Ronin Kogaratsu Geplaatst: 6 januari 2014 Delen Geplaatst: 6 januari 2014 Mooie foto's, goede tips. Maar hoeveel zakken meel kun je niet inslaan voor dat geld? 25 kilo biologisch tarwemeel is 30,90 bij de biologischetoko.nl dus...bijna 700 kilo meel. Haha, ik reageerde weer op de rekensom van KS Maar natuurlijk is het gaaf zon molen te hebben! Goede review en veel plezier ervan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Molonneke Geplaatst: 6 januari 2014 Delen Geplaatst: 6 januari 2014 Leuke review, mooi product. Wel te duur voor ik zei de gek. Lijkt me meer iets om aan te schaffen met een groep. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 6 januari 2014 Delen Geplaatst: 6 januari 2014 Een graanmolen is zeker geen must have voor iedere prepper. Maar het zijn wel schitterende dingen, waar je -afhankelijk van je omstandigheden- veel aan kunt hebben. Zelf heb ik het zo georganiseerd; Voor de kleine klap heb ik Evergreen, beschuit, roggebrood, lang houdbaar brood, gepasteuriseerde melk en wat Brinta in huis. Gevarieerd, wat stimuleert om er af en toe ook eens wat van te gebruiken, zodat mijn voorraad niet te oud wordt. Ook heb ik een broodbakmachine (nota bene gekregen van een heel aardige prepper van deze site) en wat kant en klare broodmix op de plank staan. Bij een economische shtf -en dat blijft op dit moment mijn belangrijkste reden om te preppen- zie ik eerst de winkels en de bakkerijen sluiten en pas in een later stadium de stroom uitvallen of gerantsoeneerd worden tot een paar uur per dag. Dan is een broodbakmachine natuurlijk super. Voor de langdurige shtf heb ik een flinke partij spelt graan in huis. Blijft extreem lang goed. Ik week dat een nachtje in water, wat voor mij (anderen vinden het soms vies) een heerlijk ontbijt oplevert. Op die manier heb ik ook geen graanmolen nodig. Maar ja, als je over veel geld en veel ruimte beschikt en je woont midden in de graanvelden en je kunt een houtoven in je tuin bouwen, dan is het natuurlijk fantastisch om een graanmolen te hebben. In mijn ideale maatschappij hebben we allemaal zo'n hobby. De een als crisis-bakker, de ander met een slapend bedrijfje met hand Singers, wat mijn grote passie is geworden en ga zo maar door. Dergelijke hobby's leveren niet alleen veel lol op, ze kunnen een maatschappij overeind houden als het eens flink tegen zit. Helaas is mijn keuken vol, maar als ik meer ruimte had, dan maakte ik er met graankasten aan de muur -staat prachtig- een echte prepper keuken van. Helaas wel duur, maar veel mensen bouwen dit zo zelf; http://www.graanmolen.com/graanopslag-c-31.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 6 januari 2014 Delen Geplaatst: 6 januari 2014 http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en-apparatuur/overige-witgoed-en-apparatuur/m755909255-te-koop-graanmolen-gietijzer.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr is zon molen van 50 euro niet goed? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 6 januari 2014 Delen Geplaatst: 6 januari 2014 http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en-apparatuur/overige-witgoed-en-apparatuur/m755909255-te-koop-graanmolen-gietijzer.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr is zon molen van 50 euro niet goed? als hij goed is doen, erg mooi ding Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 6 januari 2014 Delen Geplaatst: 6 januari 2014 als hij goed is doen, erg mooi ding Ik heb er zelf geen geld voor, maar het was meer een algemene vraag, voor de kenners van graanmolens. Of het misschien niet een betere investering is 9 van deze molens te kopen voor je geld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwellever Geplaatst: 6 januari 2014 Delen Geplaatst: 6 januari 2014 Als ik 850 euro te besteden had voor een graanmolentje kocht ik voor dat geld liever een dieseltje,een tweedehands agrarisch tarwemolentje van 100a200 euro en een voorraadje diesel. Kun je tevens een aggregaat en diverse andere machines mee aandrijven.Als je dan ook nog een bigbag van een ton voor de normale groothandelsprijs van rond de 20 cent per kilo een goede tarwe kunt kopen,ben je helemaal het mannetje. Een handzwengel kun je dan altijd nog in de kast leggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 6 januari 2014 Delen Geplaatst: 6 januari 2014 't Voordeel van je eigen molen is dat je weet wat je erin gooit. Gewone tarwe uit de handel of een biologisch product en wellicht ooit wat je zelf verbouwd hebt. Ook kun je natuurlijk vele andere dingen malen in zo'n molen, bv. diverse wortelen van wilde planten voor medicijn. De meeste dingen zijn beter houdbaar in hun 'hele' vorm ipv gemalen, zoals al door @DickBerts opgemerkt. Goede review @3th little Pig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ruddy Geplaatst: 12 februari 2021 Delen Geplaatst: 12 februari 2021 Hallo 3th little pig, ben je nog aanwezig.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.