Tom Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 Kwam een (schriftelijke) cursus Hout hakken tegen [ATTACH=CONFIG]8070[/ATTACH] https://survivalsherpa.wordpress.com/2014/01/30/sharp-sherpa-tip-processing-wood-safely-with-your-ax/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rumble Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 Dit vind ik ook weleen leuke manier van veel brandhout hakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 Een schriftelijke cursus?? lijkt me toch iets meer voor in de praktijk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 Volgens mij heb je aan een schriftelijke cursus houthakken evenveel als aan een schriftelijke cursus hardlopen . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 Wij gebruiken een oude autoband om het hout in te zetten. Het staat op hoogte. Je hoeft minder te bukken. Als je mist komt de bijl op de rubber rand en niet in het zand. Op de wensenlijst staat nog een logmatic. Daarmee kunnen de kinderen zelfs veilig kloven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Als je een Gransforsbijl koopt. Zit er ook het Bijlenboekje bij waarin precies word uitgelegd hoe je met een bijl moet omgaan. Zelfs tips voor opslag van brandhout. Dus zo gek vind ik deze Tip van Tom niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Ik zag laatst beelden van de belegering in Kiev. Daar stond ook een man te kloven, op een manier die ik nog nooit gezien had. Hij sloeg de bijl in een stammetje, tilde de hele zaak op en draaide de bijl met stam in een vloeiende beweging om, zodat het uiteinde van de stam tegen zijn schouder rustte. Vervolgens liet hij de platte achterkant van de bijl weer op het hakblok vallen, waardoor het stammetje verder op de bijl schoof, spleet en in tweeën viel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.