machette! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Machette! Succes met bomen kappen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 In tegenstelling tot een aantal diehards hier, heb ik mijn kont nog nooit hoeven afvegen met bladeren. Ik ben dan ook niet van plan om dat te gaan oefenen. WC papier weegt niks, het kartonnen rolletje kan je verwijderen. Mijn BOB heeft heeft aardig wat veeg genot. Heb jij je gat weleens afgeveegd met een blad van een eikenboom? Of krantenpapier? Dat lijkt me me geen vegen meer, maar eerder uitsmeren... Serieus, wie heeft hier weleens gras, bladeren of iets anders gebruikt? Of zoals @DickBerts in het interview met BNN zei: "Probeer jij je kont maar eens af te vegen met behulp van een fles water, dat zal je nog tegenvallen..." Of iets in die strekking. Nou, kom maar op met jullie veegtips! Of ik start een nieuw topic. Poep en pies doet het altijd goed hier Nee, ik heb het niet gefilmd tijdens de tocht. Dat wilde ik de mensen graag onthouden..... Bladeren voldoen best, alhoewel je er wat langer over doet dan anders. De tip van even navegen met bv gras is ook een goede. Daar krijg je een wat schoner gevoel bij. Toch zal ik altijd erbij blijven dat als je de keus hebt, een rolletje wc papier niks weegt en bijna geen ruimte beslaat. Diehard of geen diehard. Waarom zou je je dit ontzeggen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 De beste bladeren zijn die van de esdoorn. Ook de bladeren van de plataan zijn prettig. Beide door hun grootte. Zacht zijn ze niet en je moet er zeker drie op elkaar leggen. Nadat je met bladeren hebt geveegd, neem je een pluk gras, buigt het tot een duim dik propje en gebruikt dit om nog even 'na te kwasten'. Jarenlang in de duinen gezworven en daar staan echt geen WC's. Ook bij de scouting en bij defensie was ik soms niet in de buurt van een toilet maar wel overal bladeren. Niet ze moeilijk doen mensen. Bij voldoende animo geef ik wel eens een demo. Een demo heeft geen zin. Het is een wat onsmakelijk verhaal, maar dat is nodig om deze belangrijke materie echt te begrijpen. Mijn stoelgang wisselt nogal eens. Soms komen er tamelijk harde keutels uit en dan heb ik nauwelijks toiletpapier nodig. Bladeren -die ik in mijn diensttijd ook heb gebruikt- werken dan prima. Maar als mijn ontlasting de vorm heeft van plakkerige dunne klei, dan zijn bladeren een complete ramp. Echt onbruikbaar met een heel vervelend resultaat. Waarschijnlijk is dit ook de oorzaak van de compleet tegenstrijdige verhalen die de ronde doen over het al dan niet bruikbaar zijn van flessen water, boombladeren en dergelijken. Er is dus maar een oplossing; Gewoon thuis eens experimenteren. Lukt het niet met boombladeren, dan heb je thuis alle comfort bij de hand om de door je experiment veroorzaakte ongemakken op te lossen. Doen! Want nogmaals, dit is een belangrijk onderwerp. Mocht je tot de conclusie komen, dat toiletpapier onmisbaar is, stop dat dan in de vorm van pakjes tempo zakdoekjes in je BOB. Tempo heeft de hoogste 'veegvermogen' per volume. Omdat het zo sterk is, kun je je meermaals afvegen met een zakdoekje, dat je van alle kanten gebruikt. Bovendien zijn papieren zakdoekjes voor veel andere zaken te gebruiken. In de noodpakketten van defensie zat in mijn tijd ook geen toiletpapier, maar wel een pakje tempo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Succes met bomen kappen! Daarom heeft de Latin ook mijn voorkeur ipv de kukri. Complete dikke boomstammen zijn met een klein bijltje ook niet te doen, net zoals een machette (of je moet heeeel veeel tijd hebben). Maar mijn ervaring is dat menig dikke balk of boompje prima te doen is met machette. Vaak makkelijker dan met bijltje. Een machette is op deze manier dus ook veelzijdiger en geniet daarom ook mijn voorkeur. Bron: Veldervaring Ik zoek me dood naar foto's op de tel, maar die staan op de pc merk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Daarom heeft de Latin ook mijn voorkeur ipv de kukri. Complete dikke boomstammen zijn met een klein bijltje ook niet te doen, net zoals een machette (of je moet heeeel veeel tijd hebben). Maar mijn ervaring is dat menig dikke balk of boompje prima te doen is met machette. Vaak makkelijker dan met bijltje. Een machette is op deze manier dus ook veelzijdiger en geniet daarom ook mijn voorkeur. Bron: Veldervaring Ik zoek me dood naar foto's op de tel, maar die staan op de pc merk ik. Ah, ik zie hier dat je gelijk hebt: Smaken verschillen. Geef mij maar een bijl. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Ah, ik zie hier dat je gelijk hebt: Smaken verschillen. Geef mij maar een bijl. Vroeger gebruikte ik ook alleen de bijl. Totdat ik hem een keer vergeten was en alleen de machette had. Sindsdien zweer ik bij de machette! Smaken verschillen en iedereen gebruikt het gereedschap wat hem/haar het lekkerste in zijn handen ligt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Ah, ik zie hier dat je gelijk hebt: Smaken verschillen. Geef mij maar een bijl. Overigens (zie net pas je filmpje ) lijkt mij die bijl een beetje moeilijk in je bob passen!!! Heb je ook een filmpje met een kleine bijl v.s. machette??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Overigens (zie net pas je filmpje ) lijkt mij die bijl een beetje moeilijk in je bob passen!!! Heb je ook een filmpje met een kleine bijl v.s. machette??? Nee, heb ik niet. Bijl is kilo zwaarder dan machette. Persoonlijke keuze weer. http://prepshop.nl/fiskars-x15 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 februari 2014 Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Nee, heb ik niet. Bijl is kilo zwaarder dan machette. Persoonlijke keuze weer. http://prepshop.nl/fiskars-x15 Aaah die persoonlijke keuzes! :) Trouwens... ik heb de bijl altijd standaard in de tas, het is alleen dat als ik een keuze moet maken dat de machette voorrang geniet! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.